Bekijk volle/desktop versie : Saraha : eeeeeeeeerlijk



Pagina's : [1] 2

15-07-2009, 22:53
Wie bidt salat alfajer dagelijks ?

Zullen we elkaar helpen om dat te gaan doen


http://www.youtube.com/watch?v=-sN0AWL0HH4

http://www.youtube.com/watch?v=2K6dS3q-EjI&feature=related

15-07-2009, 22:57


geen een nacht ben ik mijn bed ingestapt met de intentie niet op te staan. Maar helaas is het de laaste tijd wat moeilijk voor mij om op te staan, omdat mijn zoontje kort voor fadjer op staat en mij wakker houdt en wanneer ik terug in slaap val, val diep in. waardoor ik het gebed mis. maar vecht er gewoon letterlijk elke dag mee.

15-07-2009, 23:03
Ik voel ik me schuldig omdat ik het niet meer doe ! gisteren een programma erover gezien op Iqra van Arefi Da3 basmatak !

Ik ga morgen zeker opstaan , Wie doet mee ?

Ik ga mijn wekker in de badkamer doen dan moet ik opstaan om hem uit te doen

Om op de staan heb je hier paar adviezen
http://www.youtube.com/watch?v=ZAHpoNSkcng&feature=related

15-07-2009, 23:29
Als je een zonde begaat , bijvoorbeeld Fadjr niet optijd bidden.. Dan behoren wij het niet openbaar te maken!! ..


De boodschapper van Allah s.a.w.s. heeft gezegd < Mijn hele gemeenschap zal vergeven worden, behalve degenen die openbaar maken. Er is sprake van openbaar maken, wanneer iemand in de nacht een daad heeft gepleegd en Allah dit voor hem bedekt heeft gehouden, en hij vervolgens wanneer hij `s morgens wakker wordt zegt Ik heb dat en dat gedaan . Hij brengt de nacht met de bedekking van zijn Heer door en staat op om de bedekking van zijn Heer weg te nemen. door Al-Bukhari (6069) en Muslim (2990)


liefs oum abdurahman

16-07-2009, 11:01


@ oum abdurahman Mag ik die hadith aan het arabische ! Want ik begrijp dat het iets doen wat haram is !

En ander ging rasoul 3alyhi salatuh wa salam niet vragen is folan hier is folan hier toen ze fajer gingen bidden , toen zei hij (asws) iets idr van salat fajer is de zwaarste voor monafi9een .



Anders ging arrefi niet op tv mensen vragen of ze wel /niet fajer bidden !

Ik wil hier mezelf maar ook ander mensen motiveren om fajer te gaan bidden . Zeg niet dat iedereen het doet en dat ik de enig ben

Maar iig bedankt


ik ben opgestaan vannacht !

16-07-2009, 11:13

Citaat door nesma:
@ oum abdurahman Mag ik die hadith aan het arabische ! Want ik begrijp dat het iets doen wat haram is !

En ander ging rasoul 3alyhi salatuh wa salam niet vragen is folan hier is folan hier toen ze fajer gingen bidden , toen zei hij (asws) iets idr van salat fajer is de zwaarste voor monafi9een .



Anders ging arrefi niet op tv mensen vragen of ze wel /niet fajer bidden !

Ik wil hier mezelf maar ook ander mensen motiveren om fajer te gaan bidden . Zeg niet dat iedereen het doet en dat ik de enig ben

Maar iig bedankt


ik ben opgestaan vannacht !



'Goedzo nu ik nog!!

16-07-2009, 16:29

Citaat door elhoceima_girl:
'Goedzo nu ik nog!!


Inscha allah lukt het je ook

16-07-2009, 18:50
ik sta niet altijd op. soms wel en soms niet. maar meer niet

gisteren was ik wakker en kon ik niet opstaan omdat we bezoek hadden en ik geen lawaai kon maken toen ze sliepen


oemashraf

16-07-2009, 19:04
ik sta alhamdulilah iedere dag op het gaat automatische gewoon wekker zetten en de adhaan klok gaat af bij ons thuis.
mijn vader gaat naar de moskee dus hij maakt iedereen ook wakker.
Alhamdulilah
je moet jezelf trainen en je gaat zien dat het je gemakkelijk word gemaakt na een tijdje

16-07-2009, 19:16

Citaat door oemashraf:
ik sta niet altijd op. soms wel en soms niet. maar meer niet

gisteren was ik wakker en kon ik niet opstaan omdat we bezoek hadden en ik geen lawaai kon maken toen ze sliepen


oemashraf


Gwn staan joh toen ik bij mijn schoonzus was werdt ze wakker en haar man en ook maakt ze haar kinderen wakker en toen ik werd ik ook wakker en ging ik ieder dag met hun bidden

Citaat door moslima11:
ik sta alhamdulilah iedere dag op het gaat automatische gewoon wekker zetten en de adhaan klok gaat af bij ons thuis.
mijn vader gaat naar de moskee dus hij maakt iedereen ook wakker.
Alhamdulilah
je moet jezelf trainen en je gaat zien dat het je gemakkelijk word gemaakt na een tijdje


Masha allah

16-07-2009, 19:32

Citaat door nesma:
Gwn staan joh toen ik bij mijn schoonzus was werdt ze wakker en haar man en ook maakt ze haar kinderen wakker en toen ik werd ik ook wakker en ging ik ieder dag met hun bidden


Masha allah

was mannelijke bezoeker vandaar


oemashraf

16-07-2009, 19:39

Citaat door oemashraf:
was mannelijke bezoeker vandaar


oemashraf



Aah jammer

vannacht opstaan he ! Afgesproken

16-07-2009, 19:41


ik helaas niet altijd.. maar ik wil wel..alleen is het zo moeilijk...

16-07-2009, 20:45

Citaat door hanan23:
ik helaas niet altijd.. maar ik wil wel..alleen is het zo moeilijk...


Yallah doe je mee vannacht opstaan bidden en dan voel je je heerlijk subahna allah ! Als je niet kan opstaan zeg la ilaha ila allah dan zul je kunnen opstaan inscha allah

16-07-2009, 20:53
Hebben jullie dan geen mannen die opstaan met Fajr? Mocht ik me verslapen dan is me man altijd nog degene die me dan optijd wakker maakt en andersom ook weer hamdoelilah. Het is belangrijk dat je elkaar hierin steunt

Pagina's : [1] 2