Bekijk volle/desktop versie : Wie is er getrouwd met een man zonder papieren en.........



Pagina's : [1] 2 3 4 5

13-07-2009, 19:17

Citaat door magrabia.:
Wie is er getrouwd met een man zonder papieren en dus niet of nauwelijks nederlands sprak, en hoe ging je daar mee om.

hoe gingen/gaan de 1e jaren van jullie huwelijk?
.

13-07-2009, 19:20


Ik ben niet getrouwd maar uhm? Gewoon Marokkaans praten?

13-07-2009, 19:22

Citaat door Comet:
Ik ben niet getrouwd maar uhm? Gewoon Marokkaans praten?
idd, gewoon Marokkaans praten.

13-07-2009, 19:24
Ik ben getrouwd met iemand uit maroc... hij leerde de taal voordat hij hierheen kwam

Hij spreekt nu bijna vloeiend nederlands, en begrijpt ook alles!!! En hij is pas 4 jaar hier

13-07-2009, 19:28



Citaat door oumdounia:
Ik ben getrouwd met iemand uit maroc... hij leerde de taal voordat hij hierheen kwam

Hij spreekt nu bijna vloeiend nederlands, en begrijpt ook alles!!! En hij is pas 4 jaar hier


tbarkellah
echt respect hoor, ik weet niet of ik dat zou kunnen (dan bedoel ik met papierwerk en rwina van IND etc ) ma3andi man salek

13-07-2009, 19:29
ik ben nu 6 jaar getrouwd en ook met iemand uit marokko, maar hamdoulillah ik heb geen problemen ondervonden.

13-07-2009, 19:44

Citaat door magrabia.:
Ook niet in het begin?

En dan bedoel k kwa taal problemen buiten, en kwa werk en geld?






nee, ik regelde alles zelf, nu nog steeds, hij deed zijn best om NL te leren, en wou zelf alles proberen, bv naar de dokter ect. En hij werkte ook gewoon, zat bij een bedrijf waar veel marokkanen werkten. Als een man graag wil leren ect, dan lukt het ook, ligt helemaal aan de persoon zelf.

13-07-2009, 19:55

Citaat door magrabia.:
Kwam je veel moeilijkheiden tegen in t begin, kwa papier werk en financieel aangezien hij niet mag werken in t begin


nee, hamdoulillah er waren geen problemen.. alles ging smooth hamdoulillah

13-07-2009, 19:56

Citaat door NuFFniet:
tbarkellah
echt respect hoor, ik weet niet of ik dat zou kunnen (dan bedoel ik met papierwerk en rwina van IND etc ) ma3andi man salek



ewaa chafti l7oub chnou kay dir

13-07-2009, 20:02
Heb twee zussen die gehtrouwd zijn met iemand uit Marokko, de eerste man had binnen 3 maand een baan en daaruit een vaste contract. Sprak heel snel de NL taal.

Tweede had ook snel een baan en was al vaker in NL en dus zijn NL was makkelijk.

Even in het begin weg wijs maken dat was het dan ook.

13-07-2009, 20:18

Citaat door oumdounia:
ewaa chafti l7oub chnou kay dir


alhamdoulilah

Allah galikoum lba3diyatkoum fe dounia wa fe akhira
ameen

13-07-2009, 20:42

Citaat door NuFFniet:
alhamdoulilah

Allah galikoum lba3diyatkoum fe dounia wa fe akhira
ameen



amien hbiba

14-07-2009, 14:20


in het begin is het voor iedereen moeilijk, dat valt niet te ontkennen, beiden moeten jullie aan de situatie wennen, hij zal aan het land en alles moeten wennen, scholing zoeken...werk zoeken.., ik werkte ook op dat moment fulltime en moest vaak vrij nemen om bijv. ergens heen te gaan met mijn man, dat was wel vervelend omdat ik best wel moeilijk vrij kon krijgen op mijn werk toendertijd..

ook verveelde hij zich in het begin heel erg, ik was hele dagen weg en hij zat maar thuis.., via http://www.buitenlandsepartner.nl kun je veel info vinden..ook is het goed om alvast vantevoren op zoek te gaan naar een baan voor hem, via familieleden ofzo...vaak zal dat schoonmaak zijn..

maar goed meid, gewoon volhouden en met sbar komen jullie echt een heel eind..nu bij ons 2 jaar later is het alsof mijn man altijd hier heeft gewoond, we hebben onze draai gevonden en alhamdoelilah het gaat echt

Allahie3owenkoem!

14-07-2009, 14:29

Citaat door oumdounia:
Ik ben getrouwd met iemand uit maroc... hij leerde de taal voordat hij hierheen kwam

Hij spreekt nu bijna vloeiend nederlands, en begrijpt ook alles!!! En hij is pas 4 jaar hier




14-07-2009, 15:07
Ik zou het niet kunnen!

Pagina's : [1] 2 3 4 5