Bekijk volle/desktop versie : Valkuilen bij appartement in Marokko



12-07-2009, 19:38
Een aantal jaren geleden hebben we in Marokko een appartement gekocht in het centrum van Tanger.
De projectontwikkelaar was een zekere Sbai.
We hebben het appartement gekocht toen het nog steeds in aanbouw was en deze heerschap had beloofd dat er in de ruimte naast ons een park ging gebouwd worden.
Ook zou het appartement alleen verkocht worden aan mensen uit Europa( iets wat we sowieso al niet geloofden)
anyway, we kochten het appartement en een ondergrondse garageruimte.
Het eerste jaar dat we terugkeerden bleek 1 of andere fransman onze garageruimte ingepikt te hebben en omheind.
wij eisten natuurlijk dat het onmiddellijk afgebroken werd en alle bezittingen werden weggehaald.
de projektontwikkelaar tevens eigenaar van het gebouw wist mijn vader echter te overtuigen om een andere plek te kiezen.mijn vader gaf toe omdat de nieuwe ruimte zelfs groter was dan onze originele plaats en bovendien makkelijker was om te parkeren, en dat zonder meerprijs.
vorig jaar kwamen we dan weer te weten dat onze garageruimte tijdens onze afwezigheid werd verhuurd aan een spaanse inwoner in het gebouw, dus maanden we hem te vertrekken wat ie ook deed.
aangezien ik spaans spreek dreigde ik om hem aan te klagen, hij verontschuldigde zich echter en zei dat hij staangeld betaalde aan de syndic van het appartement.
ik heb toen een klacht ingediend,verantwoordelijke syndic werd zehma ontslagen en ik plaatste een paar metalen balken en zette er een hangslot op zodat ze niet meer konden parkeren ( wou niet van die hekken plaatsen want dat kostte me iets van een 1000 euro)
dit jaar bleek bij mijn aankomst dat het slot geforceerd was en ik vond er de uitgebrande auto van een andere inwoner, toen ik dreigde om de politie erbij te halen hebben ze de auto verplaatst
volgens de "veiligheidsdienst" die ze er ondertussen geinstalleerd hadden had de brandweer het slot geforceerd tijdens de overstromingen en had de nwe inwoner zijn auto ongevraagd daar geplaatst.
toen ik hem vroeg waarom iemand zonder vaste staanplaats(alle garages zijn verkocht) er zonder afstandbediening binnen kon geraken moest ie kleur bekennen.
de arme man zou zogezegd verschillende keren bestolen zijn geweest en uit medelijden hadden ze hem onze plaats gegeven.
aangezien ik per direct een hek ging plaatsen hebben ze een bordje uitgehangen dat alle garagehekken moesten worden verwijderd omdat dit illegaal zou zijn en dat die afgebroken gingen worden.
ik heb toen besloten geen hek te plaatsen maar iemand van de familie dit in het oog te laten houden zodat het niet meer verhuurd kan worden.

een navraag bij mijn neef leert me dat ook hij dezelfde probleem heeft....corrupte syndics en bewakers
een tip: vraag je vooraf af of het de moeite is om een garage te kopen.
uiteindelijk kost het je iets van een 4 a 5000 euro extra

14-07-2009, 20:32


Als jij die garage toch niet gebruikt omdat je hier bent wat is dan het probleem laat die bewaker en btje extra geld verdienen .

14-07-2009, 22:04

Citaat door RkeMpoe_Boy:
Als jij die garage toch niet gebruikt omdat je hier bent wat is dan het probleem laat die bewaker en btje extra geld verdienen .


Ik zou jou eens willen zien als je een uitgebrande auto in je staanplaats vindt, resten van wat eens een koelkast was,en nog meer van dat rotzooi.

en eerlijk gezegd vind ik het sowieso niet kunnen dat een bewaker corrupt is,vandaag verhuurt die je garage, morgen verkoopt hij de inboedel van je huis.

14-07-2009, 22:06
Ik ben ondertussen ook te weten gekomen dat Bank Chaabi, geen huizen meer verzekerd in Marokko.
Je moet je brand en diefstalverzekering bij een privéfirma doen.

14-07-2009, 22:31



Citaat door brownie74:
Ik ben ondertussen ook te weten gekomen dat Bank Chaabi, geen huizen meer verzekerd in Marokko.
Je moet je brand en diefstalverzekering bij een privéfirma doen.


Salaam alikum

Wij wonen in Tanger ( permanent) weet je die marokanen zijn verschrikkelijk en wat betreft sbai die man kan weinig voor je doen die man heeft zoveel aan zijn hoofd en mixt zoveel dingen forget it.

en fok je zelf niet op want dan gaat je hart naar de kloten met die marokanen het si dat ze moslims zijn anders hate ik ze bidni allah

14-07-2009, 22:32

Citaat door brownie74:
Ik zou jou eens willen zien als je een uitgebrande auto in je staanplaats vindt, resten van wat eens een koelkast was,en nog meer van dat rotzooi.

en eerlijk gezegd vind ik het sowieso niet kunnen dat een bewaker corrupt is,vandaag verhuurt die je garage, morgen verkoopt hij de inboedel van je huis.



en nog iets gun ze niks!!!! ant die mensen gunnen ook niks als ze je kaal kunne plukken doen ze het zo zonder rahma!!! en ik kan het weten

14-07-2009, 22:43

Citaat door Argapur:
en nog iets gun ze niks!!!! ant die mensen gunnen ook niks als ze je kaal kunne plukken doen ze het zo zonder rahma!!! en ik kan het weten



Dat ze ons niets gunnen had ik al opgemerkt.
het is moeilijk kalm te blijven als een analfabeet denkt dat ie slimmer dan je is en ook nog eens denkt dat je hem niet doorhebt.