Bekijk volle/desktop versie : Opinie: Nazitubbies



Pagina's : [1] 2 3

11-07-2009, 10:04
Het gaat niet goed met Hans Jansen (de Arabist). Ooit was-ie een gerespecteerd geleerde, niet bang om tegen heilige huisjes aan te schoppen als daarmee de waarheid gediend was. Kenners van de Arabische wereld prijzen zijn boeken over de geschiedenis van de islam en over de profeet Mohammed. Van de islamofobe schreeuwlelijkerds op sites als Het Vrije Volk en Hoeiboei moest hij niks hebben, die vond hij mesjogge. Wel schreef hij stukjes voor de website van Joshua Livestro. Totdat hij ontdekte dat één van de andere scribenten, Michael van der Galiën, een moslim is. Daar wilde hij niet samen mee op één website. Nu grossiert Jansen in apekool en lariekoek bij Hoeiboei.

Zijn nieuwste bijdrage, die ook werd geplaatst op de site van de Volkskrant, is één lange Godwin, niet nieuw in islamofobe kringen. Islamofoben vergelijken de islam graag met het nationaal-socialisme en moslims met nazi’s. Als iemand Geert Wilders’ partij echter vergelijkt met de NSB, of Wilders extreemrechts noemt, roept die de toorn van de islamofoben over zich af, want islamofoben zijn openlijk en zonder schaamte hypocriet. Het woord islamofobie mag trouwens ook niet van de islamofoben, want islamofobie bestaat niet. Angst voor de islam is immers niet irreëel, maar terecht. Nou ja,als je zo redeneert, bestaat smetfobie ook niet.

In zijn laatste stukje, dus, vergelijkt Jansen moslims met Duitsers in de Tweede Wereldoorlog. Toen had je goede Duitsers, zegt Jansen, die de daden van de nazi’s niet vergoelijkten en die niet gekwetst reageerden als je kritiek had op de nazi’s. Ze hadden ook geen hekel aan joden en ze zeiden niet dat je Mein Kampf niet letterlijk moest nemen. Jansen bedoelt kennelijk te zeggen dat er geen goede moslims bestaan, omdat ze allemaal de daden van Osama Bin Laden vergoelijken en antisemiet zijn. Sommige moslims gaan zelfs zover erop te wijzen dat de islamitische wereld ook goede aspecten heeft.

Jansen criminaliseert in zijn stukje dus alle moslims. En als we toch lekker aan het Godwinnen zijn: ik zie nauwelijks nog verschil tussen de karikaturen die Jansen van moslims maakt en de antisemitische karikaturen in Der Stürmer. Jansen wil ons ervan overtuigen dat moslims uiterst gevaarlijk tuig zijn. Hij en zijn schare fans zijn pas tevreden als alle moslims uit Europa zijn verdreven, daarover hoeft geen enkel misverstand te bestaan. Maar de Europese moslims gaan natuurlijk niet weg, ook daarover hoeft niemand zich illusies te maken.

Wat is dan het doel van Jansen hijgerige stemmingmakerij? In het weekblad Revu fantaseerde de Arabist al hardop over een burgeroorlog, dus daar zal het hem wel om te doen zijn: een gewelddadige Endlösung van het het door hem geconstateerde moslimprobleem.

Barry Oostheim, ook al zo’n genuanceerde denker, publiceerde op hetzelfde Hoeiboei het met veel bombarie aangekondigde ‘Grote Bat Ye’or-interview’. Elke islamofoob is Bat Ye’or-deskundige, en de door haar gemuntte begrippen ‘dhimmie’, ‘dhimmitude’ en ‘Eurabië’ behoren tot zijn liturgie. Ye’ors theorie van de islamisering van Europa in ruil voor olie is een islamofoob dogma. Barry voegt daar niks aan toe, hij laat Bat Ye’or gewoon nog een keer leeglopen over ‘dhimmitude’, ‘Eurabië’ en al dat andere uitgekauwde droogvoer. Niet één kritische vraag of kanttekening. Bat Ye’or vertelt gewoon nog eens een keertje wat islamofoben elkaar op hun islamofobe websites al jarenlang vertellen in zoveel mogelijk woorden en zo krom mogelijke zinnen.

Het zijn net Teletubbies, de islamofoben. Ze praten in een raar, primitief taaltje met een zeer beperkte woordenschat, vallen om de haverklap op hun kont, morsen overal Tubbiepap en ze willen steeds hetzelfde verhaaltje horen: Nog een keer!! Nog een keer!! Vertel ons nog eens hoe verschrikkelijk moslims zijn, en dat de islam geen religie is, maar een politieke ideologie, bedoeld om alles en iedereen te onderwerpen en te onderdrukken, en dat in de koran staat dat je joden moet doden.

Steevast staan er dezelfde jubelende commentaren onder dergelijke stukken: ‘Briljante analyse!’ ‘zeer sterk!’ ‘Subliem!’ ‘Geniaal!’ Als je maar op moslims kankert, dan vinden de vaste lezers van Hoeiboei, Het Vrije Volk, Stan de Jong en Joost Niemöller het briljant en geniaal. Of anders moet je linksmensen nemen. ‘Hitler was links’ – ‘Briljant!’ ‘Spijker op de kop!’ ‘Wouter Bos is homo’ – ‘Geniaal!’ De volstrekt amorele zwatelaar Duns Ouray, die bij de burgerlijke stand staat ingeschreven als Ivo Renkema, schreef een driedelige serie waarin hij in alle ernst betoogt dat de nazi’s zes miljoen joden hebben vermoord omdat ze geld nodig hadden voor het instandhouden van hun socialistische welvaartsstaat. Zijn boodschap: kijk maar uit met Wouter Bos en Femke Halsema, want die beginnen zo weer een Holocaust om de gratis schoolboeken mogelijk te kunnen maken.

Renkema heeft veel fanmail gekregen na publicatie van zijn idioterie: ‘Geniaal!’ ‘Briljant!’ Hij zal straks wel de speechschrijver van premier Wilders worden, die lust blijkbaar wel pap van het hysterische geblaat op Het Vrije Volk en Hoeiboei, aan zijn steeds onzinniger uitspraken te horen.

Om bij Jansens analogie te blijven: Peter Breedveld gelooft niet dat Hans Jansen en Duns Ouray Goede Duitsers zijn, maar gewoon full-blown nazi’s.

Gepubliceerd op 10.07.2009 @ 19:45

[Home]
Bron: http://www.frontaalnaakt.nl/archives/nazitubbies.html

11-07-2009, 10:21


Mijn ouders hebben goede Duitsers gekend. Nog voor de oorlog begonnen was, hadden die goede Duitsers al voor het gevaar van Duitsland gewaarschuwd.

Die goede Duitsers zeiden niet dat je Hitlers Mein Kampf maar niet zo letterlijk moest nemen. Evenmin scholden ze op wie Duitsland kritiseerde, of uitten ze bedreigingen jegens zulke mensen.

Goede Duitsers beoordeelden Duitse gruweldaden niet als incidentele excessen. Zij veroordeelden daarentegen zulke gruweldaden als onvermijdelijk gevolg van de ideologie die Duitsland in zijn greep had gekregen. Zij waren niet van oordeel dat de nieuwe Duitse ideologie (afgezien van de excessen) voor het overige verder wel invoegbaar was in onze democratie.

Goede Duitsers zeiden niet dat zij tot in het diepst van hun hart geprovoceerd en gekwetst werden als Nederlanders bij hen navraag deden over Duitse gewelddadigheden. Zij stelden niet dat zij het ‘echte Duitsland’ waren, en dat Nederlanders de ogen maar moesten sluiten voor wat er verder in Duitsland omging.

Goede Duitsers namen het dan ook niemand kwalijk dat sceptische Nederlanders scherp op bleven letten wat voor plannen de niet-goede Duitsers aan het maken waren. Goede Duitsers hadden geen principiële bezwaren tegen huwelijken tussen Duitse vrouwen en Nederlandse mannen.

Goede Duitsers probeerden niet met overheidssubsidies projecten op te zetten om het Nederlandse volk op de hoogte te brengen van de goede kanten van Duitsland. Ze waren niet van oordeel dat Hollanders alleen zo bang waren voor Duitsland omdat ze er te weinig vanaf wisten: onbekend maakt onbemind.

Goede Duitsers ijverden er niet voor de Duitse wetgeving gedeeltelijk al vast maar in Nederland in te voeren om de spanningen in de wijken tussen Duitsers en Nederlanders onder controle te krijgen. Ze legden geen deftige verklaringen af dat het Duitse recht en het Nederlands recht toch al voor meer dan 95% identiek waren.

Goede Duitsers waren niet van oordeel dat hun landgenoten niet anders konden, vanwege de vele vernederingen die het Westen hen had aangedaan, en de onderdrukking die hen jarenlang van de zijde van de westerse wereld ten deel was gevallen. Dat, met alle respect maar toch, om het zo te zeggen, de niet-Duitsers het aan zichzelf te danken hadden. Aan hun eigen arrogantie.

Die goede Duitsers zouden het zorgelijk gevonden hebben als in sommige wijken de openbare orde niet meer gehandhaafd werd door de Nederlandse politie naar Nederlands recht, maar door een ongecontroleerde militie van Duitse rijpe huisvaders.

Die goede Duitsers zouden niet kunnen begrijpen hoe het mogelijk was dat in sommige straten en pleinen van Nederland de openbare orde bepaald werd door individuele jonge Duitsers die in vechtsporten waren getraind op kosten van de Nederlandse overheid.

Goede Duitsers betoogden niet dat je om het nieuwe Duitsland en Mein Kampf te begrijpen en te mogen beoordelen, wel heel erg goed Duits moest kennen. Die probeerden niet journalisten en (hoog)leraren die vraagtekens bij aspecten van het nieuwe Duitsland zetten, de mond te snoeren, te belasteren en ongeloofwaardig te maken. Of erger.

Goede Duitsers drongen er niet op aan dat ter wille van de dialoog er speciale Polderhoofdkwartieren ingericht werden. Die vroegen niet om overheidsgeld om rondreizende buitenlandse gematigde Duitsers Nederlandse jongeren te laten toespreken.

Goede Duitsers lieten geen fotografie in een krant plaatsen van zichzelf, met een deel van het verzameld werk van Goebbels op schoot. Die brachten hun vakantie niet in Duitsland door. Die gingen niet op audiëntie in Brechtesgaden. Die namen niet deel aan jaarlijkse, rituele partijbijeenkomsten in Neurenberg.

Goede Duitsers drongen er niet op aan dat iedereen die met de goede kanten van het nieuwe Duitsland sympathiseerde, in volle vrijheid in een Duits uniform over de Nederlandse straten zou moeten kunnen lopen, compleet met goed herkenbare Duitse hoofdbedekking.

Goede Duitsers maakten geen processen aanhangig tegen Nederlanders die de Duitse leider, het hoogste goede voorbeeld voor alle Germanen, beledigd hadden, of verondersteld werden dat gedaan te hebben. Die dienden geen klachten in bij Discriminatiebureaus tegen tekenaars, schrijvers en cabaretiers die iets negatiefs over de ideologie van het nieuwe Duitsland beweerd hadden.

Goede Duitsers vroegen er niet voortdurend aandacht voor dat niet alle Duitsers misdadigers waren. Goede Duitsers wezen er normaliter niet op dat de Duitse ideologie ook heus wel Duitse slachtoffers maakte: de Nederlanders moesten niet denken dat zij de enigen waren die van de wreedheden van de aanhangers van deze ideologie te lijden hadden.

Goede Duitsers plaatsten geen oproepen in de krant om met hen over de goede kanten van het nieuwe Duitsland te komen discussiëren. Die grepen niet elke gelegenheid aan om er op te wijzen dat de nieuwe Duitse heersersideologie toch ook een hele mooie spirituele kant had.

Tot slot twee raadseltjes. Wie heeft er gezegd: ‘Doodt elke Jodenman die in uw handen valt’? En wie: ‘De Joden zijn uw ergste vijand’? Goede Duitsers vonden het niet afgezaagd en flauw om zulke vragen te stellen en te beantwoorden.

HansJansen

11-07-2009, 10:43
Ah! De eerste bruine ridder.

11-07-2009, 10:47
Hopeloos die eeuwige vergelijkingen met de Nazi's. Het slaat echt nergens op.

11-07-2009, 10:50



Citaat door Thon:
Ah! De eerste bruine ridder.


Bedoel je mij?

11-07-2009, 10:51
Goed stuk (weer) van Peter Breedveld.

11-07-2009, 10:52

Citaat door Snake84:
Bedoel je mij?

Ja, ik dacht het even..

11-07-2009, 10:54

Citaat door Thon:
Ja, ik dacht het even..



Je versprak je?

11-07-2009, 10:55

Citaat door Thon:
Ah! De eerste bruine ridder.

Toevallig heb ik vandaag een bruin blousje aan.

Ben ik nu ook een nazi ?

11-07-2009, 10:57

Citaat door Snake84:
Je versprak je?

Vergissen is menselijk.


Hoe gaat het Snakeje ?

11-07-2009, 10:59

Citaat door truebeauty:
Toevallig heb ik vandaag een bruin blousje aan.

Ben ik nu ook een nazi ?



Als je de bovenste knoopjes los laat niet...

11-07-2009, 11:00

Citaat door Snake84:
Je versprak je?

Weet ik niet. Sta je ook nog achter wat je plempt?

11-07-2009, 11:00



Citaat door truebeauty:
Vergissen is menselijk.


Hoe gaat het Snakeje ?



Ok.., dank je.., met jou? Niet met vakantie?

11-07-2009, 11:02

Citaat door Snake84:
Ok.., dank je.., met jou? Niet met vakantie?

Prima, thanks. Ik ga woensdag.

En jij ?

11-07-2009, 11:05

Citaat door truebeauty:
Prima, thanks. Ik ga woensdag.

En jij ?



Over drie weken.., veel plezier alvast...

Pagina's : [1] 2 3