Bekijk volle/desktop versie : iets voor mezelf beginnen



10-07-2009, 18:15
Ik wil graag iets voor mezelf beginnen, omdat ik niet graag onder een baas werk. En ook een hoofddoek draag, dus zoals jullie weten is dat vaak lastig.



Wat zou ik het beste kunnen doen? iemand enige tips of advies? Ik wil namelijk graag een winkel beginnen met kleding voor dames en hoofddoeken. Ik woon namelijk in een stad waar we geen winkels hebben met hoofddoeken en fatsoenlijke kleren voor hijaab dragende dames.

10-07-2009, 18:23


Hallo,

Op zicht geen slecht idee om voor jezelf te beginnen.Kijk eens naar wat je leuk vindt om te doen, wat je kan, waar je goed in bent en of er voldoende vraag is. Maak een ondernemingsplan, praat met andere ondernemers, banken en zoek vooral veel relevante informatie op (http://www.kvk.nl). Een zelf. onderneming vraagt veel energie, doorzettingsvermogen en heel veel tijd. Op de site van kvk staat heel veel informatie en een stappenplan hoe je jezelf erop kunt voorbereiden en wat je wel of niet kan doen. Verdiep je goed in de voorbereiding ervan en het halve werk is er al bijna. Denk bijv. aan regels/wetten, belastingen, huur/kooppand, personeel enz.

veel succes ermee.
gr.

10-07-2009, 18:25
Wij hebben een tranport bedrijf, ik raad je aan om be3da met iemand samen te werken. Want het is echt zwaar, heel erg zwaar.

10-07-2009, 18:30

Citaat door BosseBol:
Wij hebben een tranport bedrijf, ik raad je aan om be3da met iemand samen te werken. Want het is echt zwaar, heel erg zwaar.

Bossebol, wat voor transport...?

10-07-2009, 18:32



Citaat door niesj:
Bossebol, wat voor transport...?



Naar Maroc en Spanje. Voornamelijk huisraad etc, the usual Maroc stuff

10-07-2009, 18:34

Citaat door Moroccanfreak:
Ik wil je partner wel zijn?

In mijn stadje hbben we geen hoofddoeken winkel en dergelijke

"We" zouden een goede omzet maken



We moeten wel uit dezelfde stad komen

10-07-2009, 18:35

Citaat door Brinta:
Hallo,

Op zicht geen slecht idee om voor jezelf te beginnen.Kijk eens naar wat je leuk vindt om te doen, wat je kan, waar je goed in bent en of er voldoende vraag is. Maak een ondernemingsplan, praat met andere ondernemers, banken en zoek vooral veel relevante informatie op (http://www.kvk.nl). Een zelf. onderneming vraagt veel energie, doorzettingsvermogen en heel veel tijd. Op de site van kvk staat heel veel informatie en een stappenplan hoe je jezelf erop kunt voorbereiden en wat je wel of niet kan doen. Verdiep je goed in de voorbereiding ervan en het halve werk is er al bijna. Denk bijv. aan regels/wetten, belastingen, huur/kooppand, personeel enz.

veel succes ermee.
gr.

Ja, hoe ik moet beginnen weet ik al. En een pand heb ik al. Ik begin namelijk klein. Mocht het zo zijn dat het niet lukt dat ik dan niet al te veel geinversteerd heb.

Dank je wel voor je advies!

10-07-2009, 18:36

Citaat door BosseBol:
Wij hebben een tranport bedrijf, ik raad je aan om be3da met iemand samen te werken. Want het is echt zwaar, heel erg zwaar.

Ja ik begin met iemand. Het zelf doen lukt mij ook niet. Want ik werk nog op dit moment.

Hoe zijn jullie begonnen? Eigen geld of bij de bank geleend?

10-07-2009, 18:38
Wij hebben echt alles zelf gefinancierd. We hebben deze week een neiuwe bedrijfswagen gekocht en alhamdoelilah niks hoeven lenen.

10-07-2009, 18:40

Citaat door BosseBol:
Wij hebben echt alles zelf gefinancierd. We hebben deze week een neiuwe bedrijfswagen gekocht en alhamdoelilah niks hoeven lenen.

Elhamdoelillah!

Is ook veel beter!