Bekijk volle/desktop versie : Zwanger van je verkrachter! Abortus?



Pagina's : [1] 2 3

13-05-2004, 16:03
Stel je voor:
Je wordt verkracht en je komt er achter dat je zwanger bent.

x Neem je de stap om abortus te plegen?
Maar dan vermoord je je eigen kind? Vind je het niet zielig? Zo'n kind is toch onschuldig? En je mag in de Islam geen levende wezen vermoorden.

x Of je houdt het kind en voedt het goed op?
Maar wie zijn achternaam krijgt ie? En wat ga je zo'n kind vertellen over z'n 'vader'? En als hij precies op zijn vader lijkt? Is het niet gevoelig?

Nou mensen ik ben benieuwd.

13-05-2004, 16:13


ik zou et weghalen! Ookal is het haram...
het is nog zo klein dat et nog geen baby is! et is nog een klompje cellen!

13-05-2004, 16:31
Ik heb het hier toevallig een aantal dagen geleden met vriendinnen
over gehad. En ik moet je zeggen dat dit een hele moeilijke situatie is waarvan ik hoop dat niemand in zal belanden. Ik zou het niet weten. Het liefst zou ik het denk ik weghalen, omdat ik denk dat dat kindje (hoe onschuldig die zelf ook is) mij constant zal doen denken aan de manier waarop hij verwekt is. Aan de andere kant is het kind ook een gedeelte van mij..moeilijk...dus ik hoop gewoon dat ik nooit deze beslissing hoef te maken.

13-05-2004, 16:57

Citaat:
Origineel gepost door Echie
ik zou et weghalen! Ookal is het haram...
het is nog zo klein dat et nog geen baby is! et is nog een klompje cellen!
Lomp kind!!!

13-05-2004, 17:02


volgens de islam mag et toch niet,
dus houden he....!

13-05-2004, 17:03

Citaat:
Origineel gepost door riffii
Lomp kind!!!
Niemand is lomp!
Misshien bedoel je lompe gedachten...

13-05-2004, 17:08

Citaat:
Origineel gepost door riffii
Lomp kind!!!
ttss .....

13-05-2004, 17:10
de grootste lomperik zegt et!

13-05-2004, 17:19
Ik zou me er over heen zetten en het kind opvoeden. Ik zou het nooit kunnen opbrengen om het te vermoorden!! Eerder opgeven voor adoptie.
maaqr dit zeg ik nu ....je weet nooit wat je op zo`n moment zou doen

inscha`Allah zal zo`n moment nooit komen !!

13-05-2004, 18:33

Citaat:
Origineel gepost door SuperSalima
Mensen spreken algauw van Haram, terwijl dit al vaak te snel gezegd is. Zoals we allemaal al weten is ’t niet 1 dag na de bevruchting al een levend wezen. M.b.t de Islam is abortus wel toegestaan indien ’t leven van de vrouw in gevaar komt Daarbij wordt ervan uitgegaan dat na 120 dagen de ziel ingeblazen wordt door Allah swt. In een hadith is dit ook terug te lezen: [b]"De schepping van ieder van jullie vindt plaats in de buik van de moeder, dit gedurende 40 dagen in de vorm van een levenskiem, daarna is hij even lang een klonter, daarna is hij even lang een klompje vlees; vervolgens wordt er een engel naar hem toegezonden die hem de levensadem (rûh) inblaast…"
Verkrachting valt ook onder de uitzonderingen waarbij abortus is toegestaan en is dus volgens mij niet haram. Geestelijk is ’t voor veel vrouwen ondraaglijk op op zo’n onwaardige manier een kind te dragen..
Ook staat ‘r in de Koran : "Diegene die zich in een noodsituatie bevindt, zal geen zonden begaan bij het toepassen van wat niet is toegestaan."

S, [/B]
Goed dat je dit hier hebt geplaatst, want ik heb dit eens gelezen en wist niet meer waar ik het precies had gelezen. Tijdens dat gesprek met vriendinnen heb ik dit aangegeven, maar ik wist het niet met zekerheid. Kun je mij zeggen waar dit stuk precies staat? Alvast bedankt.

13-05-2004, 18:36
Ik zou het huoden en de achternaam geven van de man met wie ik dan samen zou zijn en als ie om zijn vader vraagt zeg ik daar kijk je elke dag aan en als ie ouder is vertel ik de waarheid!

13-05-2004, 19:05
Ik zou het niet weten. Je kunt nu wel makkelijk gaan roepen ik zou dit of ik zou dat, maar dat kun je niet weten tot het je overkomt (lay hfed).

Ik zou niet het echt niet weten wat ik zou doen in zo'n situatie en hoop dat ik er ook nooit achter zal komen.

13-05-2004, 19:22


ik heb mijn kindje gehouden het is weliswaar niet van een verkrahter maar een ongelukje was het wel ik was niet getrouwd maar ben wel de fout in gegaan ik heb het gehouden en heb er een pracht van een meid aan overgehouden ik was van plan abortus te plegen maar daar was het te laat voor en had geen keus...
mijn advies is daarom ook niet weghalen als ik dat nu had gedaan dan had ik nu helemaal niemand gehad nu heb ik mijn dohtertje waar ik hamdoulillah gelukkig mee ben samen.

14-05-2004, 12:54
Moeilijke situatie, insha allah zal dit onze moslimzusters niet overkomen.

14-05-2004, 22:05
Ik oordel over niemand. Dit is alleen mijn mening
maar aangezien jullie de fotos zo schokkend vinden haal ik ze wel weer weg.

Pagina's : [1] 2 3