Bekijk volle/desktop versie : Zwanger van je verkrachter! Abortus?

Pagina's : 1 2 [3]

18-05-2004, 19:01

Citaat:
Origineel gepost door Ladystar
Salaam

Hoezo heb jij geen koran thuis liggen....?
Dan zou ik je aanraden om er een te kopen.
Dan zal je meer zelfs over de islam te weten komen.
En die dalil die je wilt kan ik je niet geven.
Maar vr4aag maar aan een shikhe op een site http://www.al-islaam.com daar kun je het zelfs zien.
En allah weet het beste

en schrijf niey terug van waarom geef je die niey want dan geef ik je wel meteen antwoord ben bang dat iki een woord verkeerd geef en dat ik daarvoor zondes baga maar zoek maar in de koran of vraag en je zult zelf je anwoord vinden waar een vraag is, is een anwoordt

Beslama
3laikom el salaam,

zeer zeker heb ik wel een koran liggen. Hetgeen wat SuperSalima op pagina één heeft geplaatst komt uit de koran, maar daar schijn jij geen genoegen mee te nemen. De cyber-imam op al-islaam.com probeer ik al een tijdje te mailen, maar hij is constant gesloten! En ik zal zeker een kijkje nemen.

Wanneer jij geen informatie wilt opschrijven omdat je bang bent het verkeerde te zeggen vind ik dat prima, maar je moet weten dat dit ook geldt voor de uitspraken die jij doet..in dit geval dat het binnen de islam niet toegestaan is..zet er be3da Allahoe 3lem bij. Dit soort uitspraken kun je niet maken aangezien jij ze niet kunt ondersteunen met dalil.

Wa Allahoe 3lem

Hierbij reageer ik op het stukje dat jij voor SuperSalima hebt geschreven.

Waarom ben jij toch zo overtuigd dat jij het bij het juiste eind hebt? De manier waarop jij haar simpele vraag beantwoord is niet bepaald vriendelijk. Ik ben het volkomen met haar eens wanneer zij zegt 'dat het hebben van een (eigen) mening over een bepaald onderwerp wat betreft wat wel mag en niet mag binnen de islam staat daadwerkelijk los van wat inderdaad de geboden en verboden van de islam zijn'...hoe kun jij deze twee dingen aan elkaar linken? Daarnaast kun jij niet weten of zij ooit een koran in handen heeft gehad of heeft gelezen, ik begrijp niet zo goed waarom jij zo'n uitspraak doet. Je kunt mensen niet de mond snoeren omdat jij er geen antwoord op hebt, je moet openstaan voor discussie en bovendien is dit een onderwerp waar je verantwoord mee moet omgaan.

18-05-2004, 19:09

ik zou hem niet weghalen.

vroeg of laat krijg je er spijt van

18-05-2004, 20:54
Salaam

wahaha je laat me lachen zeg wahahah.
Kind weghalen is haram maakt niey uit hoe je zwanger ben of van wie een abortus plegen is HARAM duss
Maar jah je zit het wel op http://www.al-islaam.com
Moge allah ons op het goede pad zetten en ons fouten verbeteren en te verplaatsen naar alleen het goede Insha-allah.

Beslama

18-05-2004, 23:42

Citaat:
Origineel gepost door Berberia83
Stel je voor:
Je wordt verkracht en je komt er achter dat je zwanger bent.

x Neem je de stap om abortus te plegen?
Maar dan vermoord je je eigen kind? Vind je het niet zielig? Zo'n kind is toch onschuldig? En je mag in de Islam geen levende wezen vermoorden.

x Of je houdt het kind en voedt het goed op?
Maar wie zijn achternaam krijgt ie? En wat ga je zo'n kind vertellen over z'n 'vader'? En als hij precies op zijn vader lijkt? Is het niet gevoelig?

Nou mensen ik ben benieuwd.
Salaam Allaykoem

Sorry ik heb hier een boek bij me. En dat gaat over " Het Natuurlijke Bloed van de vrouwen" Door sheigh Mohammed Bin Salah Al Othaimien geschreven.

En daar staat iets anders op. Over Abortus plegingen als het Noodzakelijk moet.

Hij zegt

Het gebruik van Aboterende Middelen.

Ten eerste: De intentie hebben om hetgeen in de moeders baarmoeder is te verwijderen. Als men dit van plan is nadat de ziel in het lichaam is ingeblazen1 is het ongetwijfeld verboden omdat het een handeling is van het doden van een levende ziel.

1(Overgeleverd door Abdallah Inb Mas'oed (rad) Allah boodschapper (sallah3llihwasalem) zei: " Ieder van jullie wordt in de baarmoeder van zijn moeder voor 40dagen verzameld (in vorm van een zaad) en daarna verandert het in een alaq (klonter) voor een gelijke periode ( voor 40 dagen) en wordt een klompje vlees voor eenzelfde periode ( van 40 dagne) en dan stuurt Allah (subhannawata3la) een engel ( die de levensadem bij hem inblaast)
(sahih Moeslim)

Dit is in overeenstemming met het Boek van Allah , De Soennah en Idjimaa. Als de Abortus wordt gedaan voor de ziel is ingeblazen ( voor 40 dagen om zijn) staan sommige geleerden meestal toe, De anderen weer niet. Enige andere geleerden hebben gezegd dat het is toegestaan zolang geen alaqa (bloedklonter) is. Dit betekent zolang de periode van zwangerschap minder dan 40 dagen is. Anderen hebben gezegd dat het is toegestaan zolang de vrucht geen mesenelijke kenmerken heeft ontwikkeld. Het is echter beter dit niet te doen ( een aanrader dus eigen keuze) tenzij er een echte NOODZAAK is. (verkrachting en dood behoort tot noodzaak)

Abortus is een van de redenen die de moslims kunnen verzwakken en hen kunnen vernederen omdat wanneer moslims in aantal toenemen, zij kracht zullen verwerven en dat is de reden waarom Allah (subhanawata3la) over de kinderen van Isra'iel Sprak":

[GLOW=deeppink]En wij gaven jullie kinderen en maakten jullie talrijker in mankracht ( Al Isra 17;6)[/GLOW]

Een andere optie, is :

De intentie is niet om de vrucht te verwijderen. Wanneer abortus aan het eind van de zwangerschapsperiode en vlak voor de bevalling wordt gedaan is dit toegestaan. Zolang er geen schade aan de moeder en de nieuwgeborene wordt gebracht. Ook zolang er geen noodzaak is voor een chirurgische ingreep..
Zolang de kind de vrouw in levensgevaar kan brengen. Is het HELAL om een abortus te plegen..

Moge Allah (subhannawata3la) mij vergeven als ik iets fouts heb geschreven in deze reaktie!! Ameen

Salaam Allaykoem

19-05-2004, 15:50

Hangt uiteraard allemaal van je situatie af. Werk je? Verdien je voldoende om je kind een goed leven te geven?

En ja, als het nu zou gebeuren, zou ik het zeker weghalen. Ik ga niet voor de rest van m'n leven boeten voor iets dat iemand anders mij aandoet. En dan komt er nog eens bij dat je hele toekomstperspectief (studies) naar de vaantjes is, waardoor je verplicht bent om te gaan werken. Als je perse het kind wil houden, moet je ook dat kind een goede toekomst kunnen geven.

En dan nog te zwijgen over de psychische factor van dit verhaal. Is die kleine eindelijk geboren, en hij lijkt misschien op zijn vader. In normale omstandigheden is dat leuk, maar in geval van verkrachting kan het een trauma veroorzaken denk ik of erger, een postnatale depressie (psychische toestand dat je je kind negeert en verwaarloosd).

En dan heb je ook nog het feit dat je zelf nog een psychisch vrak bent en een trauma hebt opgelopen door die verkrachting. Eer je dat hebt verwerkt ben je al een paar jaartjes verder. Leuke moeder heeft die kleine dan

Dus nee, het kind houden, biedt niets dan nadelen in mijn ogen.

19-05-2004, 20:50

Citaat:
Origineel gepost door Berberia83
Stel je voor:
Je wordt verkracht en je komt er achter dat je zwanger bent.

x Neem je de stap om abortus te plegen?
Maar dan vermoord je je eigen kind? Vind je het niet zielig? Zo'n kind is toch onschuldig? En je mag in de Islam geen levende wezen vermoorden.

x Of je houdt het kind en voedt het goed op?
Maar wie zijn achternaam krijgt ie? En wat ga je zo'n kind vertellen over z'n 'vader'? En als hij precies op zijn vader lijkt? Is het niet gevoelig?

Nou mensen ik ben benieuwd.
eff een prive vraag-->
als je geen atwoord wilt geven dan begrijp ik dat
is dit bij jou gebeurt?

20-05-2004, 16:17
Geen flauw idee

20-05-2004, 16:34
Ik zou noooooooooit in me leven een abortus plegen
Haram of halal een kind vermoorden NEVEEEEEEER
Ik kan da echt nie over me hart krijgen komaan zulke kleine wezentjes
Oh mijn god een kleine babytje zo lief, zo onschuldig met hun babyvoetjes, zo zacht, zo soepel, het is gewoon een mini engeltje
Ya rabi allahyehfed a denia kemla van zulke nare dingen als verkrachtingen en abortussen

20-05-2004, 16:38
Ik vind het heel erg voor u Allah yatiek a sbar amien
Ma ge hebt een kind gedood zo erg!!!!!!!!!!!
Een meid in me klas verkeerde in dezelfde situatie en had het kind gehouden
Ze is 17

Citaat:
Origineel gepost door AngelOnEarth
Ik ben zelf verkracht en zwanger geweest van mijn verkrachter.. Ik zie dat veel mensen zeggen dat ze het kind zouden houden.. Ik denk niet dat veel meiden dat zullen doen als ze in zo een situatie terecht komen..
Ik was een na een maand erachter gekomen dat ik zwanger was omdat ik niet ongesteld was geworden en gevoelige borsten had enzo.. Ik heb toen gepraat met me vriendinnen en ben toen tot de conclusie gekomen om het kind weg te halen omdat ik nog veels te jong ben om een kind op te voeden en als aller belangrijkste ik mijn ouders niet zoveel pijn kon doen door het kind te houden.. Dit is het ergste wat je kan overkomen en ik wens het niemand toe.. Ik bid nu elke dag en vraag om vergiffenis bij Allah.. Moge Allah het mij vergeven inchallah..

20-05-2004, 16:56

Citaat:
Origineel gepost door Ra7ma_fi_Eldien
Salaam Allaykoem

Sorry ik heb hier een boek bij me. En dat gaat over "[B] Het Natuurlijke Bloed van de vrouwen" Door sheigh Mohammed Bin Salah Al Othaimien geschreven.

En daar staat iets anders op. Over Abortus plegingen als het Noodzakelijk moet.

Hij zegt

Het gebruik van Aboterende Middelen.

Ten eerste: De intentie hebben om hetgeen in de moeders baarmoeder is te verwijderen. Als men dit van plan is nadat de ziel in het lichaam is ingeblazen1 is het ongetwijfeld verboden omdat het een handeling is van het doden van een levende ziel.

1(Overgeleverd door Abdallah Inb Mas'oed (rad) Allah boodschapper (sallah3llihwasalem) zei: " Ieder van jullie wordt in de baarmoeder van zijn moeder voor 40dagen verzameld (in vorm van een zaad) en daarna verandert het in een alaq (klonter) voor een gelijke periode ( voor 40 dagen) en wordt een klompje vlees voor eenzelfde periode ( van 40 dagne) en dan stuurt Allah (subhannawata3la) een engel ( die de levensadem bij hem inblaast)
(sahih Moeslim)

Dit is in overeenstemming met het Boek van Allah , De Soennah en Idjimaa. Als de Abortus wordt gedaan voor de ziel is ingeblazen ( voor 40 dagen om zijn) staan sommige geleerden meestal toe, De anderen weer niet. Enige andere geleerden hebben gezegd dat het is toegestaan zolang geen alaqa (bloedklonter) is. Dit betekent zolang de periode van zwangerschap minder dan 40 dagen is. Anderen hebben gezegd dat het is toegestaan zolang de vrucht geen mesenelijke kenmerken heeft ontwikkeld. Het is echter beter dit niet te doen ( een aanrader dus eigen keuze) tenzij er een echte NOODZAAK is. (verkrachting en dood behoort tot noodzaak)

Abortus is een van de redenen die de moslims kunnen verzwakken en hen kunnen vernederen omdat wanneer moslims in aantal toenemen, zij kracht zullen verwerven en dat is de reden waarom Allah (subhanawata3la) over de kinderen van Isra'iel Sprak":

[GLOW=deeppink]En wij gaven jullie kinderen en maakten jullie talrijker in mankracht ( Al Isra 17;6)[/GLOW]

Een andere optie, is :

De intentie is niet om de vrucht te verwijderen. Wanneer abortus aan het eind van de zwangerschapsperiode en vlak voor de bevalling wordt gedaan is dit toegestaan. Zolang er geen schade aan de moeder en de nieuwgeborene wordt gebracht. Ook zolang er geen noodzaak is voor een chirurgische ingreep..
Zolang de kind de vrouw in levensgevaar kan brengen. Is het HELAL om een abortus te plegen..

Moge Allah (subhannawata3la) mij vergeven als ik iets fouts heb geschreven in deze reaktie!! Ameen

Salaam Allaykoem [/B]
Dit probeer ik al een tijdje uit te leggen, maar mensen schijnen hun eigen menigen hierover toch belangrijker te vinden.

Dank je wel voor het plaatsen van dit stuk...nou ben ik er zeker van overtuigd dat het mag! Allahoe 3alem

24-05-2004, 09:41

Citaat:
Origineel gepost door Haja_gatar
eff een prive vraag-->
als je geen atwoord wilt geven dan begrijp ik dat
is dit bij jou gebeurt?

Allah i7fed dit is niet bij mij gebeurd meis.

Dit is gewoon een vraag die ik stelde.

25-05-2004, 01:36

Citaat:
Origineel gepost door bella_samira
ik heb mijn kindje gehouden het is weliswaar niet van een verkrahter maar een ongelukje was het wel ik was niet getrouwd maar ben wel de fout in gegaan ik heb het gehouden en heb er een pracht van een meid aan overgehouden ik was van plan abortus te plegen maar daar was het te laat voor en had geen keus...
mijn advies is daarom ook niet weghalen als ik dat nu had gedaan dan had ik nu helemaal niemand gehad nu heb ik mijn dohtertje waar ik hamdoulillah gelukkig mee ben samen.
Ongelukje?? ooh pleaasseeeee...

25-05-2004, 13:34

IK zou het kind absoluut nooit houden. Ik zal hem/haar nooit als mijn kind zien en daar zal het kind geen baat bij hebben. Ik zou mijn leven en het leven van dat kind verpesten als ik het zou houden. Want wordt je niet iedere keer aan die gruwelijkheden herinnert als je het kind ziet opgroeien. Hoe moet je het kind in godsnaam vertellen hoe hij ter wereld is gebracht? IK ZEG STELLIG JA tegen een abortus!

01-06-2015, 16:07

Citaat door bella_samira:
ik heb mijn kindje gehouden het is weliswaar niet van een verkrahter maar een ongelukje was het wel ik was niet getrouwd maar ben wel de fout in gegaan ik heb het gehouden en heb er een pracht van een meid aan overgehouden ik was van plan abortus te plegen maar daar was het te laat voor en had geen keus...
mijn advies is daarom ook niet weghalen als ik dat nu had gedaan dan had ik nu helemaal niemand gehad nu heb ik mijn dohtertje waar ik hamdoulillah gelukkig mee ben samen.
maar wat vonden je ouders ervan?

01-06-2015, 16:08

Citaat door CASCAYA:
IK zou het kind absoluut nooit houden. Ik zal hem/haar nooit als mijn kind zien en daar zal het kind geen baat bij hebben. Ik zou mijn leven en het leven van dat kind verpesten als ik het zou houden. Want wordt je niet iedere keer aan die gruwelijkheden herinnert als je het kind ziet opgroeien. Hoe moet je het kind in godsnaam vertellen hoe hij ter wereld is gebracht? IK ZEG STELLIG JA tegen een abortus!
mee eens

Pagina's : 1 2 [3]