Bekijk volle/desktop versie : Eerlijk???



Pagina's : [1] 2

13-05-2004, 15:31
Gister is er een Amerikaan onthoofd kranten staan er vol over??

Nederlander vermoord: Moeten we troepen terug trekken??


Duizende irakazen moslims over de hele wereld worden vermoord,komt twee minuten in het nieuws.


En daar kan ik me zo kwaad om maken,hoorde een nederlander zeggen.

''Die amerikaan is vermoord (onthoofd) Van mij mogen ze al die debielen onthoofden.

Kranten staan vol over: Moslims nederland voelen zich aangesproken en meteen zijn we of extreem,of terrorist Extreem of terrorist of zitten we midden in een identiteit crises.
En al die Nederlanders dan die zich druk maken om Amerika, nee die kun je niet vergelijken met wat wij voelen voor de moslims in Irak en moslims over de hele wereld.

Kan het gewoon niet begrijpen


Honderde moslims,vrouwen,mannen,kinderen onschuldig dood/
niemand die de troepen wil terug trekken!!

13-05-2004, 16:12


Ja..ik merkte het..een hollander vermoordt en dan een hele extra bulletin op RTL 5...ewa het zijn Ljhaoedin.

Gewoon jezelf blijven en doorgaan met waarmee je bezig was. Als je over hem gaat praten krijgt ie alleen nog meer aandacht

Thala Frasek


13-05-2004, 16:16

Citaat:
Origineel gepost door Sjorsdubbeljoe
Komt omdat die [B]Nederlander een landgenoot van ons is.

Ik zou zeggen ook van jou, maar jij ziet dat blijkbaar niet zo. [/B]
de verhouding klopt niet..

1 man krijgt 10 uur aandacht!
10 man krijgen 1 min aandacht!


13-05-2004, 16:21
Ja, maar zo is het toch altijd geweest, het is niks nieuws! Zo gaat dat altijd wanneer het over Irakezen of Palestijnen gaat dan voelen zij geen link met die mensen, maar wanneer het om een nederlander of amerikaan gaat dan ja hoor dan zul je dat weten ook, maar wanneer het om de palestijnen, irakezen of laat ik maar gewoon gerust de gehele Islamitische bevolking zeggen gaat dan is het niet erg...! La hawla wala quatie illa billah!

13-05-2004, 16:40


Ik ben het met je eens. Mensen kijken heel selectief naar de wereld, en pikken eruit wat het dichtst bij hun belevingswereld staat. Vandaar dat er in Nederland veel aandacht wordt besteed aan de dood van een nederlander. Dat klinkt erg onterecht, maar zo werkt het. En wees eerlijk, niet alleen bij nederlanders, maar bij iedereen.

Waarom vind je op dit forum zelden topics over Sudan, terwijl zich daar een veel grotere humanitaire ramp voltrekt dan in Irak of de Palestijnse gebieden? Tientallen zo niet honderden topics over duizenden doden, versus enkele topics over honderduizenden tot 2 miljoen doden.... Ook geen echt correcte verhouding lijkt me.

Kortom, deze selectiviteit is niet alleen voorbehouden aan Westerlingen, al lijkt het soms wel, maar dat komt omdat je hier nu eenmaal in het Westen leeft... Het voordeel is wel dat je hier vrij bent om je eigen zenders op te zoeken, wanneer je je meer verbonden voelt met andere groeperingen in de wereld. Op het gevaar af dat je jezelf steeds meer gaat vervreemden van de samenleving waarin je woont.

13-05-2004, 16:46
Mensen deden alsof het heel wat was en onvoorspelbaar.

Joh, die gast is een soldaat, hij speelt bezetter in Irak. Hij schiet vijand dood, vijand hem. Ik vond het overigens goed nieuws, hoe meer bezetters dood, hoe beter.

13-05-2004, 16:49

Citaat:
Origineel gepost door amused
Ik ben het met je eens. Mensen kijken heel selectief naar de wereld, en pikken eruit wat het dichtst bij hun belevingswereld staat. Vandaar dat er in Nederland veel aandacht wordt besteed aan de dood van een nederlander. Dat klinkt erg onterecht, maar zo werkt het. En wees eerlijk, niet alleen bij nederlanders, maar bij iedereen.

Waarom vind je op dit forum zelden topics over Sudan, terwijl zich daar een veel grotere humanitaire ramp voltrekt dan in Irak of de Palestijnse gebieden? Tientallen zo niet honderden topics over duizenden doden, versus enkele topics over honderduizenden tot 2 miljoen doden.... Ook geen echt correcte verhouding lijkt me.

Kortom, deze selectiviteit is niet alleen voorbehouden aan Westerlingen, al lijkt het soms wel, maar dat komt omdat je hier nu eenmaal in het Westen leeft... Het voordeel is wel dat je hier vrij bent om je eigen zenders op te zoeken, wanneer je je meer verbonden voelt met andere groeperingen in de wereld. Op het gevaar af dat je jezelf steeds meer gaat vervreemden van de samenleving waarin je woont.
Ik ben het volkomen met jou eens. Het is wel zeker dat wij dat ook doen..je voelt je verbonden (soort van brotherhood) met de mede moslims. Wat dat betreft is iedereen selectief.

13-05-2004, 16:51

Citaat:
Origineel gepost door Sjorsdubbeljoe
ja en 1 miljoen man in rwanda krijgen 10 jaar te laat aandacht.

Wen er maar aan.

Gaf je ook zoveel aandacht aan de Irakezen toen Saddam 10 man per minuut omlegde?
die bracht zijn eigen volk om..dat is iets anders...

maar nu gaan europeanen en amerikanen daar mensen vermoorden.


IRAK IS GEEN ISLAMITISCH SLACHTHUIS!!!

13-05-2004, 16:55

Citaat:
Origineel gepost door amused
Ik ben het met je eens. Mensen kijken heel selectief naar de wereld, en pikken eruit wat het dichtst bij hun belevingswereld staat. Vandaar dat er in Nederland veel aandacht wordt besteed aan de dood van een nederlander. Dat klinkt erg onterecht, maar zo werkt het. En wees eerlijk, niet alleen bij nederlanders, maar bij iedereen.

Waarom vind je op dit forum zelden topics over Sudan, terwijl zich daar een veel grotere humanitaire ramp voltrekt dan in Irak of de Palestijnse gebieden? Tientallen zo niet honderden topics over duizenden doden, versus enkele topics over honderduizenden tot 2 miljoen doden.... Ook geen echt correcte verhouding lijkt me.

Kortom, deze selectiviteit is niet alleen voorbehouden aan Westerlingen, al lijkt het soms wel, maar dat komt omdat je hier nu eenmaal in het Westen leeft... Het voordeel is wel dat je hier vrij bent om je eigen zenders op te zoeken, wanneer je je meer verbonden voelt met andere groeperingen in de wereld. Op het gevaar af dat je jezelf steeds meer gaat vervreemden van de samenleving waarin je woont.
Hear hear!

13-05-2004, 16:56

Citaat:
Origineel gepost door GodfriedvanB
Gefeliciteerd jij verdient de prijs voor domste opmerking van de dag.
Abra... ehhh Godfried, je bent vandaag zó geweldig complimenteus! Eerst al je duimpje nav mijn stukje en nu dit! De domste opmerking van de dag... voorwaar geen eenvoudige prestatie op dit forum.

13-05-2004, 16:56

Citaat:
Origineel gepost door IlLeGal_NaDoR
die bracht zijn eigen volk om..dat is iets anders...

maar nu gaan europeanen en amerikanen daar mensen vermoorden.


IRAK IS GEEN ISLAMITISCH SLACHTHUIS!!!
Ik zeg ook niet dat het goed is wat sadam deed,maar dit is niet veel beter.

Precies hetzelfde verhaal over dat islamitsch boek in de bijbel staat ongeveer hetzelfde niemand,die daar naar kijkt.

Heb je de krant omgeslagen in elke krant staat wel iets negatiefs in over de islaam of uitspraken die negatief zijn.

Niemand die er wat van zegt of voor ons opneemt.


Probeer jij maar iets negatiefs over Joden te zeggen dan staan er 100 Verengingen voor je deur.

13-05-2004, 16:58

Citaat:
Origineel gepost door Sjorsdubbeljoe
Komt omdat die Nederlander een landgenoot van ons is.

Ik zou zeggen ook van jou, maar jij ziet dat blijkbaar niet zo.
Dat zeg ik niet heb je mij horen zeggen dat ik het niet erg vind?

Ik zeg alleen 1 nederlander krijgt meer nieuws dan 100 moslims is toch allemaal even erg we zijn allemaal mensen de een is niet meer of minder dan de ander.

13-05-2004, 16:59



Citaat:
Origineel gepost door Sjorsdubbeljoe
ja en 1 miljoen man in rwanda krijgen 10 jaar te laat aandacht.

Wen er maar aan.

Gaf je ook zoveel aandacht aan de Irakezen toen Saddam 10 man per minuut omlegde?
Ach man kom toch met iets beters dan da eeuwige gezeur over wa Saddam allemaal nie heeft gedaan!....Vergeet vooral nie dat Saddam een dictator was net als zoveel Staatshoofden in de Arabische wereld....In Saudie-Arabie vinden ook gruwelijke martelingen plaats, worden ook mensen onthoofd die te kennen geven 't nie eens te zijn met 't regime van die heersende koning....Waarom grijpt Amerika hier nie in?.....Omdat ze toch al het grootste marktaandeel hebben in de olie van Saudie-Arabie, dus wat willen ze nog meer?....Vergeet vooral nie da Saddam macht had in eigen land....Maar wat je nu ziet is dat die joden Amerikanen zomaar een land binnenvallen, de bevolking vernederen, uitmoorden en bombarderen, terwijl de wereld toekijkt.....Hoe kan je zoiets rechtvaardigen?....Amerika heeft daar niets te zoeken, ze kwamen voor de olie, maar dat is ze duur komen te staan....De Amerikanen, waar jij domme Nederlandse tering boer zo trots op bent, zijn net zo erg of zelfs erger dan Saddam....Jij stink Yhonny hoe zou jij het vinden als Duitsland Nederland weer zou binnenvallen, en de wereld zou toekijken hoe jouw landgenoten worden vernederd door de bezetter?.....Zou je dan stilaan toekijken met een flesje Bavaria in je hand, of zou je actie ondernemen, en de bezetter willen verjagen koste wat kost?......


Nogmaals het gaat Amerika nie om mensenrechten of wa, want dan zou je denken dat Amerika op da punt zelf nog veel moet leren.....Het gaat Amerika om eigenbelang in Irak en dat van de joden natuurlijk, verlies da vooral nie uit 't oog jij stink Yhonny.....

13-05-2004, 17:01

Citaat:
Origineel gepost door Nawera
Ach man kom toch met iets beters dan da eeuwige gezeur over wa Saddam allemaal nie heeft gedaan!....Vergeet vooral nie dat Saddam een dictator was net als zoveel Staatshoofden in de Arabische wereld....In Saudie-Arabie vinden ook gruwelijke martelingen plaats, worden ook mensen onthoofd die te kennen geven 't nie eens te zijn met 't regime van die heersende koning....Waarom grijpt Amerika hier nie in?.....Omdat ze toch al het grootste marktaandeel hebben in de olie van Saudie-Arabie, dus wat willen ze nog meer?....Vergeet vooral nie da Saddam macht had in eigen land....Maar wat je nu ziet is dat die joden Amerikanen zomaar een land binnenvallen, de bevolking vernederen, uitmoorden en bombarderen, terwijl de wereld toekijkt.....Hoe kan je zoiets rechtvaardigen?....Amerika heeft daar niets te zoeken, ze kwamen voor de olie, maar dat is ze duur komen te staan....De Amerikanen, waar jij domme Nederlandse tering boer zo trots op bent, zijn net zo erg of zelfs erger dan Saddam....Jij stink Yhonny hoe zou jij het vinden als Duitsland Nederland weer zou binnenvallen, en de wereld zou toekijken hoe jouw landgenoten worden vernederd door de bezetter?.....Zou je dan stilaan toekijken met een flesje Bavaria in je hand, of zou je actie ondernemen, en de bezetter willen verjagen koste wat kost?......


Nogmaals het gaat Amerika nie om mensenrechten of wa, want dan zou je denken dat Amerika op da punt zelf nog veel moet leren.....Het gaat Amerika om eigenbelang in Irak en dat van de joden natuurlijk, verlies da vooral nie uit 't oog jij stink Yhonny.....

13-05-2004, 17:06
Hallo Mahboela,

Ik denk dat je 2 dingen moet scheiden.
1 - De dood van welk mens dan ook en
2 - De nieuwswaarde hiervan.

Punt 1: Wij zijn het er wel over eens dat een vermoorde Irakees net zo schandalig is als een vermoorde Nederlander, toch? Wij zijn het er wel over eens dat Nederlander net zoveel recht heeft op het leven als een Irakees, toch?

Punt 2: De man die omgekomen is door die granaataanslag woonde hier een stadje verderop. Persoonlijk ken ik hem niet. Wel kan ik zo 10 kennissen noemen die hem redelijk kenden. Er zijn maar heel weinig Irakese slachtoffers die zo verbonden zijn met de lezers van de Nederlandse kranten.

Pagina's : [1] 2