Bekijk volle/desktop versie : Rechtenstudenten HVA EN HU kom even!



09-07-2009, 17:08


Wie studeert er rechten op de HVA of HU? Heb namelijk een aantal vragen.

Hoeveel punten moeten jullie hebben voor je P en om door te gaan naar het 2e jaar en welke vakken moeten krijgen jullie allemaal in het 1e jaar? En wat vinden jullie van de moeilijkheidsgraad?



10-07-2009, 21:18


Dat zou ik ook weleens willen weten.

11-07-2009, 21:56
ik ga er in september mee beginnen, ik ben ook wel benieuwd ..

11-07-2009, 21:59

Citaat door Naoual.:


Wie studeert er rechten op de HVA of HU? Heb namelijk een aantal vragen.

Hoeveel punten moeten jullie hebben voor je P en om door te gaan naar het 2e jaar en welke vakken moeten krijgen jullie allemaal in het 1e jaar? En wat vinden jullie van de moeilijkheidsgraad?




Ik ga na de vakantie HBO Rechten doen aan de HVA, maar wat ik begrepen heb is dat je voor je P 60 punten moet halen en om over te gaan naar de 2de moet je 40 punten halen.

11-07-2009, 22:03


Dankje. Ik moet nu nog even weten welke vakken er in het eerste jaar worden gegeven..

14-07-2009, 14:02
Waar volg jij het als ik vragen mag?

14-07-2009, 14:07
Ah, ik heb al eerder zo'n topic gemaakt, niet wetend dat er al 1tje bestond.
Ik begin na de vakantie ook met HBO-Rechten op 't HVA.
Ben ook zeer benieuwd naar de vakken en de nodige ervaringen van studenten die ermee bezig zijn.

14-07-2009, 14:13

Citaat door nadjaa:
Aan de Haagse hogeschool, 3e jaars.
Het is trouwens bij tentamens behoorlijk wat stampwerk, en je moet alles kunnen onderbouwen dmv wetsartikelen en dat is niet altijd even makkelijk. Voor vakken zoals ondernemingsrecht en strafrecht zul je behoorlijk wat jurisprudentie uit je kop moeten kennen en naar kunnen refereren tijdens tentamens. Maar de studie is zeker te doen.

Dingen waar je in het dagelijkse leven nooit bij stil staat, komen ineens terug tijdens je studie.
Hoop dat je hier wat aan hebt gehad...
Als je nog vragen hebt, schroom vooral niet deze te stellen! We zijn hier immers om van elkaar te leren


Dankje, ik weet hoe het er allemaal aan toe gaat. Volg die opleiding ook, alleen kan ik niet verder op basis van 1 tentamen. Daar moet ik even een keuze maken tussen deze 2 scholen om in te stromen in het 2e jaar en daar verder te gaan..

14-07-2009, 14:35

Citaat door nadjaa:
Ohhh heb je een NBSA?


Ja die ontvang ik binnenkort