Bekijk volle/desktop versie : Obsessie Voor Trouwen



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7

13-05-2004, 10:40
Ik vraag me af, als ik de topics hier soms overlees, waarom er zoveel(vooral door de meisjes) over trouwen wordt gepraat of "gedroomd". En meestal zijn de meisjes dan nog maar tieners die zich beter met hun studie en toekomst kunnen bezig houden en nog andere tienerdingen.Ik oordeel over niemand, er komen alleen enkele vragen in me op. Vragen als Is dit nu je hoogste doel in het leven? Er is toch wel veeeeel meer in het leven dan alleen trouwen en kinderen baren niet? Bv een diploma halen, de wereld zien enz.... Ik bedoel, tuurlijk heb ik er niets op tegen als je erover praat, maar het valt gewoon erg op dat dat in HEEL VEEL meisjeshoofden spookt, als een soort levensdoel.........ervaren jullie dat ook zo?

Correct me if I'm wrong

XXX Saartje

13-05-2004, 10:42


ieder zijn eigen ding he

13-05-2004, 10:46
voor mij is trouwen toch wel een levensdoel... ik vind het uiteindelijk belangrijker dan een studie...
ik vind dat je met een huwelijk meer kunt bereiken in de islam dan met een studie...
xxx

13-05-2004, 10:47

Citaat:
Origineel gepost door marjam123
voor mij is trouwen toch wel een levensdoel... ik vind het uiteindelijk belangrijker dan een studie...
ik vind dat je met een huwelijk meer kunt bereiken in de islam dan met een studie...
xxx
Ja in de Islam, maar ik heb het over de maatschappij, waar je in leeft.

13-05-2004, 10:47


Ja, dat valt me ook op. En het zijn vooral jonge meisjes (16, 17jaar, ik ben 22, ook wel een beetje jong) die snel verliefd worden(denk ik), enz. Maar goed, ze moeten zelf weten. Ikzelf wil NOOIT trouwen. Dus mensen verschillen heel erg.

Sommige meisjes denken dat ze echt heel gelukkig zullen worden, dat hun wereld verandert, bla bla. Soms is dat zo, maar soms ook nie. Maar ja, aan de andere kant is het wel verplicht om te trouwen, het liefst ook jong, want we zijn hier alleen op de wereld gekomen om Allah te aanbidden. Maar goed, dat hoef ik niemand uit te leggen.

Doei

13-05-2004, 10:49
Beter trouwen dan de kuffar nadoen met hun haramrelaties.

13-05-2004, 10:49

Citaat:
Origineel gepost door Saartje20
Ja in de Islam, maar ik heb het over de maatschappij, waar je in leeft.
ik vin de islam eerlijk gezegd belangrijker... ik streef naar een mooie plek in het hiernamaals.... en ik zou meer genieten van een huwelijk dan van een studie...
xxx

13-05-2004, 10:50

Citaat:
Origineel gepost door marjam123
ik vin de islam eerlijk gezegd belangrijker... ik streef naar een mooie plek in het hiernamaals.... en ik zou meer genieten van een huwelijk dan van een studie...
xxx

13-05-2004, 10:51
marokaanse meiden die niet veel vrijheid hebben , die hebben sneller de neiging om te trouwen want dan kunnen ze met hun man allerlei dingen doen, terwijl een marokaanse meid met vrijheid gerust een x met hem naar het strand kan....het ligt heel erg aan de situatie

13-05-2004, 10:51
Trouwens, mensen, het staat al vast wanneer en met wie je trouwt hoor. Dus ik zou zeggen,...........ga studeren. Daar is niks mis mee. Je kan beide makkelijk combineren hoor.

13-05-2004, 10:52

Citaat:
Origineel gepost door hayet_hamas
marokaanse meiden die niet veel vrijheid hebben , die hebben sneller de neiging om te trouwen want dan kunnen ze met hun man allerlei dingen doen, terwijl een marokaanse meid met vrijheid gerust een x met hem naar het strand kan....het ligt heel erg aan de situatie
Klopt. Ik zie het gebeuren.

13-05-2004, 10:52

Citaat:
Origineel gepost door marjam123
ik vin de islam eerlijk gezegd belangrijker... ik streef naar een mooie plek in het hiernamaals.... en ik zou meer genieten van een huwelijk dan van een studie...
xxx
Ach weet je, studie kan van alles zijn. Ook als het bijvoorbeeld een studie is in iets dat je erg interesseert zoals Arabistiek en Islamkunde? Dan kan je je ontwikkelen in je eigen interesse, streefdoel, begrijp je wat ik bedoel? En je plekje in het hiernamaals is dan zeker gegarandeerd

13-05-2004, 10:55



Citaat:
Origineel gepost door Saartje20
Ach weet je, studie kan van alles zijn. Ook als het bijvoorbeeld een studie is in iets dat je erg interesseert zoals Arabistiek en Islamkunde? Dan kan je je ontwikkelen in je eigen interesse, streefdoel, begrijp je wat ik bedoel? En je plekje in het hiernamaals is dan zeker gegarandeerd
niks is gegarandeerd in dit leven

13-05-2004, 10:55

Citaat:
Origineel gepost door Saartje20
Ach weet je, studie kan van alles zijn. Ook als het bijvoorbeeld een studie is in iets dat je erg interesseert zoals Arabistiek en Islamkunde? Dan kan je je ontwikkelen in je eigen interesse, streefdoel, begrijp je wat ik bedoel? En je plekje in het hiernamaals is dan zeker gegarandeerd
ik begrijp wat je bedoelt maar iedereen zijn eigen mening hey... ik zie het opvoeden van mijn kinderen inshallah... en mijn leven mijn man... eeen grote kans om hassanat te verdienen...

xxx

13-05-2004, 10:56

Citaat:
Origineel gepost door Najib26
Beter trouwen dan de kuffar nadoen met hun haramrelaties.
Ten eerste in mijn topic word er niet gescholden en geen termen als kuffar gebruikt. Als je met mij te maken hebt, respect voor ieder menselijk wezen op aarde ok?

Ten tweede, het betekent niet dat als je studeert en ff niet aan trouwen denk, dat je dan meteen "haram relaties" hebt. Is een rare conclusie die jij trekt................... Of kan je niet tegen vrouwen met brains?

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7