Bekijk volle/desktop versie : Waarom doen de jongeren op de een of ander manier meer aan de islam in de Ramadan???



12-11-2002, 18:54
Salaammalikoum allemaal...

Aangezien het ramadan is vind ik het een goed moment om zo een topic te openen. Ik heb gemerkt dat jongeren om mij heen, veel meer aan de islam doen dan in andere maanden. Mijn vraag is merken jullie dat ook dat jongeren in de ramadan meer aan de islam doen en wat is, denken jullie de reden daarvan en merk je het ook bij je zelf???

Bent Dagilia

12-11-2002, 18:57





Wagga 3lik jij hebt mijn sterren gestolen!!!
Waar was je nou joh, ik zat op je te wachten met mijn lasershot-gun om alle Sterre-mensen neer te knallen, en nu zie ik jou hier ook met sterren!!!


U STABBED ME IN THA BACK!!!










ohja om ff op je topic te reageren:
Ik weet niet of mensen meer of minder aan de ramadan nu. Daarvoor zou je alle moslims moeten kennen om een oordeel te kunnen vormen.
I do my own thing en het kan alllllltijd beter, dat is waar ik naar kijk---> naar mezelf:

12-11-2002, 18:58
Ja zeker mij valt dat ook heel erg op....

maar zo werkt het niet natuurlijk. Ik vind het beetje schijnheilig zo van nu is de Ramadan dus dan zijn we wel helemaal ermee bezig

Ik zeg niet dat sommigen er normaal dan niet mee bezig zijn...maar ik ken er een paar en die zijn wel zo.

Maar ja dat moeten ze zelf weten ik ben niet degene die hen moet beoorelen.

Goeie topic meid !

Dikke kus

12-11-2002, 19:09
knetriya: waar was jij ik was keurig op tijd... en dat werd beloont met sterren

Maar je kan ook oordelen naar de mensen in je omgeving... en in mijn omgeving zie je dat mensen massaal naar de moskee gaan in de pauzes.. allemaal heel goed en leuk maar als we dat gedrag nou aanhielden ook na de ramadan dan waren we veel verder... als het ging om de islaam

Letizia ... bedankt Meid

Bent Dagilia

15-11-2002, 15:30


Bent Dagilia dat komt denk ik doordat dit gewoon een speciale maand is, je zegt het zelf de jongeren doen nu tijdens deze maand meer aan de Islam dan normaal. Dan kun je al zelf zie hoe machtig deze maand is!Mensen die voorheen niet veel aan de Islam deden , doen nu keihard mee.Maar wat ook een rol kan spelen is dat tijdens deze heilige maand de shajatien buiten schot zijn, dus hebben we daar ook geen last van en zullen we niet gauw de verleiding hebben om dingen te doen die haram zijn en dus gewoon meer met de islam bezig houden en zonder dat de shajtaan je probeert te verleiden met dit aardse leven!

Maar boven alles dit is een heilig maand, een maand van vergiffenis, tijdens deze maand is onze rabbi swt zo dichtbij en als je oprecht berouw toont zal Hij je insha allah ook vergeven! En ook doen alle moslims over de hele wereld mee aan de Ramdan, dus ben je geneigd om je ook daarmee bezig te houden!


Noesje

15-11-2002, 15:36
Niet omdat ik geen respect heb maar ik stel me een vraag. Als de sjaitan geen macht hebben tijdens de Ramadan, waarom gebeuren er dan toch ook nog in deze maand allerlei zaken die volgens de Islam niet door de beugel kunnen? Is dit dan omdat die mensen die dergelijke zaken doen van nature slecht zijn? Of hoe komt dit dan?

Altijd proberend zoveel mogelijk te begrijpen,

Morgaine

15-11-2002, 15:45

Citaat:
Origineel gepost door Morgaine
Niet omdat ik geen respect heb maar ik stel me een vraag. Als de sjaitan geen macht hebben tijdens de Ramadan, waarom gebeuren er dan toch ook nog in deze maand allerlei zaken die volgens de Islam niet door de beugel kunnen? Is dit dan omdat die mensen die dergelijke zaken doen van nature slecht zijn? Of hoe komt dit dan?

Altijd proberend zoveel mogelijk te begrijpen,

Morgaine
Morgaine , Morgaine, soebhanallah, ik zat al op die vraag te wachten!Ik heb naar aanleiding daarvan ook een topic geopend namelijk KOMT ONZE WARE AARD NU NAAR VOREN? Yep dat was ook de vraag die ik stelde, van zitten we dan echt zo in elkaar en zijn we van nature slecht, maar jammer genoeg heeft niemand erop gereageerd!!
Maar ik kan maar 1 conclusie trekken en dat is dat we gewoon van nature slecht zijn!

Noesje

15-11-2002, 16:35

Citaat:
Origineel gepost door Noesajbah
Morgaine , Morgaine, soebhanallah, ik zat al op die vraag te wachten!Ik heb naar aanleiding daarvan ook een topic geopend namelijk KOMT ONZE WARE AARD NU NAAR VOREN? Yep dat was ook de vraag die ik stelde, van zitten we dan echt zo in elkaar en zijn we van nature slecht, maar jammer genoeg heeft niemand erop gereageerd!!
Maar ik kan maar 1 conclusie trekken en dat is dat we gewoon van nature slecht zijn!

Noesje
Ik zou niet zo ver willen gaan om te stellen dat de mens van nature slecht is. Als we inderdaad naar het evenbeeld van God geschapen zouden zijn, hoe zouden we dan van nature slecht zijn?

De mens is wel gemakszuchtig, laks en soms ongelooflijk dom.... en er lopen mensen op aarde rond van wie je je zou afvragen of ze nog wel IETS goeds in zich bergen. Maar dan heb ik het niet over iemand die relatief kleine dingen verkeerd doet.

En wat betekent soebhanallah? Ik raad zoiets als 'God weet dat het waar is' maar zeker weten doe ik het niet.

Morgaine

15-11-2002, 18:00
Elke menselijk lichaam heeft een ziel gekregen
zonder ziel is het voor een mens onmogelijk te leven

Daarnaast is een mens met een ego gezegend
Een ego kan soms nuttig zijn, maar ook vervelend

Een mens kan soms met zijn ego strijden
Maar het is onmogelijk deze te ontwijken

Maar juist als je het "slechte" met alle kracht bestrijd
Lijkt het alsof de weg vervaagd die naar het "goede" leid

Dijdens de Ramadan krijg je te maken met je echte vijand
Dan voelt jouw innerlijke IK jou behoorlijk aan je tand

Misschien behoud je jouw gedrag ook na de Ramadan
De wereld is nog niet vergaan, alles is mogelijk en alles kan


Rachida

15-11-2002, 19:37
Ik vind het prima dat er zoveel aandacht aan de islaam wordt besteedt in de maand ramadan... maar kom Op ik bedoel dat speciale gevoel moet je behouden vind ik... en dat mis ik bij sommige... Hellaas

Bent Dagilia