Bekijk volle/desktop versie : Honing wat kun je er allemaal mee doen



Pagina's : [1] 2

06-07-2009, 23:11

Honing [/SIZE]




[SIZE="2"]Uit The Profetic Medicine van Ibn al-Qayyim, vertaald vanuit het engels:


Het is verteld in de sahihain dat Abu Saïd Al-Khudri zei:

"Een man kwam naar de Profeet en zei, 'Mijn broer klaagt over zijn maag, of hij klaagt over diarree.'
De Profeet zei, 'Geef hem wat honing.'
De man vertrok en kwam later terug, hij zei: 'Ik gaf hem wat honing, maar het hielp niet,' of hij zei: 'het maakte zijn diarree erger.'
Dit herhaalde zich twee of drie maal, terwijl de Profeet steeds tegen hem zei: 'Geef hem wat honing.'
Bij de derde of vierde keer, zei de Profeet : 'Allaah heeft de waarheid gesproken en je broer zijn maag heeft gelogen.' "


(ibn al-Qayyim)

Honing heeft een enorme medische waarde, want het wast de schadelijke substanties weg welke zich in de aderen en darmen opgehoopt kunnen hebben. Verder lost honing excessieve aanslag op, is het gunstig als een drank of als saus/smeersel, is het van grote waarde voor ouderen, en voor degene die lijden aan flegmax en koude stemmingen of rillingen.
Honing is voedzaam, verzacht de darmbewegingen en is een middel dat helpt bij het conserveren.
Verder, verminderd honing de bittere smaak van andere medicijnen, reinigt het de lever en borst, helpt het in de productie van urine, en lost het de flegma op dat gepaard gaat met hoesten.
Als honing heet en gemixt met rose olie wordt geconsumeerd, geneest het dierenbeten en de effecten van opium. Het nemen van honging gemixt met water helpt tegen de bijt van een dolle hond en het effect van het eten van giftige paddenstoelen. Als verse vlees in honing bewaard wordt, behoudt het zijn versheid voor drie maanden. Zo ook als kalebasx, komkommers en aubergine in honing worden bewaard, worden ze ook behouden.

Verder, zal honing sommige fruitsoorten zes maanden vers houden. Het behoudt dode lichamen, dus het is het waard om "De ware behouder" genoemd te worden. Wanneer honing aangebracht is op iemand met luizen, zal het de luizen en eitjes beiden doden. Honing voegt verder zachtheid en schoonheid aan het haar toe en staat het toe om het langer te laten groeien. Als honing op de ogen is aangebracht als Kohl, zal het het zwakke zicht versterken. Honing wit de tanden verder, behoudt hun gezondheid en de gezondheid van het tandvlees, opent de openingen van de aderen samen met het veroorzaken van de toeloop van de menstruatie. Verder, helpt het likken van honing op een lege maag met het verwijderen van slijm en flegma. Het reinigt de maag en verwijderd zijn schadelijk substanties of mengsels, verwarmt de maag licht en opent de poriën. Honing heeft gelijksoortige effecten op de nieren, de prostaat en de lever. Verder, is honing de minst schadelijke zoete substantie dat de lever en nieren verstopt.

Toevoegend aan alle voordelen welke we genoemd hebben, heeft honing geen bijwerkingen noch schade, behalve voor degenen die aan gal lijden en die het met azijn zouden moeten nemen om zijn schade te neutraliseren.

Honing is verder ook voedsel, een drank, een zoetigheid, een remedie, een soort van verfrissing en een saus, samen met zijn vele medische waarden. Daarom, is er geen andere stof dat beter is dan honing of zelfs niet dat zijn status kan evenaren. Daarom vertrouwden de vroegere mensen op honing, aangezien de meeste boeken van vroeger suiker niet noemen, gezien dit in de moderne tijden was ontdekt.








flegma: ontsteking met slijmvorming

kalebas: een verzamelnaam voor een groot aantal aan elkaar verwante gewassen zoals pompoen, flespompoen, fleskalebas, lemonsquash en courgette (of zucchini). Het woord 'kalebas' is van Perzische oorsprong.
(Van der Sijs, N., Leenwoordenboek, Den Haag 1996 )

07-07-2009, 08:46


Merci voor het plaatsen

07-07-2009, 08:57
bedankt voor het plaatsen.

07-07-2009, 10:40
Geen dank zusters

08-07-2009, 00:45


soubhanaalaah

08-07-2009, 00:46
dus het is ook goed voor je haar, in je haar smeren is dus een
optie. zouden jullie het doen??

08-07-2009, 00:48

Citaat door dounia83:
dus het is ook goed voor je haar, in je haar smeren is dus een
optie. zouden jullie het doen??
Ja why not, heb zelf in me ogen gesmeerd, alleen je moet het vaker doen...

08-07-2009, 01:02

Citaat door hayatie:
Ja why not, heb zelf in me ogen gesmeerd, alleen je moet het vaker doen...


In je ogen? , dat gaat toch plakken? En hoe haal je het er weer uit.

08-07-2009, 01:05

Citaat door Comet:
In je ogen? , dat gaat toch plakken? En hoe haal je het er weer uit.
Lauw water gaat er heel makkelijk eraf. Het prikt wel maar plakken jah maakt niet uit.

08-07-2009, 01:06

Citaat door hayatie:
Lauw water gaat er heel makkelijk eraf. Het prikt wel maar plakken jah maakt niet uit.

Heb het eerlijk gezegd nog nooit gehoord. Weet wel dat honing goed is, maar om het in je ogen te smeren lijkt me echt grappig om aan te zien..

08-07-2009, 01:10

Citaat door Comet:
Heb het eerlijk gezegd nog nooit gehoord. Weet wel dat honing goed is, maar om het in je ogen te smeren lijkt me echt grappig om aan te zien..
Er zijn vele zaken wat de koran en soennah zeggen waar je versteld van staat Alhamdoelillaah ik kan geen nieuwe topic openen op dit forum mag niet maar houd dit topic in de gaten inschAllaak zal ik meer morgen plaatsen, ps misschien ken je ze al...

08-07-2009, 01:19
Masha Allah! barakallahoefieki voor het plaatsen!

08-08-2009, 14:47


chebakia maken

Honing heeft idd een heilzame werking.
Uit persoonlijke ervaring kan ik zeggen dat het heeeeeeeeeeel goed helpt bij keelpijn (in combi met citroen)

08-08-2009, 17:15

Citaat door hallallove:
salaam oe 3alaikum wa rahmatoeAllah Hayatie,

Alles goed zuster... interessante topic weer..
Honing fieh a sieffa... staat in de koran toch.

By the way; wel pure honing en niet de standaard honing die te koop is in de supermarkt toch...
Voordat iedereen naar de lidl rent

Wa Aleykoem Salaam

Ik weet wel dat Honing in de Koran staat, maar hoe en wat Allaah weet het beste.

Nee niet naar de Lidl rennen idd, echte honing

08-08-2009, 17:26
barakallahoe fikiey

Pagina's : [1] 2