Bekijk volle/desktop versie : Je bent wie je bent

Pagina's : [1] 2

12-05-2004, 20:16
Vraag: Voel je je Nederlands of Marokkaans????

Ik vind dit de meest bull-schit-terige vraag ever. Mijn antwoord hierop is heel simpel, namelijk; âNEE, dat zie je toch,!!!!!!!. âIk voel me hartstikke Marokkaanse, met zijn bijbehorende cultuur en geloofâ.

Toch wil ik het even kwijt. Laat ik voorop stellen dat ik me erger aan Marokkanen die zeggen; dat ze zich Nederlands voelen, of erger nog Nederlands zijn!!!!.Alsof deze mensen zich schamen voor hun afkomst. Dan denk ik Stik, Verrek, Verrot. Je zult toch nooit gezien worden als Nederlander. Het lijken net een stelletje slijmballen..

Het is toch mooi al die diversiteit bij elkaar. Je bent gewoon wie je bent..Klaar is Kees.

12-05-2004, 20:37

Hier wordt je niet gezien als een Nederlandse...daar wordt je niet gezien als Marokkaanse!

Je bent gewoon een mengeling...daar wordt je gezien als l' etrangé en hier als allochtoon.

Dit zal altijd wel zo blijven!!!

12-05-2004, 20:46
Het antwoord is doodsimpel:

Ik "voel" me niet tot een soort of groep behoren.
Ik "ben" een deel van een soort, aangezien men in groepjes denkt.
Ik ben van Marokkaanse afkomst en draag een multiculturele opvoeding door Nederland.
Hoe ik me daarbij behoor te voelen, is een idiote vraag.

Ik ben wie ik ben, vraag Kelly maar.

12-05-2004, 21:24
In mijn vaderland ben ik een toerist,
die op vakantie is.

En in mijn geboorteland ben ik een gast,
die nooit vertrokken is.

Ik ben noch een Marokkaan.
Ik ben noch een Nederlander.
IK ben een niemandslander...

12-05-2004, 21:37

Ach, je bent en blijft een 'zwarthoofd' al rol je hevig met die 'r'

12-05-2004, 21:45
Ik ben een wezen bestaande uit een klomp vlees en bloed, net zoals een miljard mensen of meer.

12-05-2004, 21:47
Ik ben noch een marokkaan noch een Nederlander....ben mezelf......

12-05-2004, 23:32
dit is zo een grote onzin

Onze ouders zijn marokkaans, de hele familie is marokkaans, dus natuurlijk zijn wij ook marokkaans...
Als mijn hele familie marokkaans is hoe kan ik dan iets anders zijn???

Je bent iets of je bent het niet, wij zijn marokkanen

12-05-2004, 23:39
Marokkaanse nederlandse. En zo blijft het ook.

13-05-2004, 00:31
ik ben een Berber

Imazighenpride

13-05-2004, 11:43

Citaat:
Origineel gepost door _MaJesTeiT_
In mijn vaderland ben ik een toerist,
die op vakantie is.

En in mijn geboorteland ben ik een gast,
die nooit vertrokken is.

Ik ben noch een Marokkaan.
Ik ben noch een Nederlander.
IK ben een niemandslander...
je hebt wel gelijk

ze vragen me op school voel je je marokkaan of nederlander
ik voel me 100% marokkaan

13-05-2004, 12:01
gelukkig ik ben een wereldburger!! bestaand uit vlees en bleod, mijn roots liggen in Nl (ik ben hier geboren, mij ouders ook), maar waar ik ook kom of ben ik laat me niet verdrukken , ik ben wie ik ben !!! En Ik ben er trots op!!
GEEF RESPECT = KRIJG RESPECT wie dit niet doet jammer dan ik hoef niet bevriend te zijn met dat soort mensen die totaal geen respect hebben..
Voor mij zijn mensen wereldburgers.Iedereen is gelijk een andere cultuur maakt mijn leven bijzonder interressant!!Ik hoop dat meer mensen zich zo voelen.

Ik vind het heel erg dat mensen zich verdrukt voelen of zich nergens meer thuis voelen door het dengrerende gedrag van anderen..

LAAT JE NIET GEK MAKEN< BEN TROTS OP JEZELF ZOALS JE BENT, NEEM HET BESTE UIT JE CULTUUR EN UIT WELKE CULTUUR DAN OOK EN WORDT JEZELF!!!!!!!

13-05-2004, 21:10

Ik heb vroeger ook gedacht dat ik een Marokkaan/Belg was maar uiteindelijk belgische vrienden zijn niet echt en je uiterlijk blijft in de weg staan. niet dat het me stoort want ik ben fier wie ik ben.
Nu voel ik me 100% marokkaan en het zal ook zo blijven. Onze roots liggen in marokko en dit kan je niet verbergen.

14-05-2004, 22:05

Citaat:
Origineel gepost door UnTouCheBeL_BoY

Het feit dat ik bijna niet met Marokkanen omga is simpel weg te verklaren omdat ik van mijn ouders van kleins af aan mee heb gekregen dat zij liever niet hadden dat ik alleen maar met Marokkanen omging omdat ik dan een "typische" Marokkaanse jongen zou worden. Gelukkig is het allemaal goed gegaan en ben ik gewoon helemaal mijzelf, een op zich zelf staand individu (een apart persoon die je niet vaak tegen zult komen )
Groetjes
Indedaad..Ik vind wel dat een mens sociaal moet zijn, en niet het typetje 'soort zoekt soort' toestand...

14-05-2004, 22:07

Citaat:
Origineel gepost door -xxx-Rachida
Ach, je bent en blijft een 'zwarthoofd' al rol je hevig met die 'r'
Héyyy Rachidaa...Mooie gedicht heb je daar-onderaan..'Prachtig'..Ga me niet vertellen dat je het zelf verzonnen hebt!!, Zo ja, nou dan kan je verdomd goed dichten..

Pagina's : [1] 2