Bekijk volle/desktop versie : Wie heeft meer vooroordelen over andere bevolkingsgroepen Marokkanen of Nederlanders?



Pagina's : [1] 2

12-11-2002, 16:44
Wie heeft meer vooroordelen over andere bevolkingsgroepen Marokkanen of Nederlanders?

Als je hier een tijdje rond hangt op yasmina.nl dat merk je pas hoe racistisch Marokkanen kunnen zijn.
Ik weet niet als dit de standaard is voor alle Marokkanen maar als dit wel het geval dan is het echt treurig.

Veel Marokkanen schreeuwen altijd dat ze gediscrimineerd worden, maar zelf discrimineren ze ook.
Nederlanders discrimineren niet eens zo veel….moet je nagaan.

Werd het niet tijd dat Marokkanen daar iets aan gaan doen? Ik bedoel is niet alsof de imago van de Marokkanen zo geweldig is……..dan kan je het nog veroorloven.

Misschien als Marokkanen andere zou accepteren misschien zouden zij (de Marokkanen) geaccepteerd worden…………..

12-11-2002, 16:46


Heel goed meid ik ben het helemaal met je eens je hoort gewoon dingen als poep neger en zo echt schandalig als de allochtone zo over elkaar denken wat moeten de Nederlanders dan doen????

12-11-2002, 16:47
Ik denk dat het fifty/fifty is. Alleen wordt er altijd net gedaan of discriminatie of racisme voorbehouden is aan Nederlanders.

12-11-2002, 16:48
yach ik ben een man

12-11-2002, 16:49



Citaat:
Origineel gepost door yach
Heel goed meid ik ben het helemaal met je eens je hoort gewoon dingen als poep neger en zo echt schandalig als de allochtone zo over elkaar denken wat moeten de Nederlanders dan doen????
Meid? Volgens mij is ie een mannetje. Zal wel een stopwoordje van je zijn man.

12-11-2002, 16:49
haha dat zeg ik al een tijdje.....

ik vind dat marokkanen ontzettend veel vooroordelen hebben tegenover nederlanders, maar andersom ook....

Ik heb een relatie met een marokkaan en kreeg vooral in het begin naar mijn hoofd geslingerd dat ik moest uitkijken en dat hij met mij speelde.. Mijn vriend kreeg vaak de vraag of ik een speeltje ben..

ben toch echt een moslima....

12-11-2002, 16:50

Citaat:
Origineel gepost door Junkie
Ik denk dat het fifty/fifty is. Alleen wordt er altijd net gedaan of discriminatie of racisme voorbehouden is aan Nederlanders.
precies alsof nederlanders (blanke mensen) alleen kunnen discrimineren. Onzin!!!!! allochtonen kunnen er ook wat van.......

12-11-2002, 16:50
As salaam haleikoem Jemal2002

je hebt ergens wel gelijk, er word altijd van twee kanten gediscrimineerd.
De Nederlandse kunnen er wat van met hun vooroordelen over Marokkanen, maar andersom is dat ook erg zo !
Op zich wel logisch, ik bedoel, als je als groep word gediscrimineerd dan wil de andere groep het terugdoen en zo blijf je in een vicieuze cirkel.

In het woordenboek :

Discrimineren = het anders behandelen van mensen op grond van kenmerken die er op dat moment niet toedoen.

Van discriminiatie merk ik persoonlijk niet zo veel, wel merk ik heel erg dat er zoveel vooroordelen zijn, en dat geldt voor beide groepen.

maar ik denk dat dat niet echt valt te veranderen, helaas.

Heel veel liefs

12-11-2002, 16:53

Citaat:
Origineel gepost door Bleu Sky
haha dat zeg ik al een tijdje.....

ik vind dat marokkanen ontzettend veel vooroordelen hebben tegenover nederlanders, maar andersom ook....

Ik heb een relatie met een marokkaan en kreeg vooral in het begin naar mijn hoofd geslingerd dat ik moest uitkijken en dat hij met mij speelde.. Mijn vriend kreeg vaak de vraag of ik een speeltje ben..

ben toch echt een moslima....
Heel vaak kijken Marokkanen niet verder dan hun neus lang zijn.
Wat ze zien en hun interpretatie daar van is dan de waarheid, wat niet altijd zo hoeft te zijn, maar dat denken ze dan.

Wen daar aan ik ben er al aan gewend…………..

12-11-2002, 16:56

Citaat:
Origineel gepost door Bleu Sky
haha dat zeg ik al een tijdje.....

ik vind dat marokkanen ontzettend veel vooroordelen hebben tegenover nederlanders, maar andersom ook....

Ik heb een relatie met een marokkaan en kreeg vooral in het begin naar mijn hoofd geslingerd dat ik moest uitkijken en dat hij met mij speelde.. Mijn vriend kreeg vaak de vraag of ik een speeltje ben..

Precies, ik kreeg ook van alles naar m'n hoofd vooral in het begin....
Dat hoort erbij meid, dat wordt minder hoor !
Veel geluk verder...


12-11-2002, 16:58

Citaat:
Origineel gepost door Letizia
As salaam haleikoem Jemal2002

je hebt ergens wel gelijk, er word altijd van twee kanten gediscrimineerd.
De Nederlandse kunnen er wat van met hun vooroordelen over Marokkanen, maar andersom is dat ook erg zo !
Op zich wel logisch, ik bedoel, als je als groep word gediscrimineerd dan wil de andere groep het terugdoen en zo blijf je in een vicieuze cirkel.

In het woordenboek :

Discrimineren = het anders behandelen van mensen op grond van kenmerken die er op dat moment niet toedoen.

Van discriminiatie merk ik persoonlijk niet zo veel, wel merk ik heel erg dat er zoveel vooroordelen zijn, en dat geldt voor beide groepen.

maar ik denk dat dat niet echt valt te veranderen, helaas.

Heel veel liefs
Klopt ook maar als mensen ooit de tijd zouden nemen om te kijken wat het hunzelf aandoet dan zouden ze het niet zo snel doen.

Maar jammer dat vooral bij marokkanen dat ze iets niet kunnen laten, ze zijn net olifanten die vergeten nooit iets..........zo blijft het probleem zich verder ontwikkelen en komt er geen einde aan.

Stoppen is de einge oplossing......en iemand moet de eerste stap maken.........en ik weet het voor dat dat gebeurt zijn wel ook weer 30 jaar verder of misschien nooit.

Iemand moet de ballen hebben om het te stoppen!.........

12-11-2002, 17:03
Ik stop, IK STOP, ...

Mnee, ik vind ook dat er lang beide kanten behoorlijk gediscrimineerd kan worden. Dat er veel vooroordelen leven.

Ik denk zelf dat dit deels te verklaren is omdat mensen in hun eigen kleine kringetje blijven rondhangen. Ze staan niet open voor anderen, zelfs niet in hun eigen buurt of straat. Als mensen eens wat meer af en toe gewoon een praatje met elkaar zouden maken, zouden misschien de vooroordelen ook al wat verminderen....

Morgaine

12-11-2002, 19:06



Citaat:
Origineel gepost door Morgaine
Ik stop, IK STOP, ...

Mnee, ik vind ook dat er lang beide kanten behoorlijk gediscrimineerd kan worden. Dat er veel vooroordelen leven.

Ik denk zelf dat dit deels te verklaren is omdat mensen in hun eigen kleine kringetje blijven rondhangen. Ze staan niet open voor anderen, zelfs niet in hun eigen buurt of straat. Als mensen eens wat meer af en toe gewoon een praatje met elkaar zouden maken, zouden misschien de vooroordelen ook al wat verminderen....

Morgaine
groot gelijk heb je..............maar wie doet het, marokkanen zijn te bekrompen voor dat. de kan dat jij een niet marokkaan in hun hun laten zonder reden is.......nul komma nul

12-11-2002, 19:31

Citaat:
Origineel gepost door Jemal2002
groot gelijk heb je..............maar wie doet het, marokkanen zijn te bekrompen voor dat. de kan dat jij een niet marokkaan in hun hun laten zonder reden is.......nul komma nul
Dat vraag ik me eigenlijk af...
ik bedoel er zijn mensen die het wel leuk vinden als je interesse in ze toont en als je laat zien dat je ervoor open staat met ze om te gaan. Op m'n werk heb ik twee hele lieve Marokkaanse meiden ontmoet en ze zijn echt aardig en doen niet bekrompen tegen me ofzo omdat ik half Nederlands ben. Ze sluiten me ook niet buiten en we hebben altijd lol en praten over alles maar dan ook echt alles.
Het ligt er dan maar net aan hoe zij zelf zijn in hun karakter denk ik. Je hebt namelijk ook mensen die gewoon niet willen, en deze twee wilden wel.
Maar dat ligt er dan dus net aan wie je treft


12-11-2002, 20:52

Citaat:
Origineel gepost door Letizia
Dat vraag ik me eigenlijk af...
ik bedoel er zijn mensen die het wel leuk vinden als je interesse in ze toont en als je laat zien dat je ervoor open staat met ze om te gaan. Op m'n werk heb ik twee hele lieve Marokkaanse meiden ontmoet en ze zijn echt aardig en doen niet bekrompen tegen me ofzo omdat ik half Nederlands ben. Ze sluiten me ook niet buiten en we hebben altijd lol en praten over alles maar dan ook echt alles.
Het ligt er dan maar net aan hoe zij zelf zijn in hun karakter denk ik. Je hebt namelijk ook mensen die gewoon niet willen, en deze twee wilden wel.
Maar dat ligt er dan dus net aan wie je treft

maar die komen toch niet vaak voor, maar ik heb hoop dat er meer komen....en ik zie het ook gebeuren gelukkig

Pagina's : [1] 2