Bekijk volle/desktop versie : .. Je hand wordt gevraagd door iemand uit het buitenland ...



Pagina's : [1] 2 3 4 5

06-07-2009, 02:37
.. Salamou alaykoum mijn zusters ..


.. Zoals wij weten is al mouktab een voorgeschreven gebeurtenis ..
.. Of je uiteindelijk je leven zult delen met iemand uit de omgeving, uit Nederland of het buitenland blijft een vraag die alleen de Schepper, Allah sub7aanahou wa ta3aala, weet te antwoorden ..

.. Via deze topic wil ik jullie vragen, ofdat jullie hand wel eens door iemand uit het buitenland is gevraagd .. ?
.. Hoe ben je daar mee omgegaan, hoe heb je je besluit uiteindelijk genomen, is het een ja geworden en ben je bereid om met die persoon je leven te delen in het buitenland ... ?

.. Nour_el_Islam ..

06-07-2009, 15:21


.. Niemand die met iemand uit het buitenland is getrouwd .. ?

06-07-2009, 15:27
3X
Maar met geen getrouwd.

06-07-2009, 15:49

Citaat door Nour_el_Islam:
.. Niemand die met iemand uit het buitenland is getrouwd .. ?
ik

06-07-2009, 16:11


Up!!!

Dat wil ik ook graag weten... Is iemand van jullie dan ook naar het buitenland gegaan of in dit kikkerland gebleven????

06-07-2009, 16:20
Salaam,

Marokko en Frankrijk (het waren familieleden, zelf ben ik uit Belgie)

06-07-2009, 16:22
Ben je nu dan nog getrouwd

06-07-2009, 17:12
ik zou goed opassen of iemand niet allen wil trouwen om financiele redenen. Mensen die alleen op dunya uit zijn, moet je niet vertrouwen. Geld niet voor iedereen natuurlijk.













Khalid Yasin, met een boodschap voor de jongeren.

http://www.youtube.com/watch?v=mQeCjCGW-dc&feature=channel_page

zuster wil Jihad doen en belt tijdens een tv uitzending Sheikh 3awidi op.

http://www.youtube.com/watch?v=SAsESJukGwU&feature=channel

06-07-2009, 22:59
.. Djazaakoum Allah khair voor jullie reacties .. !

Saida74, hoofddoekje en Bashirah: jullie hand is gevraagd door iemand uit het buitenland, wat waren jullie beweegredenen, heb je toegestemd .. ? Hoe heb je het uberhaupt geaccepteerd en welke dingen waren belangrijk voor jullie om mee te nemen in jullie beslissing ... ?

07-07-2009, 13:48
,mjn hand is ook gevraagd door iemand uit het buitenland

uit belgie dan... ben ook acoord gegaan, want had er een goed gevoel bij
en hamdoelilah ben blij dat ik ja heb gezegd
afscheid nemen van de familie was wel heel erg moeilijk en nu nog altijd een beetje, maar khair insah Allah...

07-07-2009, 16:51

Citaat door Nour_el_Islam:
.. Niemand die met iemand uit het buitenland is getrouwd .. ?



assalam meid,

Ik ben getrouwd met een jongen uit maroco, en ben erg gelukkig inmiddels hebben we 2 kinderen en kunnen het goed met elkaar vinden. Het is erg moeilijk ik snap je twijfels wel dat is normaal, maar je moet je hart volgen.

Je moet niet denken dat mannen uit het buitenland niet veel weten, ze zijn veel verder dan de mannen van hier en hebben echt recpect voor de vrouwen.

07-07-2009, 17:11

Citaat door anissa.kan:
assalam meid,

Ik ben getrouwd met een jongen uit maroco, en ben erg gelukkig inmiddels hebben we 2 kinderen en kunnen het goed met elkaar vinden. Het is erg moeilijk ik snap je twijfels wel dat is normaal, maar je moet je hart volgen.

Je moet niet denken dat mannen uit het buitenland niet veel weten, ze zijn veel verder dan de mannen van hier en hebben echt recpect voor de vrouwen.


.. Wa3alikoum salam anissa ..

.. Het gaat niet expliciet over twijfels die ik heb, want zit zelf niet echt in deze situatie wel een soortgelijke .. Ik vroeg me echt af hoe jullie je besluit definitief hebben kunnen nemen .. Wat waren factoren waar je aan dacht en over had met je toekomstige man .. Marokko is moeilijk .. Dat zou ik in eerste instantie denken, maar ook in mijn omgeving komt het vaak voor dat iemand zijn partner uit Marokko haalt .. Al khair inchaa Allah ..

.. Mannen uit het buitenland zullen ook zeker goed gelovig en intelligent zijn, daar twijfel ik niet over, het is alleen het feit dat het moeilijk is, vooral als je diegene helemaal niet kent en alleen via via van hebt gehoord ..

.. Zelf zeg je dat het erg moeilijk is, hoe heb je ervoor gezorgd dat je de twijfels wegliet .. ? Dan heb ik het niet over twijfels over de persoon in kwestie, maar over de situatie ( papieren etc ) ...

07-07-2009, 21:32


Voor geen goud ga ik naar het buitenland!

Mijn familie achterlaten en hem achterna gaan omdat hij WEL bij zijn familie in de buurt wilt blijven wonen. Echt niet, kom maar mooi in mijn land wonen. Ik ga nergens heen.

07-07-2009, 22:01

Citaat door Nour_el_Islam:
.. Djazaakoum Allah khair voor jullie reacties .. !

Saida74, hoofddoekje en Bashirah: jullie hand is gevraagd door iemand uit het buitenland, wat waren jullie beweegredenen, heb je toegestemd .. ? Hoe heb je het uberhaupt geaccepteerd en welke dingen waren belangrijk voor jullie om mee te nemen in jullie beslissing ... ?


Een eerste reden was omdat beide huwelijkspratners familie zijn ..
ik wil niet met familie trouwen. Ik wil de familiale band behouden zoals het er nu aan toe gaat.
Stel dat ik met familie had toegestemd en mijn relatie iets minder goed zou gaan, dan is het een familiaal probleem ipv een relatie probleem, en dit wou en wil ik verhinderen ..

Stel dat ik met mijn achterneef van Frankrijk was getrouwd, dan had ik naar Frankrijk moeten verhuizen, dat zag ik echt niet zitten .. Ze wonen op de buiten, zo'n 100 km van Bordeaux.
Ze wonen wel in een prachtige huis met plantage, een heel mooie ftuitstreek .. maar er zat voor mij meer nadeel aan dan voordeel ..
Hoewel Frankrijk prachtige landschappen heeft, ik zou er mij nooit thuis voelen aangezien ik niet ben opgegroeid in zulke streken en mijn gezin zou ik teveel missen ..

Dus ik heb beiden niet geaccepteerd, ondertussen is die van Frankrijk wel getrouwd, met een marokkaanse schone uit Frankrijk zelf ..
Ze leven naar het schijnt heel gelukkig, ik ben echt blij voor hun...
Het is mooi voor hun, maar misschien een hel voor mij ...

07-07-2009, 22:17

Citaat door Nour_el_Islam:
.. Djazaakoum Allah khair voor jullie reacties .. !

Saida74, hoofddoekje en Bashirah: jullie hand is gevraagd door iemand uit het buitenland, wat waren jullie beweegredenen, heb je toegestemd .. ? Hoe heb je het uberhaupt geaccepteerd en welke dingen waren belangrijk voor jullie om mee te nemen in jullie beslissing ... ?


mijn man was ons buurjongen in marokko in die tijd dat ik zijn aanzoek accepteerde was hij het of een achterneef.
het zat zo me vader allah li rahmoe is op een jonge leeftijd overleden en een oom van me nam de zorg over ons en die wilde dat ik met zijn neef trouwde
maar ik kon die hele gast niet,toen maar trouwen met me buurjongen die ik al me hele leven kon
ik was heel gelukkig met hem ons liefde werd bekroond met een zoontje
maar ons liefde mocht niet van een lange duur zijn

Pagina's : [1] 2 3 4 5