Bekijk volle/desktop versie : Nieuwe wending in Iran



Pagina's : [1] 2 3

05-07-2009, 10:22
De belangrijkste groep religieuze leiders van Iran heeft de zijde van de oppositie gekozen. De Verenging van Onderzoekers en Leraren van Qum, heeft gezegd dat de verkiezingen over moeten.
De Vereniging, opgericht door ayatollah Khomeini, schaart zich daarmee aan de zijde van de oppositie. Het belangrijkste aan die uitspraak is niet zozeer de inhoud, maar wel het feit dat het aantoont dat er iets beslissends is gebeurd met het gezag van de Opperste Leider Ayatollah Ali Khamenei. Die had gezegd dat het laatste woord over de verkiezzingen was gesproken.
Nu spreekt de Verenging van Onderzoekers en Leraren van Qum dat laatste woord openlijk tegen. Bovendien maakt deze uitspraak het voor de regering onmogelijk vol te blijven houden dat de oppositie was toe te schrijven aan een complot van Engelsen en Amerikanen. "Dit is de grootste scheur in het regime sinds dertig jaar," zegt Abas Milani, directeur van de Iranian Studies Program van de Stanford Universiteit.

http://www.welingelichtekringen.nl/nieuwe-wending-in-iran.html
http://www.nytimes.com/2009/07/05/world/middleeast/05iran.html?_r=2&hp

05-07-2009, 10:24


Lood om oud ijzer natuurlijk, maar het is een eerste stap, het volk zal zorgen voor een verdere ondermijning van de islamitische republiek samen met westerse landen

05-07-2009, 10:30

Citaat door moorkop:
Lood om oud ijzer natuurlijk, maar het is een eerste stap, het volk zal zorgen voor een verdere ondermijning van de islamitische republiek samen met westerse landen


ja hoor...die mensen zetten hun levens op het spel omdat het westen dat zo leuk vind

man man man

ontopic: als er nu maar rust komt....en het e.e.a. vredig en ten goede van het volk daaro gebeurd

05-07-2009, 10:33

Citaat door gaviel:
ja hoor...die mensen zetten hun levens op het spel omdat het westen dat zo leuk vind


Nee, niet omdat het westen dat zo leuk vind, wel omdat zij een meer westerse leefstijl ambiëren.

05-07-2009, 10:35



Citaat door gaviel:
ja hoor...die mensen zetten hun levens op het spel omdat het westen dat zo leuk vind

man man man

ontopic: als er nu maar rust komt....en het e.e.a. vredig en ten goede van het volk daaro gebeurd


Ja groot respect voor die mensen, zei ik daar wat over dan? Ik zei juist dat velen die islamitische republiek omver willen hebben, en het westen zal ze daar mee helpen.

05-07-2009, 10:36

Citaat door mrmpf:
Nee, niet omdat het westen dat zo leuk vind, wel omdat zij een meer westerse leefstijl ambiëren.


eh je bedoeld....zelf je kleding uitzoeken.....zelf beschikking over nog veel meer vlakken.....

tja effe wachten ennu dan ken hier ook niet meer....wat nu westers

05-07-2009, 10:38

Citaat door moorkop:
Ja groot respect voor die mensen, zei ik daar wat over dan? Ik zei juist dat velen die islamitische republiek omver willen hebben, en het westen zal ze daar mee helpen.


meneerke als er nu eens werd geaccepteerd dat juist de Islam goed kan worden gepracticeerd als de mensen dat uit reine harte doen

dan is er niemand die een of andere republiek wil omgooien

psssss. tis niet de republiek die verkeerde maatregelen nemen of de Islam.....maar de mens erachter!

05-07-2009, 10:39

Citaat door gaviel:
eh je bedoeld....zelf je kleding uitzoeken.....zelf beschikking over nog veel meer vlakken.....

tja effe wachten ennu dan ken hier ook niet meer....wat nu westers

Nou oma, dat mot je eens effe verduidelijken.
Ik wacht...




05-07-2009, 10:40

Citaat door gaviel:
eh je bedoeld....zelf je kleding uitzoeken.....zelf beschikking over nog veel meer vlakken.....

tja effe wachten ennu dan ken hier ook niet meer....wat nu westers



In tegenstelling tot wat jij schijnt te denken kan dat hier (in Nederland) wel degelijk hoor.
Geef mij eens één voorbeeld van iemand die in Nederland niet de kleding kan dragen die hij wil in zijn privé leven...

05-07-2009, 10:42

Citaat door gaviel:
meneerke als er nu eens werd geaccepteerd dat juist de Islam goed kan worden gepracticeerd als de mensen dat uit reine harte doen

dan is er niemand die een of andere republiek wil omgooien

psssss. tis niet de republiek die verkeerde maatregelen nemen of de Islam.....maar de mens erachter!
Pssssst mevrouw, de islam bestaat alleen maar omdat mensen dat sprookje geloven en dat als hun roadmap voor het leven willen hanteren.

Zonder mensen die geloven geen islam, dus die praatjes over dat de islam niet zo is, is grote onzin.

Hetzelfde gold voor het communisme, ook door mensen verzonnen, en zoals beschreven door Marx prachtig, maar in de praktijk bruut.
De islam is niets beter dan een ideologie als het communisme

05-07-2009, 10:45

Citaat door Bookie:
De belangrijkste groep religieuze leiders van Iran heeft de zijde van de oppositie gekozen. De Verenging van Onderzoekers en Leraren van Qum, heeft gezegd dat de verkiezingen over moeten.
De Vereniging, opgericht door ayatollah Khomeini, schaart zich daarmee aan de zijde van de oppositie. Het belangrijkste aan die uitspraak is niet zozeer de inhoud, maar wel het feit dat het aantoont dat er iets beslissends is gebeurd met het gezag van de Opperste Leider Ayatollah Ali Khamenei. Die had gezegd dat het laatste woord over de verkiezzingen was gesproken.
Nu spreekt de Verenging van Onderzoekers en Leraren van Qum dat laatste woord openlijk tegen. Bovendien maakt deze uitspraak het voor de regering onmogelijk vol te blijven houden dat de oppositie was toe te schrijven aan een complot van Engelsen en Amerikanen. "Dit is de grootste scheur in het regime sinds dertig jaar," zegt Abas Milani, directeur van de Iranian Studies Program van de Stanford Universiteit.

http://www.welingelichtekringen.nl/nieuwe-wending-in-iran.html
http://www.nytimes.com/2009/07/05/world/middleeast/05iran.html?_r=2&hp


ik vind de leider van de oppositie echt zo freak die niet tegen zijn verlies kan. maar goed...ze moeten leren van zulke dingen. gewoon weer opnieuw verkiezingen houden en de stemmen dit keer goed onder toezich na laten tellen!

05-07-2009, 10:46

Citaat door rijmaran:
Nou oma, dat mot je eens effe verduidelijken.
Ik wacht...





hij mot niks homo!

05-07-2009, 10:46



Citaat door rijmaran:
Nou oma, dat mot je eens effe verduidelijken.
Ik wacht...





nouw mag jij in jouw burka naar je werk?



of uh draag jij jouw hoofddoek nog met plaisier


trouwens ben jouw oma niet....dan mag jij hoogstens Tante zeggen...amai die jeugd van tegenwoordig

05-07-2009, 10:50

Citaat door gaviel:
eh je bedoeld....zelf je kleding uitzoeken.....zelf beschikking over nog veel meer vlakken.....

tja effe wachten ennu dan ken hier ook niet meer....wat nu westers


Ik heb dat ook nooit begrepen, dat die landen zoveel te zeuren hebben over het westen maar er wel met grote getallen wil wonen en van de vrijheden gebruik/misbruik wil maken...

Ik denk dat vrouwen dadelijk wel weer over straat kunnen lopen zonder bespuwd te worden, nageroepen te worden en zonder mishandeling als risico te hebben omdat je je westers kleed, zoals enkele dagen terug nog het geval was...

Dat er dan debielen zijn die de daders van zo een mishandeling gaan verdedigen en mensen die al willen doen overkomen dat die dames dat dus uitgelokt hebben

Ja dan kan ik me voorstellen waarom we hier een verharding hebben...

05-07-2009, 10:51

Citaat door moorkop:
Pssssst mevrouw, de islam bestaat alleen maar omdat mensen dat sprookje geloven en dat als hun roadmap voor het leven willen hanteren.

Zonder mensen die geloven geen islam, dus die praatjes over dat de islam niet zo is, is grote onzin.

Hetzelfde gold voor het communisme, ook door mensen verzonnen, en zoals beschreven door Marx prachtig, maar in de praktijk bruut.
De islam is niets beter dan een ideologie als het communisme


meneerke de Islam/Chisten/Katholiek/Boedist/Hindoeist (en nog meerderen) bestaan omdat mensen die willen.....wat ze ermee doen of willen doen is HUN zaak!

Ideologie hoeft niet persee een geloofsachtergrond uit een oud boekje te zijn.....daar zijn we het dus overeens...het communisme werkte ook voor geen cent.

Maar dat doet er niet aan af dat ook de mens die de Islam als geloof hebben hun rechten hebben die uit te oefenen zoals zij goeddunken en niet zoals nu door een paar wordt beslist hoe of wat!

Pagina's : [1] 2 3