Bekijk volle/desktop versie : Moeilijkheden!



Pagina's : [1] 2

04-07-2009, 13:06
Beste broeders en zusters,

Bij deze zou ik graag met jullie een aantal smeekgebeden willen delen.

Insh Allah zullen jullie hier veel aan hebben!


Als we moeilijkheden hebben

Allaahumma laa sahla illaa maa dja’altahuu sahla wa
anta tadj’alul hazna idhaa shi-ta sahla.

Vertaling:
O Allah! Er is niets gemakkelijk behalve dat wat U gemakkelijk heeft gemaakt, en U maakt het moeilijke gemakkelijk als U dat wilt.


Als men in moeilijkheden verkeert

Iennaa Liellaahi Wa Iennaa Ielaihie Raadjie-oen.

Vertaling:
Wij zijn werkelijk van Allah afkomstig en tot Hem moeten wij terugkeren.

Allahoemma Adjiernie Fie Moesiebatie Wa Aglief Lie Gairam Mienhaa.

Vertaling:
O Allah! Beloon mij voor mijn moeilijkheden en schenk mij iets beters dan dit.

Als iets moeilijk wordt

Allâhoemma la sahla illa ma dja'altahoesahlan wa Anta tadj'aloel haznâ idhä shi'ta sahlan.

Vertaling:
Allah, er is geen gemak, anders wat U gemakkelijk maakt. Als U het wilt, kunt U zelfs wanhoop gemakkelijk maken.


Ma3asalama!

Ihsan

04-07-2009, 13:08


Als je door een probleem overrompeld wordt

Hasbunallaahu wani’mal wakiel.

Vertaling:
Allah is ons voldoende en Hij is de beste Beschermer.

Bij pijn

Bismillaah (driemaal).
A’uudhu bi'zzatil-laahi waqudratihi min sharri maa adjidu wa’uhaadhir. (zeven maal)

(Terwijl men de hand op de pijnlijke plek plaatst)

Vertaling:
In de naam van Allah. (drie maal)
Ik zoek mijn toevlucht in de uitmuntende Kracht en de Glorie van Allah tegen dat wat ik voel en waar ik bang voor
ben. (zeven maal)


Ma3asalama!

Ihsan

04-07-2009, 14:14
Djazak allahoe gairan voor het plaatsen oeghti.

04-07-2009, 14:17

Citaat door beautiful-Imaan:
Djazak allahoe gairan voor het plaatsen oeghti.


Salam 3aliekoem lieve zuster,

Dank je wel voor jouw reactie. Als je zelf nog smeekgebeden kent plaats ze gerust!

Ma3asalama!

Ihsan

05-07-2009, 15:56


bedankt voor het plaatsen

05-07-2009, 20:19
Djazaaka Allahoe gairan, lieve zuster!!

07-07-2009, 15:29
asalaam alaikoem

heb je voor mij ook een dua voor bij het öpvoeden van kinderen ik heb een kind die heeel moelijk is

alah jahafdek

07-07-2009, 16:51
Smeekbede voor wanneer u iets te moeilijk wordt.

O Allah, er is niets makkelijker dan hetgeen wat U vergemakkelijkt. Als het U behaagt, dan maakt U zelfs bezorgdheid makkelijk. [1].


"اللّهُـ& #1605;َّ لا سَـهْل&#161 4; إِلاّ ما جَعَلـت& #1614;هُ سَهـلاً& #1548; وَأَنْت& #1614; تَجْـعَ& #1604;ُ الْحَـز& #1614;نَ إِذا شِـئْت&#161 4; سَهـْلا& #1611;."


"Allaahoemma laa sahla iella maa dja'altahoe sahlan wa anta tadj'aloe al-h'azena iedhaa shie-ta sahlan".

07-07-2009, 16:51
Ik heb een boek van bijna 300 pagina's met smeekgebedes.

Dus wie er één wilt, pm me maar!

Wa3alaikoem salam

07-07-2009, 16:51
1. Abu Burdah ibn ‘Abd-Allah heeft overgeleverd van zijn vader dat wanneer de Profeet (sallAllahu ‘alayhi wa salaam) bang was voor een bepaald volk, hij zei:



اللَّهُ& #1605;َّ إِنَّا نَجْعَل& #1615;كَ فِي نُحُورِ& #1607;ِمْ وَنَعُو& #1584;ُ بِكَ مِنْ شُرُورِ& #1607;ِمْ

“Allahumma inna naj’aluka fi nuhurihim wa na’udhu bika min shururihim”

(O Allah, we vragen U om hen te grijpen bij hun nekken en we zoeken toevlucht bij U voor hun kwaad.)

Overgeleverd door Abu Dawoed, 1537; geclassificeerd als sahih door al-Albaani in Sahih Abi Dawoed, 1360.

07-07-2009, 16:52
2. Het is overgeleverd van Ibn ‘Abbaas (radiAllahu ‘anhu) dat de Boodschapper van Allah (sallAllahu ‘alayhi wa salaam) in tijden van nood zei:



لا إله إلا الله العظيم الحليم ، لا إله إلا الله رب العرش العظيم ، لا إله إلا الله رب السموا&#157 8; ورب الأرض ورب العرش الكريم

“Laa ilaha ill-Allah al-‘Adziem al-Halim, laa ilaha ill-Allah Rabb al-‘Arsh al-‘adziem, la ilaha ill-Allaah Rabb ul-samawaati wa Rabb ul-ard wa Rabb ul-‘Arsh il-karim”

(Er is geen god dan Allah, de Almachtige, de Verdraagzame. Er is geen god dan Allah, Heer van de machtige Troon. Er is geen god dan Allah, Heer van de hemelen, Heer van de aarde en Heer van de edele Troon.)

Overgeleverd door al-Bukhaari, 6345; Muslim, 2730.

07-07-2009, 16:55
3. De Profeet (sallAllahu ‘alayhi wa salaam) heeft gezegd: "De woorden van verlichting zijn:



لا إله إلا الله الحليم الكريم ، لا إله إلا الله العلي العظيم ، لا إله إلا الله رب السموا&#157 8; السبع ورب العرش الكريم

‘Laa ilaha ill-Allah al-Halim al-Karim, laa ilaha ill-Allah al-‘Ali al-‘Adhziem, laa ilaha ill-Allah Rabb ul-samawaati al-saba’ wa Rabb ul-‘Arsh il-karim’

(Er is geen god dan Allah de Verdraagzame, de Edelmoedige. Er is geen god dan Allah de Allerhoogste, de Almachtige. Er is geen god dan Allah, de Heer van de zeven hemelen en de Heer van de edele Troon.)”

Sahih al-Jaami’ al-Saghir wa Ziyaadatuhu, 4571.

07-07-2009, 16:56


4. Wanneer de Profeet (sallAllahu ‘alayhi wa salaam) op veldtocht ging, zei hij:


اللهم أنت عضدي وأنت نصيري وبك أقاتل

“Allahumma anta ‘adudi wa anta nasiri wa bika uqaatil”

(O Allah, U bent mijn toeverlaat en U bent mijn steunder en met Uw hulp strijd ik.)

Overgeleverd door al-Tirmidhi, 3584; geclassificeerd als sahih door al-Albaani in Sahih al-Tirmidhi, 2836.

07-07-2009, 16:56
5. De Profeet (sallAllahu ‘alayhi wa salaam) zei: “Zal ik jullie over iets vertellen dat, wanneer één van jullie een wereldse ramp overkomt en hij deze woorden zegt, hem ervan zal verlossen? (Het is) de du’a van Dhu’l-Noen:



لا إله إلا أنت سبحانك إني كنت من الظالمي& #1606;

‘Laa ilaha illa anta subhaanaka inni kuntu min al-dhzaalimin’

(Er is geen god dan U, Verheerlijkt bent U. Waarlijk, ik behoorde tot de onrechtplegers.)”

Volgens een andere overlevering:

“Geen moslimman zegt deze du’a over iets, of Allah zal zijn gebed verhoren.”

Sahih al-Jaami’ al-Saghir wa Ziyaadatuhu, 2065.

07-07-2009, 16:57
[U]6. De Boodschapper van Allah (sallAllahu ‘alayhi wa salaam) leerde zijn Sahaabah om deze woorden te zeggen wanneer zij bang waren:[/U]


أعوذ بكلمات الله التامة من غضبه وشر عباده ومن همزات الشياطي& #1606; وأن يحضرون

“A’udhu bi kalimaat-illah il-taammati min ghadabihi wa min sharri ‘ibaadihi wa min hamazaat al-shayaatini wa an yahdurun”

(Ik zoek toevlucht in de perfecte woorden van Allah voor Zijn toorn en voor het kwaad van Zijn dienaren en van de influisteringen van de duivels en van hun aanwezigheid.)

Overgeleverd door Abu Dawud, 3893; geclassificeerd als hasan door al-Albaani in Sahih Abi Dawud, 3294.

Pagina's : [1] 2