Bekijk volle/desktop versie : Broeders&zusters een belangrijke vraag....



03-07-2009, 19:06
Assalam Mulaikum wr wb,

Inshallah kunnen jullie mij helpen met de volgende vraag;

welke 5 punten moet een molsima hebben om langs de 3 deuren te komen op de dag des oordeels?
het is misschien een beetje onduidelijk maar als iemand weet wat ik bedoel......gair inshAllah

Djazzakoem Allahoegair

03-07-2009, 19:44


Salam aleikoem zuster. Ik denk dat je deze overleverg bedoelt:

De profeet SallahLa3alayhi wa Sallam heeft gezegd:

Als een vrouw haar gebeden onderhoudt, haar kuisheid bewaart ( als haar man afwezig is), de ramadan vast. haar man gehoorzaamd, Dan mag zij het paradijs betreden door welke deur zij wenst.

Overleverd door Muslim sahih(o.a.)

03-07-2009, 19:45
Bedoel overlevering.excuus

Salam alaykoem wa rahmatoelilah

03-07-2009, 21:39

Citaat door Nora_:
Bedoel overlevering.excuus

Salam alaykoem wa rahmatoelilah

djazzakoemAllah hoegair zuster het was wel onduidelijk wat ik bedoelde maar volgens mij weet je wel wat ik bedoel ik denk dat ik die overlevering moet hebben gair inshAllah

Wassalamoelaykoem

03-07-2009, 22:55


xxxxxx fi ghair. Ik raad je een zeer leerzaam en makkelijk te begrijpen boek aan. genaamd, Vragen die vaak gesteld worden door vrouwen. Geschreven door Sceych Uthamayn. RahimahAllah, Hij is een zeer bekende en betrouwbaar schayk. die overleed enkele jaren teurg. Moge Allah zijn ziel genadig zijn en hem belonen voor zijn goede werk.

Het boek is aan te raden aan alle Zusters want ik garandeer je er zitten zowieso vragen bij die wij als vrouwen ons vaak afvragen..

Salam aleikoem