Bekijk volle/desktop versie : hulp bij arbeidsconflcit.



03-07-2009, 14:09
hulp nodig bij arbeidsconflict!

--------------------------------------------------------------------------------

Hallo meiden,

Ik ben al heel lang een stille lezeres op dit forum en weet dat er heel veel slimme meiden zijn die hier hun kennis delen.. Ik hoop dat dat jullie mij bij onderstaande kunnen adviseren

Het is een heel lang verhaal wat ik zal proberen in te korten... 2.5 jaar geleden heb ik na mijn eerste bevalling een postnatale depressie gekregen, hierdoor was ik totaal niet instaat om te werken.. Ik heb me dus ziek moeten melden.. Al heel snel was het duidelijk dat mijn werkgever hier niet blij mee was (begrijpelijk).

Ik heb heel veel hulp gehad en gelukkig gaat het nu na mijn tweede bevalling iets beter.. Ik heb nu de drang om te leven, mijn oude leven op te pakken. En wil graag mijn werk oppakken.. Echter is het zo dat er bijna geen contact is geweest met mijn leidinggevende.. Het was heel moeilijk, maar ik heb toch contact opgenomen met haar en hoofd PZ en aangegeven dat ik graag wilde proberen werk op te pakken.. DIt is ongeveer 'n maand geleden.. Maar ik hoorde maar niets!

Toen heb ik contact gehad met de bedrijfsarts (telefonisch) ook die zou contact met ze opnemen en mij iets laten weten.. Wederom niets! Ongeveer 2 weken geleden 'n telefoontje van de bedrijfstarsts voor een afspraak.. Nou ik daar geweest, weer mijn verhaal gedaan.. Hij een advies de deur uitgedaan (werkhervatting in het begin 50% binnen een maand naar 100%) Ik vond dat wel erg snel en heb dit ook meederdere malen aangegeven, dat dit dit veel te snel was.. Ik bouw liever op dan dat ik dalijk moet afbouwen, ze zien me al aankomen..

Nadat hij dus dat advies de deur uit heeft gedaan, heb ik niets gehoord tot vandaag.. Hoofd PZ meld dat ie blij is dat het beter gaat en dat ik mijn leidinggevende moet bellen om bijv. maandag af te spreken voor werktijden en werkzaamheden..


Nu het volgende, ik zie erg op naar dit gesprek, zij is totaal niet bekwaam en weet niets af van rechten en plichten.. Zij zal dus willen dat ik meteen 50% aan de slag ga.. Ik vraag me af hoe ik dit het beste beargumenteren, dat idt niet goed is en wat kan ik zelf voorstellen? Ik ben er 2.5 jaar uitgeweest heb nu twee kleintjes en ben nog erg moe en heb nog steeds geen controlen over mijn gevoelens.. Verder voordat ik zwanger werd vd eerste zou ik partimme gaan werken... Dat is alleen dus niet doorgegaan.. Ik heb al die tijd wel 100% doorbetaald gekregen.. Wat als er nu wordt aangegeven dat mijn contract meteen aangepast wordt.. Men zegt dat ik hier niet akkoord mee moet gaan, omdat ik nog ziek ben.. Dit zullen ze ook niet leuk vinden.. Ook wordt me aangeraden, wanneer ik me weer beter voel, ik geen part time contract moet tekenen.. Maar ouderschapsverlof moet opnemen ( iemand die hier de voordelen van kan opnoemen)..


Ik hoop dat het een beetje duidelijk is en iemand kan helpen, mochter er vragen zijn dan hoor ik het wel..

Gr,
Mimi

03-07-2009, 14:43


Ben je niet lid van FNV Bondgenoten, die helpen overal bij, is handig hoor!

03-07-2009, 15:26
nee ben ik niet, jammer genoeg en als ik nu lid word dan kan ik er volgens mij pas later op terugvallen

03-07-2009, 15:34
Volgens mij niet hoor....