Bekijk volle/desktop versie : Zwanger worden! Geen Pil! Eisprong bijhouden?



01-07-2009, 10:42
Beste Dames,

Hoop dat jullie het allemaal goed maken! Ik ben benieuwd naar meiden die nooit de pil hebben gebruikt( sinds jullie getrouwd zijn) en graag aan kinderen willen beginnen. Het lijkt me frustrerend om telkens je menstruatie af te wachten en in de hoop dat jeniet ongesteld wordt hhihihi, en je eisprong te schatten en te kijken wanneer je het meeste vruchtbaar bent. Graag jullie ervaringen en hoe jullie dit hebben gedaan! Dan bedoel ik bijgehouden zwanger worden of spontaan?

Ik ben nu sinds 7 maanden getrouwd en ik wil zo graag zwanger worden...Dus doe ik de raarste dingen. Ik probeer het opzij te leggen maar er gaan zulke rare dingen door je heen..Gair insallah!

Alvast bedankt voor jullie reacties!

01-07-2009, 12:28


Dat vraag ik mij ook af.

13-08-2009, 11:44
vanaf juli zeg je ik ben al 3 jaar getrouwd telt dat ook mee?

13-08-2009, 11:45
Ik heb er twee jaar overgedaan om zwanger te raken.
Ik was na anderhalf jaar naar de Gyneacoloog doorgestuurd. Die begon met temparaturen, iedere morgen op het zelfde tijdstip en bijhouden op de temperatuur kaart. Erg vevelend maar je doet het voor een goed doel.
daarna ben ik begonnen met het slikken van Clomid. ik had een dosering van 50 mg per dag en dat 5 dagen lang tijdens je menstruatie.
Daarna was ik gelijk zwanger geraakt Hamdoelilah.

Heb jij al eens getemperatuurd?

13-08-2009, 11:47



Citaat door Finally:
Ik heb er twee jaar overgedaan om zwanger te raken.Ik was na anderhalf jaar naar de Gyneacoloog doorgestuurd. Die begon met temparaturen, iedere morgen op het zelfde tijdstip en bijhouden op de temperatuur kaart. Erg vevelend maar je doet het voor een goed doel.
daarna ben ik begonnen met het slikken van Clomid. ik had een dosering van 50 mg per dag en dat 5 dagen lang tijdens je menstruatie.
Daarna was ik gelijk zwanger geraakt Hamdoelilah.

Heb jij al eens getemperatuurd?



Nadat je met de pil gestopt was?

13-08-2009, 12:08

Citaat door Kaftannetje:
Nadat je met de pil gestopt was?


Nou, eigenlijk heb ik nooit de pil geslikt.
Ik ben nu bijna twee jaar getrouwd en wij waren dus vanaf het begin gelijk aan het werk gegaan

13-08-2009, 12:16

Citaat door Finally:
Nou, eigenlijk heb ik nooit de pil geslikt.
Ik ben nu bijna twee jaar getrouwd en wij waren dus vanaf het begin gelijk aan het werk gegaan


ik heb ongeveer het erste 1,5 jaar de pil geslikt of iets minder, ben vorig jaar spontaan zwanger geworden is afgelopen met 12 weken op een miskraam, en sinds dien ben ik nog bezig en helaas nog steeds nix, alhamdoulilah 3la kouli 7al allah is groor en machtig en HIJ weet het beste voor ons..

ik ben vrijdag ongie geworden en vandaag is het over incha allah ga ik beginnen met ovulatie test vanaf morgen, dacht ik ofzo of vanaf de 10de dag kun je toch meten wanner je t meestvruchtbaar bent?

de 10de dag vgeteld vanaf de eerste ongie dag?

14-08-2009, 12:21
aan Finally, waarom heb je clomid gekregen? Was je menstruatie wel regelmatig?? Na hoelang temperatuur bij te houden ben je begonnen met clomid te slikken? thnx

14-08-2009, 12:30

Citaat door wassila83:
ik heb ongeveer het erste 1,5 jaar de pil geslikt of iets minder, ben vorig jaar spontaan zwanger geworden is afgelopen met 12 weken op een miskraam, en sinds dien ben ik nog bezig en helaas nog steeds nix, alhamdoulilah 3la kouli 7al allah is groor en machtig en HIJ weet het beste voor ons..

ik ben vrijdag ongie geworden en vandaag is het over incha allah ga ik beginnen met ovulatie test vanaf morgen, dacht ik ofzo of vanaf de 10de dag kun je toch meten wanner je t meestvruchtbaar bent?

de 10de dag vgeteld vanaf de eerste ongie dag?

Moge Allaah ta'ala je gauw een lieve kindje schenken ,ben je niet onder behandeling geweest?
Je kan op het internet het meeste vruchtbare periode berekenen,dat had ik ook gedaan en meteen zwanger geraakt.Alleen het is nu afgelopen door een miskraam...
http://www.zwangerschapspagina.nl/calculator.php ,probeer maar

14-08-2009, 12:33

Citaat door Maryam22:
aan Finally, waarom heb je clomid gekregen? Was je menstruatie wel regelmatig?? Na hoelang temperatuur bij te houden ben je begonnen met clomid te slikken? thnx


op aanraden van mijn gynaecoloog ben ik begonnen met temperaturen.
dit heb ik drie maanden gedaan, bij de derde maand kreeg ik er clomid bij. Dit omdat mijn eisprong in de eerste maand heel netjes was, in de tweede maand had ik die niet. later met temperaturen zag de gynaecoloog dat deze wel geweest is maar pas op dag 28 ipv dag 14.

Derde maand dat ik moest temperaturen heb ik er clomid bij gebruikt en dat van de 3e tot 8e dag van mijn menstruatie en daarna gelijk zwanger geworden. Hamdoeliliah.

Clomid wordt gebruikt bij de behandeling van vrouwen die zwanger willen worden, maar verminderd vruchtbaar zijn door het uitblijven van een (goede)eisprong.

14-08-2009, 12:35

Citaat door Kaftannetje:
Nadat je met de pil gestopt was? [/FONT]

[FONT="Georgia"]Jou kom ik zovaak tegen in de zwangere topic's ,probeer je zwanger te raken of ben je dat al?

14-08-2009, 13:44

Citaat door Duifje_:
Jou kom ik zovaak tegen in de zwangere topic's ,probeer je zwanger te raken of ben je dat al? [/FONT]



[FONT="Trebuchet MS"]Hahaha, Nee Ik ben niet zwanger ook nog niet bezig.

Komt door mijn werk. Ik heb zo niks te doen en ben gek op zwangerschapsweetjes Ik vind het wel gezellig hier af en toe.