Bekijk volle/desktop versie : Inbreker wordt door bejaarde total loss gemept



30-06-2009, 15:41
Bejaarde bokser slaat inbreker bont en blauw

OXFORD - Een inbreker die dacht dat zijn gepensioneerde buurman een makkelijk doelwit was, kreeg de verrassing van zijn leven toen hij hem aanviel met een mes. Hij wist niet dat de 72-jarige man oud-bokskampioen was.

De kwieke gepensioneerde Frank Corti kon het mes ontwijken en sloeg Gregory McCalium (23) twee keer in zijn gezicht. Hij wist hem vast te houden totdat de politie arriveerde. Dat meldt Daily Mail.

Corti vertelde de rechtbank dinsdag dat hij al langer last had van zijn lawaaiige buren. “Ze sloegen met deuren en hadden altijd feestjes.” Die nacht hoorde hij weer lawaai en trof hij zijn buurman aan in zijn huis met een groot mes. “Hij haalde naar me uit, maar ik wist hem gelukkig te ontwijken.” Nadat hij hem knock-out had geslagen ging Corti bovenop zijn belager zitten terwijl zijn vrouw de politie belde.

McCalium, die dronken was toen het gebeurde, zegt zich niets te herinneren van het incident.

De ongelukkige aanvaller krijgt viereneenhalf jaar celstraf voor zijn daad.

30-06-2009, 15:44


haha ziet die lip meskien hahaha

30-06-2009, 15:44
Krasse ouwe knar.

30-06-2009, 15:58


Het betreft echter geen inbreker maar een dronken buurman ...


Citaat:

During the trial, Mr Corti described how he had been woken during the night by noise from next doow for several months before the incident.
He told the court: 'They would slam the doors, then they would start partying. You could hear shouting, screaming and music.'

Mr Corti said he called police when he found McCalium banging on the front door of his house at about 6.30am.
Two hours later, he said, he came downstairs and saw bar worker McCalium in his hallway.

Mr Corti said: 'The accused produced a knife. It was no ordinary knife, it was more like a six-bladed knuckle duster.
'He made a slashing movement at me. I stepped back. He missed me, fortunately.'
Mr Corti said that while McCalium was off balance, he grabbed both of his wrists and managed to pin his arms against the wall.
He added he asked McCalium to drop the knife but he wouldn’t.
Mr Corti said: 'I shouted to my wife to ring the police.
'I was absolutely petrified.

'As I saw it, it was a matter of do or die so I let his wrists go. Fortunately the element of surprise was with me, so I adjusted my position and hit him with my right hand. It was just below the eye.

'I did not knock him out, but he was stunned. I heard the knife drop. We grappled. I was trying to drag him out of the back door. We both fell to the floor. I had to subdue him by punching him, which I did not take a great deal of pleasure in.”

The jury heard he then lay on top of McCalium until the police arrived.

Ik vraag me af , wie zou in Nederland voor de rechtbank de beklaagde in deze zijn ?

30-06-2009, 16:02



Citaat door DjFrodo:


Het betreft echter geen inbreker maar een dronken buurman ...



Ik vraag me af , wie zou in Nederland voor de rechtbank de beklaagde in deze zijn ?

Als iemand zich wederrechterlijk toegang verleent tot jouw huis, is het toch echt een inbreker. Dronken buurman of niet!

30-06-2009, 16:04

Citaat door Wodan:
Als iemand zich wederrechterlijk toegang verleent tot jouw huis, is het toch echt een inbreker. Dronken buurman of niet!


idd.

30-06-2009, 16:05

Citaat door Wodan:
Als iemand zich wederrechterlijk toegang verleent tot jouw huis, is het toch echt een inbreker. Dronken buurman of niet!


Bovendien had ie een groot mes in zijn hand. (je maakt mij niet wijs dat ie in zijn dronken toestand dacht dat ie naar zijn werk als slager ging)

30-06-2009, 16:08

Citaat door TrotseKaaskop2:
Bovendien had ie een groot mes in zijn hand. (je maakt mij niet wijs dat ie in zijn dronken toestand dacht dat ie naar zijn werk als slager ging)

Precies..... Hij ging echter naar de sportschool voor zijn werk als trapzak

30-06-2009, 16:09

Citaat door Wodan:
Precies..... Hij ging echter naar de sportschool voor zijn werk als trapzak