Bekijk volle/desktop versie : nederlandse moslima



Pagina's : [1] 2

30-06-2009, 00:04
hoe vind je als nederlandse moslima een moslim man

30-06-2009, 00:10


gewoon om je heen kijken en open staan voor anderen ( in de zin van goed kunnen praten met iemand), je merkt dan vanzelf wel wie serieus is en wie niet

30-06-2009, 00:12

Citaat door Fatosj:
Zeg tegen de imam van plaatselijke moskee dat je wil trouwen.



Dit is een grapje toch?

30-06-2009, 00:13

Citaat door miss-beauty:
gewoon om je heen kijken en open staan voor anderen ( in de zin van goed kunnen praten met iemand), je merkt dan vanzelf wel wie serieus is en wie niet


Inderdaad als je je zelf er voor openstelt en er aan toe bent zul je vanzelf de juiste man tegen komen.

30-06-2009, 00:15



Citaat door ria-aischa:
hoe vind je als nederlandse moslima een moslim man


vooral niet zoeken. gewoon op jezelf laten afkomen
genoeg wolven die daar buiten lopen om van je misbruik te maken

so becareful

30-06-2009, 00:15
praten bovendien over je interesse is NIET haram, je kan over van alles praten en niet meteen beginnen over geloof. Maar gewoon eerst over studie en werk praten en dan later over religie en de mate van praktiseren.

Moet lukken toch?

30-06-2009, 10:31

Citaat door miss-beauty:
praten bovendien over je interesse is NIET haram, je kan over van alles praten en niet meteen beginnen over geloof. Maar gewoon eerst over studie en werk praten en dan later over religie en de mate van praktiseren.

Moet lukken toch?


dat meiden tegenwoordig niet serieus zijn en recht door zee, kan ik me heel goed inbeelden, ze gebruiken zoals altijd de GROTE OMWEG.

30-06-2009, 11:16
Dat is inderdaad vrij lastig, ik heb daarom ook geen tip voor je

30-06-2009, 17:50
Ik heb mijn man via hier leren kennen en ik ben ook NLse moslima hihi

30-06-2009, 18:17

Citaat door Iman_salmaW:
Ik heb mijn man via hier leren kennen en ik ben ook NLse moslima hihi


Hoe is dat dan gegaan? Had je gewoon een oproepje geplaats of iets..

30-06-2009, 18:51
Ik had een vraag over de Islam en hij reageerde toen, dus we raakten aan de praat en het klikte toen, dus hadden we msn uitgewisseld en gepraat met elkaar elke dag (wel met mahram (zo heet dat toch?) erbij) en toen zijn we een maand later getrouwd, kwam hij hier met zijn ouders bij mijn ouders, samen met zn 6en naar moskee gegaan en getrouwd, maar mijn ouders mochten geen getuigen zijn van mij, omdat ze geen moslims zijn, dus kreeg ik 2 andere moslims als getuigen


oohh sorry voor me lang verhaal

30-06-2009, 19:50
Asalaam Alikum Wa Rahmat Allah Wa Barakthu,

Gewoon geduld hebben zuster. En zoals broeder foreigner zegt: Uitkijken. Zelfs niet de moslim mannen vertrouwen (hoe goed ze ook overkomen of mogen zijn). Altijd een mahram in de buurt hebben, nooit afspreken of anders.

Goed op jezelf letten en zoals anderen hebben gezegd; doet vraag bij vrienden en neemt je tijd. Ik hoor van velen dat de Nederlandse zusters snel trouwen en net zo snel weer gaan scheiden. Doet veel dua`s.

Wa Salam.

30-06-2009, 22:15


Daar hoef je je echt geen zorgen om te maken..
het komt vanzelf op je pad, Allah is met de geduldigen.

Tawakkoel Allaah

en Iman_SalmaW

Hoe reageerden je ouders erop dan ?
want bij de nederlanders hebben ze vaak eerst een relatie (niet moslims)

30-06-2009, 22:36
goeie tips allemaal. alleen is t zo dat ik geen jonge blom ben maar al 43 en een dochtertje heb van 5 jaar. dat schrikt blijkbaar af. kan ik eerst gaan uitleggen hoe ik dan aan een dochter kom en zo.

30-06-2009, 22:41

Citaat door ria-aischa:
goeie tips allemaal. alleen is t zo dat ik geen jonge blom ben maar al 43 en een dochtertje heb van 5 jaar. dat schrikt blijkbaar af. kan ik eerst gaan uitleggen hoe ik dan aan een dochter kom en zo.



Aah dat komt vast goed lieverd,,
vertrouw op Allaah
Er is vast een broeder voor jou
Mischien iemand die gescheiden is en die zelf ook kinderen heeft of nog een ongetrouwde
Allahu a3lam

Moge Allah jou een godsvrezende en lieve broeder schenken, Allahumma ameen !

Pagina's : [1] 2