Bekijk volle/desktop versie : Marokkaans initiatief voor veiligheid in wijk



Pagina's : [1] 2 3 4

29-06-2009, 23:34
DEN HAAG - Marokkaanse vaders en moeders zijn op eigen intiatief in de Schilderswijk bezig de veiligheid en leefbaarheid te verbeteren.

Ze bemiddelen actief tussen Marokkaanse jongeren en de politie en spreken ouders aan als jongeren op straat rondhangen.

De stichting Al Hadaf (‘Het doel&#8217 wordt gezien als de ontbrekende schakel tussen Marokkaanse bewoners en de samenleving. De vijftien medewerkers zijn vrijwilligers.



De Schilderswijk. FOTO ROBERT VAN STUYVENBERG

Ze hebben gisteren een eigen onderkomen gekregen om met ouders te kunnen praten en adviezen te geven. Het kantoortje is geopend door burgemeester Van Aartsen en de Marokkaanse consul-generaal Ahmed Ifrani, die de vrijwilligers prezen om hun activiteiten als bruggenbouwers. „De aanwezigheid van de burgemeester en een autoriteit van Marokkaanse kant is een eer en betekent dat zij ons initiatief steunen,’’ zegt voorzitter Mohamed Oumahsene van Al Hadaf.

Oumahsene, in het dagelijks leven chef-kok bij een cateringbedrijf, is twee jaar geleden in zijn vrije tijd spontaan begonnen. „Ik had het gevoel dat er altijd maar werd geklaagd, maar niets gebeurde. Ons doel is veiligheid, leefbaarheid en iets positiefs voor onze kinderen achterlaten. We willen ons steentje daaraan bijdragen.’’ Volgens Marie- Anne van der Toorn van de Rodin Groep voor kwaliteitsverbetering in wijken, is de kracht van Al Hadaf dat ‘ze niet bij een organisatie horen, beroemd zijn onder Marokkaanse bewoners en in de Haagse binnenstad’. „Ze gaan zelf op pad, spreken mensen aan op straat en hebben inmiddels contact met politie, welzijnswerk en gemeente.’’

Zo heeft de stichting afgelopen oud en nieuw een feest georganiseerd. „Vorig jaar waren 104 auto’s in brand gestoken. De politie kwam bij ons wat we daaraan konden doen en wij kwamen met het feest waardoor ellende uitbleef.’’ Het feest is betaald uit ‘wat subsidie en geld uit de Marokkaanse gemeenschap’.

BRON


29-06-2009, 23:41



Citaat door truebeauty:
DEN HAAG - Marokkaanse vaders en moeders zijn op eigen intiatief in de Schilderswijk bezig de veiligheid en leefbaarheid te [B]verslechteren. [/B]

Ze bemiddelen actief tussen Marokkaanse jongeren en de politie en spreken ouders aan als jongeren niet op straat rondhangen.

De stichting Al Hadaf (‘Het doel&rsquo wordt gezien als de ontbrekende schakel tussen Marokkaanse bewoners en de samenleving. De vijftien medewerkers zijn ex gedetineerden.



De Schilderswijk. FOTO ROBERT VAN STUYVENBERG

Ze hebben gisteren een eigen onderkomen gekregen om met ouders te kunnen praten en adviezen te geven. Het kantoortje is geopend door burgemeester Van Aartsen en de Marokkaanse consul-generaal Ahmed Ifrani, die de vrijwilligers prezen om hun activiteiten als hasjtelers. „De aanwezigheid van de burgemeester en een autoriteit van Marokkaanse kant is een eer en betekent dat zij ons initiatief steunen,’’ zegt voorzitter Mohamed Oumahsene van Al Hadaf.

Oumahsene, in het dagelijks leven huurmoordenaar bij een cateringbedrijf, is twee jaar geleden in zijn vrije tijd spontaan begonnen. „Ik had het gevoel dat er altijd maar werd geklaagd, maar niets gebeurde. Ons doel is geld, geld en geld voor onze kinderen achterlaten. We willen ons steentje daaraan bijdragen.’’ Volgens Marie- Anne van der Toorn van de Rodin Groep voor kwaliteitsverbetering in wijken, is de kracht van Al Hadaf dat ‘ze niet bij een organisatie horen, beroemd zijn onder Marokkaanse bewoners en in de Haagse binnenstad’. „Ze gaan zelf op pad, spreken mensen aan op straat en hebben inmiddels contact met politie, welzijnswerk en gemeente.’’

Zo heeft de stichting afgelopen oud en nieuw 104 auto’s in brand gestoken. De politie kwam bij ons wat we daaraan konden doen en wij kwamen met het feest waardoor ellende uitbleef.’’ Het feest is betaald uit ‘wat subsidie en drugsgeld uit de Marokkaanse gemeenschap’.

BRON




weet niet of ik hier zo blij van word

(mods, grapske, haal t zo weer weg)

29-06-2009, 23:45

Citaat door looneytunes27:
weet niet of ik hier zo blij van word

(mods, grapske, haal t zo weer weg)




Gekke Tunsi, je bent gewoon jaloers op die brave Marokkanen !

29-06-2009, 23:47

Citaat door truebeauty:



Gekke Tunsi, je bent gewoon jaloers op die brave Marokkanen !




30-06-2009, 00:08


echt een schande!

30-06-2009, 01:18

Citaat door looneytunes27:
echt een schande!


Hoezo?

30-06-2009, 01:23

Citaat door Y.asmina:
Hoezo?



u hebt mijn citaat niet gelezen i guess

30-06-2009, 01:36

Citaat door looneytunes27:
u hebt mijn citaat niet gelezen i guess




Ooww hahahahahaha

30-06-2009, 01:38

Citaat door Y.asmina:
Ooww hahahahahaha



goed zo humor!!

30-06-2009, 04:24

Citaat door truebeauty:
DEN HAAG - Marokkaanse vaders en moeders zijn op eigen intiatief in de Schilderswijk bezig de veiligheid en leefbaarheid te verbeteren.

Ze bemiddelen actief tussen Marokkaanse jongeren en de politie en spreken ouders aan als jongeren op straat rondhangen.

De stichting Al Hadaf (‘Het doel&rsquo wordt gezien als de ontbrekende schakel tussen Marokkaanse bewoners en de samenleving. De vijftien medewerkers zijn vrijwilligers.



De Schilderswijk. FOTO ROBERT VAN STUYVENBERG

Ze hebben gisteren een eigen onderkomen gekregen om met ouders te kunnen praten en adviezen te geven. Het kantoortje is geopend door burgemeester Van Aartsen en de Marokkaanse consul-generaal Ahmed Ifrani, die de vrijwilligers prezen om hun activiteiten als bruggenbouwers. „De aanwezigheid van de burgemeester en een autoriteit van Marokkaanse kant is een eer en betekent dat zij ons initiatief steunen,’’ zegt voorzitter Mohamed Oumahsene van Al Hadaf.

Oumahsene, in het dagelijks leven chef-kok bij een cateringbedrijf, is twee jaar geleden in zijn vrije tijd spontaan begonnen. „Ik had het gevoel dat er altijd maar werd geklaagd, maar niets gebeurde. Ons doel is veiligheid, leefbaarheid en iets positiefs voor onze kinderen achterlaten. We willen ons steentje daaraan bijdragen.’’ Volgens Marie- Anne van der Toorn van de Rodin Groep voor kwaliteitsverbetering in wijken, is de kracht van Al Hadaf dat ‘ze niet bij een organisatie horen, beroemd zijn onder Marokkaanse bewoners en in de Haagse binnenstad’. „Ze gaan zelf op pad, spreken mensen aan op straat en hebben inmiddels contact met politie, welzijnswerk en gemeente.’’

Zo heeft de stichting afgelopen oud en nieuw een feest georganiseerd. „Vorig jaar waren 104 auto’s in brand gestoken. De politie kwam bij ons wat we daaraan konden doen en wij kwamen met het feest waardoor ellende uitbleef.’’ Het feest is betaald uit ‘wat subsidie en geld uit de Marokkaanse gemeenschap’.

BRON


Ze hebben ook echt niks te doen, ga werken ga naar school ipv, in ruil voor uitkering om hulpje voor de gemeente te zijn, ik snap dit soort ouders echt niet ik ben allah dankbaar dat ik ouders heb gekregen waar ik iets goeds van kan leren ipv hoe je 800 euro kan krijgen per maand voor niks doen...
Stelletje analfabeten doe is wat nuttigs of doe niks.

30-06-2009, 19:15

Citaat door ReleasePeace2th:
Ze hebben ook echt niks te doen, ga werken ga naar school ipv, in ruil voor uitkering om hulpje voor de gemeente te zijn, ik snap dit soort ouders echt niet ik ben allah dankbaar dat ik ouders heb gekregen waar ik iets goeds van kan leren ipv hoe je 800 euro kan krijgen per maand voor niks doen...
Stelletje analfabeten doe is wat nuttigs of doe niks.



Wat een pessimisme weer.
Ik vind het juist een goed initiatief.
De ouders zijn zelf bij de problemen van hun kroost betrokken en zoeken samen naar oplossingen.

30-06-2009, 19:22

Citaat door ReleasePeace2th:
Ze hebben ook echt niks te doen, ga werken ga naar school ipv, in ruil voor uitkering om hulpje voor de gemeente te zijn, ik snap dit soort ouders echt niet ik ben allah dankbaar dat ik ouders heb gekregen waar ik iets goeds van kan leren ipv hoe je 800 euro kan krijgen per maand voor niks doen...
Stelletje analfabeten doe is wat nuttigs of doe niks.

tberkeallah.

30-06-2009, 19:34



Citaat door Lantismo:
tberkeallah.

Wat een held.

30-06-2009, 19:58
Waar blijven de gefrustreerde pessimisten van de PVV, afd. fucken op M.nl ?

30-06-2009, 20:01

Citaat door grendel:
Waar blijven de gefrustreerde pessimisten van de PVV, afd. fucken op M.nl ?

Die houden zich opvallend stil.

Pagina's : [1] 2 3 4