Bekijk volle/desktop versie : De Islam moderniseren, niet de moderniteit islamiseren!

11-05-2004, 11:07
Waarom grijpen mensen toch zoveel terug naar een 1400 jaar oud boek dat voortdurend zo verkeerd wordt geinterpreteerd?

Dit kreeg ik naar mijn hoofd geslingerd door een collega van mijn vader.

Wat vinden jullie ervan?

11-05-2004, 11:14

Wat op geschrift vast staat, staat vast.
Net zoals de Bijbel evenmin (radicale) veranderingen heeft ondergaan, moet ook de Qu'ran in zijn antieke vorm blijven bestaan.

Het is aan ons om ervoor te kiezen blindelings de geschriften te volgen of niet.

27-06-2005, 17:44
IK zal zeker gaan lezen die site waar de ware Islaam staat , maar toch wil er iets kwijt . Het is al duidelijk dat er problemen zijn met het interpreteeren van de Koran , ligt dat aan de wijs en de style vvan de geschrift zelf of is dat al die gigantisch bewonderd Islamitisch denkers niet zuiver genoeg zijn om eens de koraan onder de loupe zien. Het is echt belachlijk wat steeds hoor , dat de Koraan moeilijk om te begrijpen en of een exact enterpretatie ervan te geven. dat is echt niet nomaal meer , simple om dat als de koraan niet te begrijpen is wat is het voor nut dat Allah aan ons moslimeen die we zijn gegeven heeft.Het is tijd dat die satijns achtige kleding die rond lopen in de islamitisch landen even hun schuld bekennen en een zuiver TAWAAB aan Allah vragen ..... ?

27-06-2005, 18:10

Citaat door mohamad:
IK zal zeker gaan lezen die site waar de ware Islaam staat , maar toch wil er iets kwijt . Het is al duidelijk dat er problemen zijn met het interpreteeren van de Koran , ligt dat aan de wijs en de style vvan de geschrift zelf of is dat al die gigantisch bewonderd Islamitisch denkers niet zuiver genoeg zijn om eens de koraan onder de loupe zien. Het is echt belachlijk wat steeds hoor , dat de Koraan moeilijk om te begrijpen en of een exact enterpretatie ervan te geven. dat is echt niet nomaal meer , simple om dat als de koraan niet te begrijpen is wat is het voor nut dat Allah aan ons moslimeen die we zijn gegeven heeft.Het is tijd dat die satijns achtige kleding die rond lopen in de islamitisch landen even hun schuld bekennen en een zuiver TAWAAB aan Allah vragen ..... ?
Het is naar mijn mening, belangrijk om de Koran met oprechtheid te lezen en interpreteren. Islam kent ook het woord salaam wat vrede is.

In de Koran staat LETTERLIJK dat figuurlijke en letterlijke verzen zijn, en dat er verzen zijn die de grondslag van het boek vormen.

Vrede is een kernwaarde van Islam, net zoals rechtvaardigheid, oprechtheid etc.

Voor de rest geeft Allah in de Koran aan dat dit een LEIDRAAD door het leven is, je hoeft niet elke dag nieuwe soeras te leren om eem goede Moslim te zijn.

Hij geeft aan wat echt verboden is en wat toegestaan is, ook zie je vaak dat Hij aangeeft als iets afgeraden of aangeraden is..jammer genoeg zegt men vaak dat iets haram is terwijl het misschien wel afgeraden is..

Als Islam ook vrede betekent, en je bent 'vanuit je geloof' bezig haat te kweken of iets dergelijks tegen onschuldigen (zoals een bin laden) ben je dan nog wel vanuit Islam bezig? Want vrede is toch echt wel een kernwaarde van Islam als je mij vraagt, vrede met jezelf (lichamelijk&geestelijk) en je omgeving.

En vergeet niet, Allah weet wat de mens verbergt.