Citaat:
Origineel gepost door Ghizzy
Ik kies voor de vrije wil, want als ons pad al uitgest.ippeld is, zou de uitdaging voor ons om ons best te doen om deze tijdelijke test te doorstaan, niet bestaan. Immers, wat je ook doet...het staat vast dat jij of in de hemel terecht komt of in de hel. Klinkt in mijn oren niet logisch.
Kaatje.
Er is een vrije wil, alleen heb je de keuze uit goed of slecht...
Telkens weer.....
EN wat je intentie is, je Nia, daar gaat het om.
Wat wil je bereiken met de keuze die je maakt,
wat is je bedoeling ermee.
Eigenlijk is je wil dus niet vrij. Het lot is wel degelijk bezegeld. Zie het als een schaak spel met miljarden combinaties als je echt alle mogelijke stappen zou weten dan is het lot van dat spelletje ook bezegeld, wat je ook doet je zult verliezen wat voor stap je ook maakt al zie je dat niet meteen in het begin.
Zo ook zijn er 2 uitkomsten hemel en hel.
De keuze is telkens goed of slecht. Jij weet niet
wanneer je sterft de al machtige wel. Als je afdwaald, dus slecht en slecht is verder weg van goed, zul je weer goed goed moeten maken om op het zelfde uit te komen. Kans berekeningen die niet te berekenen zijn zelfs niet in het HEXA decimaal.
Als je naar de hemel wil zul je altijd goed ipv slecht willen doen.
Je weet altijd wanneer je iemand beduveld of je zin door drukt of iemand bespeeld of gebruikt al lijkt het zo onschuldig.
Je weet het altijd, maar je geeft er niet altijd gehoor aan.
Je zoekt zelfs naar excuses om je gemoedsrust te schenken.
Mensen bedriegen elkaar en vaak ook zichzelf.
Iemand die niet zelfbewust is, zoals een geestelijkgehandicapte oftewel een mongool, is gevrijwaard.
Alles heeft een rede voor zijn bestaan. Dat iemand dood moet om plaats te maken voor een ander is maar een klein voorbeeld.
Vraag me soms echt af hoeveel mensen er wel niet zijn geweest van af adam en eva?
Er wordt gezegd dat er zoveel geesten zijn dat als je een spel laat vallen je enkele zou raken. En daarvan is een deel gelovig en een deel ongelovig.
Als je met de wonderen van het bestaan bezig houdt dan vult dat een groot deel van je bewondering voor Allah. Dan zie je een glimp van hoe groots alles is in een note dop.