Bekijk volle/desktop versie : # -Eigen zaak openen..?



29-06-2009, 15:21
Hallo dames & heren..

[ Ik vraag me af wie van jullie een eigen zaakje heeft.. een cafetaria of eetzaak of iets in die richting.. en dan wil ik graag weten hoe je het hebt geregeld en hoelang de aanvraag etc heeft geduurd.. en heb je bepaalde diploma's nodig gehad daarvoor?

Ik wil namelijk samen met een vriendin van me een zaakje openen.. maar we weten nog niet precies hoe we hier aan moeten beginnen.. dus vandaar dat ik deze topic open.. we willen een eetzaakje openen.. geen groot restaurant, maar een soort cafetariatje.. ]

Wie kan ons verder op weg helpen met wat nuttige tips en informatie!?

29-06-2009, 16:44


tip: als je iets begint doe het NIET met je vriendinnen!
daarnaast, als je nu nog niet eens weet wat je wilt gaan doen, dan zou ik eerst daarnaar kijken voordat je naar de kvk loopt en panden opzoekt etc etc

maak een ondernemingsplan

29-06-2009, 19:26
er komt heel veel bij kijken vooral in het begin als eerst moet je weten waar je het wilt doen.

locatie in de buurt kijken of er geen andere winkel in de buurt is die het zelfde is
wil je een pand huren en dan helemaal opbouwen dan moet je denken aan dure spullen xxxxxngs waar je eten in bakt en nog veel meer
of je moet een zaak overnemen dan staat er alles al de winkel heeft al zijn klanten engiste wat jij moet doen is een certificaat halen dat jij mag werken in een cafetria en je moet kijken wat jullie budget is vooral in het begin is het zwaar maar als je een doorzetter bent dan kom je er wel als je ergens hulp wilt met iets of papieren pm em maar.