Bekijk volle/desktop versie : Dieren??



Pagina's : [1] 2

29-06-2009, 10:36
Salaam ou alaikom broeders/zusters,

Heb een apart vraag

Hoe zit het als een dier sterft? Dus wat moet je ermee doen?
Moet je hem begraven in de grond, moet je hem weg gooien in de vuilnisbelt, moet je hem in de bomen hangen, moet je hem verbranden enz.??

hoop het te horen insha Allah!

Hayakom Allah!

29-06-2009, 10:41


vuilnisbelt boom hangen verbranden

29-06-2009, 11:10

Citaat door Kippenhok2:
vuilnisbelt boom hangen verbranden



Ja, om simpel aan te geven dat je er van alles mee kan doen, maar hoe het hoort wil ik weten

29-06-2009, 11:31
Begraven lijkt mij

mischien heeft iemand anders overleveringen hierover?

29-06-2009, 11:34


een dier is net als een mens. het heeft ook een ziel.
het lijkt mij sterk dat je hem moet begraven.

29-06-2009, 11:42
Graag met daliel...volgens mijn theorie denk ik ook dat je ze gewoon moet begraven, maar laten we ook realistisch denken als je kamelen hebt of zelfs een olifant...moet je dan voor dat hele kuilen gaan graven?

29-06-2009, 11:48

Citaat door Mr.Palestine:
Salaam ou alaikom broeders/zusters,

Heb een apart vraag

Hoe zit het als een dier sterft? Dus wat moet je ermee doen?
Moet je hem begraven in de grond, moet je hem weg gooien in de vuilnisbelt, moet je hem in de bomen hangen, moet je hem verbranden enz.??

hoop het te horen insha Allah!

Hayakom Allah!



soebhan allah.

Vroeg ik me gister ook af.
Ik zag hoe een vogeltje tegen een lantarenpaal vloog. Viel keihard op de weg.
Er was nog een vogeltje bij. Echt, Soebhan allah, dat vogeltje bleef bij hem, piepte en liep heel de tijd rondjes om het doden vogeltje. Het prikte heel de tijd in het dode vogetje. Ik heb echt een half uur naar ze gekeken. Toen het vogeltje niks meer kon doen en zag dat het vogetje geen beweging of iets zei, vloog het weg. Het kwam nog een keer terug,maar daarna niet meer.


Ik dacht wat moet je nou doen? Begraven of niet?

29-06-2009, 12:01

Citaat door Mr.Palestine:
Graag met daliel...volgens mijn theorie denk ik ook dat je ze gewoon moet begraven, maar laten we ook realistisch denken als je kamelen hebt of zelfs een olifant...moet je dan voor dat hele kuilen gaan graven?



sorry, ik moest even om dat laatste stukje lachen.

29-06-2009, 12:05

Citaat door wcpapier1:
soebhan allah.

Vroeg ik me gister ook af.
Ik zag hoe een vogeltje tegen een lantarenpaal vloog. Viel keihard op de weg.
Er was nog een vogeltje bij. Echt, Soebhan allah, dat vogeltje bleef bij hem, piepte en liep heel de tijd rondjes om het doden vogeltje. Het prikte heel de tijd in het dode vogetje. Ik heb echt een half uur naar ze gekeken. Toen het vogeltje niks meer kon doen en zag dat het vogetje geen beweging of iets zei, vloog het weg. Het kwam nog een keer terug,maar daarna niet meer.


Ik dacht wat moet je nou doen? Begraven of niet?



ach wat zielig.
vorig jaar in morokko. had er iemand een schaap weggegooid omdat ie storf wegens ziekte, die schaap was echt groot en vol. ze hebben hem gewoon ergens tussen de cactussen gedumpt. vond dat zo erg?

29-06-2009, 12:09
alle diertjes die we hadden en dood gingen hebben we allemaal in de tuin begraven .....


maar wat islam over zegt ik weet het eigelijk ook niet

29-06-2009, 12:46
Begraven natuurlijk, moet de Islam je ook uitleggen dat je je neus moet afwegen wanneer er snot aan hangt, gebruik je verstand. Bovendien is het een dier die ons dit notabene onderwees.


Citaat:
I want to ask you about vermin such like snakes and other insects. If Allah gives me the power to kill it, should I bury it or leave it on the ground?.

Praise be to Allaah.

The matter is broad in scope, because there is no text of sharee’ah which states that it is prescribed to bury them or that doing so is forbidden. It is better to bury them lest anyone be harmed or bothered by them.

And Allaah is the Source of strength. May Allaah send blessing and peace upon our Prophet Muhammad and his family and companions. End quote.

Shaykh ‘Abd al-‘Azeez ibn Baaz, Shaykh ‘Abd al-Razzaaq ‘Afeefi, Shaykh ‘Abd-Allaah ibn Ghadyaan, Shaykh ‘Abd-Allaah ib nQa’ood

Fataawa al-Lajnah al-Daa’imah li’l-Buhooth al-‘Ilmiyyah wa’l-Ifta, 8/444


29-06-2009, 13:22

Citaat door Abu_Khuzaymah:
Begraven natuurlijk, moet de Islam je ook uitleggen dat je je neus moet afwegen wanneer er snot aan hangt, gebruik je verstand. Bovendien is het een dier die ons dit notabene onderwees.



Idd begraven; respect voor een schepsel dat God gecreeerd heeft. Dieren hebben een ziel.

Insecten weet ik niet omdat die m.i. geen emoties kennen (hebben ook geen zenuwcentrum toch?) en leven vanuit een ingebouwd systeem. Maar God heeft ze ook niet voor niets geschapen ze hebben allemaal nut. Ook al zien wij ze merendeels als onnuttig wanneer ze ons geen "goed" brengen zoals b.v. bijen.
Maar een aarde zonder insecten zou behoorlijk onleefbaar zijn. Dus in die zin brengen ze ons nut zelfs vliegen. Wat moesten we zonder de kadaveropruimers b.v.?

29-06-2009, 19:14



Citaat door Abu_Khuzaymah:
Begraven natuurlijk, moet de Islam je ook uitleggen dat je je neus moet afwegen wanneer er snot aan hangt, gebruik je verstand. Bovendien is het een dier die ons dit notabene onderwees.



Ik denk dat jouw verklaring niet een duidelijke is...en betreffend de vraag en antwoord ging het om een insect of slang die je zelf hebt gedood...verschil is anders als je praat over schapen die je hebt..of koeien...honden...ezels...moeten we dus een speciale begraafplaats maken waar je dieren kan begraven...of moeten ze in de vuilnisbelt gegooid worden en verbrand...een slang, kat, muis kan je in de grond stoppen...maar ga jij maar steeds een kuil graven voor koeien of schapen...

Ook even een opmerking over jou manier van reageren...voortaan kan je op een normaal manier reageren ipv doen net of het een dom vraag is...er is geen bewijs geplaatst en jouw soort van bewijs is niet wat ik vroeg....een dooie slang op straat laten doe je niet...het is een dier met gif..geldt ook voor bepaalde insecten...de persoon vroeg niet wat je er mee islamitisch moest doen, maar hij vroeg moet ik het begraven of niet...

30-06-2009, 00:57
Het is ook een domme vraag, sorry dat ik het moet zeggen. Maar misschien ligt het aan mij..

30-06-2009, 01:10
Mijn goudvis heeft laatst nog een staatsbegrafenis gekregen.

Pagina's : [1] 2