Bekijk volle/desktop versie : koelkast aan laten of uit zetten?



Pagina's : [1] 2

28-06-2009, 22:09
Laten jullie de koelkast aan of zetten jullie m uit als jullie naar marokko gaan? Is t erg als ie aan blijft? Zag iedereen in mijn omgeving de koelkast voor ze op vakantie gaan uitzetten. Deed dat twee jaar terug ook, maar wil m dit keer aan laten.

28-06-2009, 22:11


Het beste is om m uit te zetten. Je gaat voor een langere tijd weg. You never know straks valt het stroom een keer uit ofzo, dan wil je niet meemaken hoe je huis eruit ziet en ruikt bij terugkomst

Ik zou voor safe kiezen. Lekker legen, schoonmaken en deurtje open laten staan...

28-06-2009, 22:15
Mijn moeder deed m ook altijd uit, wij hebben dat ook een tijdje gedaan maar sinds we verhuisd zijn en onze koelkast ingebouwd is hebben we het eigenlijk niet gedaan.

28-06-2009, 22:17
ik maak em leeg, maak em schoon, maar laat hem gewoon aan staan.

als ik bijna terug komt dan hoeven de mensen die sleutels hebben alleen ff kaas, melk etc erin te zetten.

28-06-2009, 22:18


Ik laat hem aan als we op vakantie gaan.

28-06-2009, 22:19

Citaat door Shamalia_84:
Het beste is om m uit te zetten. Je gaat voor een langere tijd weg. You never know straks valt het stroom een keer uit ofzo, dan wil je niet meemaken hoe je huis eruit ziet en ruikt bij terugkomst

Ik zou voor safe kiezen. Lekker legen, schoonmaken en deurtje open laten staan...



Heel stom van me, maar daar heb ik nou net niet aan gedacht. En ja hoor gelijk heb je, want heel toevallig zat ik net een paar uur zonder stroom THanks, ik ga m gewoon uitzetten inshAllah. Als mijn broertje dan de boodschappen haalt dan doet ie maar ff de stekker erin.

28-06-2009, 22:20
De laatste jaren gaan we nooit allemaal tegelijk op vakantie, er is dus zowiezo altijd iemand thuis..

Vroeger zette we 'm altijd uit. De dag voordat we vertrokken maakte mijn moeder of ik 'm schoon en dan ging ie uit als we vertrokken..

28-06-2009, 22:33
Ik maak hem altijd leeg en zet hem ook uit en bij mijn ouders ook alleen de vriezer laten we meestal wel aan

Afgelopen zomer alles schoon gemaakt bij mijn ouders thuis, vriezer aan gelaten op verzoek van ma broertje kwam terug van turkije en een paar dagen later vertrok hij naar Marokko wij zaten er al en wat doet die slimmerik doet alle stroom uit zonder het tegen ons te zeggen of te melden

Gelukkig had mijn zus die in de buurt woont de sleutel en die ging naar een paar dagen daar langs en jullie kunnen het wel raden

28-06-2009, 22:34
Gewoon uitzetten en schoonmaken dan
een bordje met houtskool erin leggen .
Dit zorgt ervoor dat er geen schimmel of vocht
in de koelkast zal blijven en natuurlijk geen vieze lucht.

28-06-2009, 22:34

Citaat door bigmomma25:
Heel stom van me, maar daar heb ik nou net niet aan gedacht. En ja hoor gelijk heb je, want heel toevallig zat ik net een paar uur zonder stroom THanks, ik ga m gewoon uitzetten inshAllah. Als mijn broertje dan de boodschappen haalt dan doet ie maar ff de stekker erin.



Het is een kennis van mijn ouders in belgie een keer overkomen. Gewoon worst nightmare!!! Ze hadden hun vriezer aan laten staan met wat vlees en kip erin, ewa je raad het al in de vakantie was het stroom uitgevallen. Bij thuiskomst kwam de geur hun al tegemoet bij de voordeur. Ze hebben de hele keuken moeten verbouwen, want alles zat onder de wormen en maden en weet ik veel wat nog meer voor enge beesten. Het zat zelfs in de muren!!! Allah ye7fed. Dus je raad al, dit heb ik altijd in me achterhoofd

Dus bij deze een tip voor de vakantie gangers: Never noooit je koelkast met eten erin aanlaten tijdens de vakantie

Lijkt me namelijk niet zo fijn thuiskomen

28-06-2009, 22:36

Citaat door noha_tanger:
Gewoon uitzetten en schoonmaken dan
een bordje met houtskool erin leggen .
Dit zorgt ervoor dat er geen schimmel of vocht
in de koelkast zal blijven en natuurlijk geen vieze lucht.


nooit van gehoord, maar bedankt voor de goede tip !

ontopic, ik doe em uit
zonde van de energie en je weet maar nooit wat er gebeurt als je weg bent
beter het zekere voor het onzekere nemen

28-06-2009, 22:38
ik maak hem leeg en schoon, maar laat hem gewoon aanstaan.

28-06-2009, 22:38


Uit, goed schoonmaken met mazha, vraag me niet waarom, mijn mama doet het, deurtje open.

28-06-2009, 22:40
ik laat m gewoon aan
voor die 4 weken

28-06-2009, 23:09
Ja ik zie ook niet in waarom hy zou moeten aanblyven

trekken jullie dan gewoon de stekker eruit of hoe doen jullie dat?


Pagina's : [1] 2