Bekijk volle/desktop versie : Moskeeën eten van twee walletjes...



27-06-2009, 20:55
Ze willen geld omdat er een onzichtbare radicalisering plaatsvindt én ze willen geld om aan te tonen dat er niets mis is
Amsterdamse moskeeën en het Amsterdams Centrum Buitenlanders krijgen een bak geld van de gemeente, te weten 112.000 euro, om onder andere websites te bouwen. Via de websites willen de moskeeën er voor zorgen dat buitenstaanders een beter beeld krijgen van wat er daar speelt en zo de band met de buurt verbeteren.

Buitenstaanders
Er zit veel informatie in zo’n bericht. Kennelijk is de band tussen de moskeeën in Amsterdam en de buurten waar ze zich in bevinden slecht. Dat komt volgens de moskeeën omdat de buurtbewoners, aangeduid als buitenstaanders, geen goed beeld hebben van wat er in die islamitische gebedshuizen gebeurt.

Nu vraag ik me af of dat onderzocht is. Nee, natuurlijk. Het is een veronderstelling. Voor hetzelfde geld hebben buurtbewoners heel goed door wat er in die moskeeën gebeurt.

Dat gerommel met veronderstellingen zou nog niet zo erg zijn als daar door de gemeente Amsterdam niet meteen de conclusie aan zou worden verbonden dat dit een probleem is waar gemeenschapsgeld aan moet worden besteed om het op te lossen.

Band
Goedbeschouwd willen de moskeeën dat mensen een ander beeld van ze hebben en de band met de buurt verbeteren. Als ze denken dat dit via websites mogelijk is, waarom betalen ze dat dan niet zelf? Beginnen met een gratis blog en zo proberen geld te werven voor een professioneel gebouwde website. Het kan allemaal.

In het plan ‘Voorkomen is beter dan genezen van de Unie’ van Marokkaanse Moslim Organisaties Nederland (UMMON), de Raad van Marokkaanse Moskeeën Noord-Holland en ACB Kenniscentrum staat ook dat moskeeën activiteiten gaan organiseren voor buurtbewoners zoals voorlichtingsavonden, multiculturele bijeenkomsten en gesprekken over ‘gevoelige onderwerpen’.

Goedbeschouwd willen de moskeeën dat mensen een ander beeld van ze hebben

En ook hier vraag ik me af, waarom moet de gemeenschap dat betalen, in dit geval het ministerie van Binnenlandse Zaken dat weer geld geeft aan Amsterdam om radicalisering te bestrijden?

Gebedshuis
Dat geld wordt niet alleen aan websites en buurtactiviteiten besteed maar ook aan cursussen voor moskeebestuurders om radicalisering te herkennen. Dat is kennelijk nodig. Dat laatste roept dan weer de vraag op of, als buurtbewoners echt een goed beeld zouden hebben van wat zich in de buurtmoskee afspeelt, zij werkelijk een betere band met dat gebedshuis zouden willen hebben of met de moslims in hun straat. Er zouden daar dus mensen kunnen rondlopen die, voor ongetrainde burgers onherkenbaar, aan het radicaliseren zijn.

De moslimorganisaties eten van twee walletjes. Ze willen geld omdat er een onzichtbare radicalisering plaatsvindt én ze willen geld om aan te tonen dat er niets mis is.

De moslimorganisaties hebben ook subsidie aangevraagd bij de provincie Noord-Holland om buiten Amsterdam hetzelfde te organiseren. Dat noemen zij voorkomen is beter dan genezen. Ik noem dat ernstig ziek.
Misschien kunnen de moskeeën dat op hun websites wel uitleggen of er een avond met het thema ‘gevoelige onderwerpen’ over organiseren. Een sigaar uit eigen doos, altijd leuk voor de buurt.


http://extra.volkskrant.nl/opinie/artikel/show/id/3648/Moskee%EBn_eten_van_twee_walletjes

27-06-2009, 21:14


Subsidievreters, met de mond gematigdheid prediken naar buiten toe en naar binnen orthodox radicaal zijn

27-06-2009, 21:15
Ja ja........die zinnen klinken zo hemels.....heel simpel: geen woorden maar daden.........

27-06-2009, 21:25
Volgend jaar gemeenteverkiezingen.., ik ben benieuwd...

27-06-2009, 22:07



Citaat door Snake84:
Volgend jaar gemeenteverkiezingen.., ik ben benieuwd...


Er zal vast iemand zijn die dit dan onder de aandacht brengt, daarom is het beter schoon schip te maken...

27-06-2009, 22:08
De moslimorganisaties eten van twee walletjes. Ze willen geld omdat er een onzichtbare radicalisering plaatsvindt én ze willen geld om aan te tonen dat er niets mis is.

27-06-2009, 22:10

Citaat door Snake84:
De moslimorganisaties eten van twee walletjes. Ze willen geld omdat er een onzichtbare radicalisering plaatsvindt én ze willen geld om aan te tonen dat er niets mis is.


Wat zou er dan gedaan moeten worden.........

27-06-2009, 22:14

Citaat door poppylove:
Wat zou er dan gedaan moeten worden.........


Er zou natuurlijk helemaal geen geld heen moeten gaan.
Als moskeeen radicaliseren dan hebben ze dat zelf in de hand en moeten het gewoon niet doen, daar is geen cent voor nodig.

Als een moskee het belangrijkvind om aan de buurt te laten zien dat er geen geweldadige terroristische plannen worden gesmeed zetten ze de deur voor het plubliek open. (maar dat bewijst natuurlijk helemaal niets, ze gaan natuurlijk niet uitgebreid het radicaliserings proces laten zien.)

27-06-2009, 22:36

Citaat door Snake84:
De moslimorganisaties eten van twee walletjes. Ze willen geld omdat er een onzichtbare radicalisering plaatsvindt én ze willen geld om aan te tonen dat er niets mis is.


Ze doen dat omdat ze dat kunnen doen...

Dus dat zou je eerst eens moeten aanpakken, er zijn zo vast wel meer zaken die nog gaan komen. Uiteindelijk noemen ze het even anders en heeft niemand het er meer over...

28-06-2009, 01:39
Radicaliseren?