Bekijk volle/desktop versie : financieringsplan



26-06-2009, 21:50
Wie kan mij helpen bij het maken van een financieringsplan.
Of wie kent iemand die mij daar bij kan helpen.

27-06-2009, 01:58


Ik kan je wel helpen met het financiële gedeelte van je ondernemingsplan;

- Investeringsbegroting moet je opstellen, dus wat je minimaal nodig hebt om je onderneming te starten, waaronder vaste activa (gebouwen, grond, machines etc.). Vlottende activa, bedrijfsmiddelen die korter dan een jaar meegaan en afhankelijk zijn van je ''geplande'' omzet. (voorraad, debiteuren etc.). Overige vlottende activa(levensonderhoud, bank-kas gelden).

- Financieringsplan, hoe ga je het bovengenoemde (investeringen) bekostigen? Eigen vermogen, vreemd vermogen kort/lang (lening).

- Exploitatiebegroting, welke omzet denk je te behalen en binnen welke termijnen. Is je omzet vervolgens voldoende om je (lopende) bedrijfskosten te dekken? Bijvoorbeeld je omzet - inkoopkosten = je brutowinst - bedrijfskosten (afschrijvingen, huisvesting, promotie etc.) = bedrijfsresultaat (nettowinst) voor belastingen - belastingen (afhankelijk van je rechtsvorm en persoonlijk en personeelsplan kun je de belasting berekenen bijvoorbeeld inkomstenbelasting, omzetbelasting, loonheffing etc.) = Netto bedrijfsresultaat na belastingen.

- Persoonlijke begroting, je kunt bij je financiële plan ook uitgaan van je benodigd privé inkomen. Tel hierbij belastingen, inkoopkosten en bedrijfskosten op. Zo weet u wat u minimaal moet omzetten om privé rond te kunnen komen.

- Liquiditeitsbegroting, inkomsten en uitgaven kunnen gedurende een jaar sterk wisselen. In een liquiditeitsbegroting staan de ontvangsten en betalingen in een bepaalde periode, bijvoorbeeld per kwartaal (banksaldo - kosten). Je ziet dan op welk moment extra geld nodig is.

Zelf ben ik werkzaam als Verzekeringsadviseur en weet als geen ander welke ondernemersrisico's jij allemaal tegemoet komt. Voor een gratis en vrijblijvend consult kun je me altijd benaderen.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt, mocht je wensen dat ik je financieel plan opstel, heb ik een aantal uitgangstpunten nodig, je kunt me een privé bericht sturen, zodat we e.e.a. kunnen afspreken.

Groet,

Abdel

28-06-2009, 01:25
stuur mij een uitgewerkte versie dan zal ik dat voor je bijstellen en verder uitwerken. Kan het plan pas op z'n vroegst eind van de week aan je terug sturen.

Ik heb zelf wel verstand van financieringsplannen maar een vriend van mij is daar een expert in. Pm je plan maar.

Succes!