Bekijk volle/desktop versie : Studie weet iemand iets van "alvast studeren?"



26-06-2009, 00:44
" alvast studeren" dat is een combinatie van een opleiding op een hogeschool volgen en de vakken volgen op een vavo, waarvoor je gezakt bent voor je examen..

heeft iemand dit gedaan? of weet er iemand wat van? wanrt ik heb echt dringend hulp nodig!!

26-06-2009, 01:05


Als je gezakt bent voor havo of vwo dan is het mogelijk om maximaal 2 vakken op de vavo te doen naast een hbo opleiding. Maar op de uni kom je zowieso niet. Ook is het belangerijk te weten dat je maar 2 vakken mag doen om daarnaast ook nog te kunnen studeren.

26-06-2009, 01:10

Citaat door Mysterious_M:
Als je gezakt bent voor havo of vwo dan is het mogelijk om maximaal 2 vakken op de vavo te doen naast een hbo opleiding. Maar op de uni kom je zowieso niet. Ook is het belangerijk te weten dat je maar 2 vakken mag doen om daarnaast ook nog te kunnen studeren.



ja k weet t, maar ik wil ook niet naar de uni wil als t kan t hbo en de vavo doen..
maar ik krijg net van iemand te horen, dat als je dit doet dat ik dan de daarop volgende jaar zoiezo weer moet beginnen aan t eerstejaar van t hbo dat is tog raar, je moet dan zeg maar twee keer achter elkaar hbo 1 doen?? je krijgt dan alleen vrijstelling voor bepaalde vakken..

als dit waar is dan vind k t echt nutteloos, echt een tijdverspilling
weet jij er mss wat over? alvast bedankt

26-06-2009, 01:41
Natuurlijk is dit niet waar. Het is juist de bedoeling dat je alvast met je opleiding kan beginnen met deze methode.

Google eens naar roc va en dan zoek je jouw info in adam op. Ik zelf ben net klaar met vavo in adam. Schrijf je snel in anders is er geen plek meer voor je!

26-06-2009, 09:46



Citaat door Mysterious_M:
Natuurlijk is dit niet waar. Het is juist de bedoeling dat je alvast met je opleiding kan beginnen met deze methode.

Google eens naar roc va en dan zoek je jouw info in adam op. Ik zelf ben net klaar met vavo in adam. Schrijf je snel in anders is er geen plek meer voor je!



hey meid, ik heb me al ingeschreven ja, dus t klopt niet wat men zegt?? als k dus na de zomervakantie vavo/ hbo doe en k haal alles kan k de daarop volgende jaar gewoon als tweedejaars beginnen aan t hbo tog??

want dat is wat k had begrepen, maar sommige mensen brengen mij in de war


26-06-2009, 14:48
up!! andere mensen nog ervaring met dit??