Bekijk volle/desktop versie : Aissati vraagt Jol om extra techniektrainingen



25-06-2009, 16:08

Citaat:
Ismail Aissati wil zich in het nieuwe seizoen bij Ajax spectaculair verbeteren ten opzichte van vorig jaar. De middenvelder, die maandenlang worstelde met knieklachten, denkt met extra specifieke trainingen zijn vorm van weleer te kunnen terugvinden.

'Ik ga trainer Martin Jol vragen of ik twee of drie keer per week extra techniektraining kan krijgen', zegt Aissati tegen Voetbal International. 'Dat zou in de middaguren kunnen, als ik 's ochtends met de groep heb getraind. Ik denk dat de trainer daar wel voor open staat. Het zou ideaal zijn als de techniektraining vast onderdeel gaat uitmaken van de gewone groepstrainingen.'

Aissati offerde een deel van zijn vakantie op om zich al op 11 juni, anderhalve week voor het begin van de officiële voorbereiding, voor zijn eerste training te melden. Die vroege oefensessies waren vooral gericht op technische aspecten.

Die techniektrainingen worden verzorgd door Gery Vink, normaliter trainer van de A2-junioren bij Ajax. Vink hangt de zogeheten Wiel Coerver Methode aan, gestoeld op ontwikkeling van baltechniek en passeerbewegingen. De kern daarbij is dat spelers leren in de allerhoogste handelingssnelheid absolute rust aan de bal te hebben.

Aissati: 'Doordat je constant met de bal bezig bent, voel je dat je techniek en handelingssnelheid omhoog gaat. Alles zit erin bij dit soort trainingen; balcontrole, explosief sprintwerk, kracht, meters maken. En alles gaat in de hoogste versnelling.'

Voor Aissati, die eerder bij PSV al kennismaakte met specifieke techniektraining, was het niet meer dan logisch dat hij zijn voorbereiding deze zomer vroeg inzette. 'Ik ben vorig seizoen maandenlang uit de roulatie geweest, dus heb ik een hoop in te halen. Ik heb vorig seizoen veel loopwerk gedaan, dus conditioneel zit het wel goed. Nu gaat het erom mijn balgevoel en het inschatten van wedstrijdsituaties te verbeteren.'
Wat gaat hij presteren, dit seizoen?

25-06-2009, 19:54


Hij kan echt een grote worden, als hij volop ontwikkeld is. En zo te lezen is hij serieus bezig, dus kunnen we, zoals hij het zegt, spectaculaire dingen verwachten!

25-06-2009, 20:48

Citaat door Se_li_ma:
Hij kan echt een grote worden, als hij volop ontwikkeld is. En zo te lezen is hij serieus bezig, dus kunnen we, zoals hij het zegt, spectaculaire dingen verwachten!


Laten we het hopen.

25-06-2009, 21:04

Citaat door ZAKENVROUW__:
Wat gaat hij presteren, dit seizoen?




Hij zal nog ergere seizoen draaien als verleden jaar

25-06-2009, 23:06


Iedereen die verstand van voetbal heeft ziet dat deze jongen kan voetballen. Hij heeft alleen speeltijd nodig en vertrouwen dan betaalt hij het terug aan de trainer en het publiek. Laat Ajax nou niet helemaal gek zijn van Marokkanen ( denk aan Boukhari toen hij geblesseerd op de grond lag en iedereen hem uitfloot )

Iedereen die Aissati haat of niks gunt is een TE trotse hier in NL geboren Berber die het erg vind dat hij nog niet heeft gekozen. De neutrale voetballer en fan moet van zijn spel houden en genieten!