Bekijk volle/desktop versie : Een vraagje...



Pagina's : [1] 2

25-06-2009, 14:23
Salaam alaikom warahmatoe Allahi wabaraktuhu,
Ik heb een vraagje en ik hoop hierop een duidelijk antwoord te krijgen.
In de ramadan (en er na inchallah) wil ik dolgraag de Quran uit lezen. Nu weet ik dat als je ongesteld bent je de Quran mag lezen, maar niet
aanraken. Hoe lees ik dan de Quran het beste tijdens die dagen? Via sites? Telt dit dan ook bij het uitlezen van de Quran? Of moet ik die bladzijdes inhalen nadat ik weer rein ben?
Hopelijk krijg ik het antwoord zo snel mogelijk. Alvast bedankt.
Wasalaam alaikom warahmatoe Allahi wabaraktuhu

25-06-2009, 14:33


Mischien met handschoenen?
Iemand?

25-06-2009, 14:41

Citaat door TURKje:
Mischien met handschoenen?
Iemand?



Dat doe je in de regel alleen als het een museumstuk betreft

25-06-2009, 14:43
Ik denk dat je die bladzijdes gewoon moet in halen, na dat je weer rein bent. Heb je weleens de koran uit gelezen in de ramadan?

25-06-2009, 14:44



Citaat:
Menstruating woman touching a CD-ROM containing the Qur’aan and reading Qur’aan from it

I have just read one of your answers which says that a menstruating woman may not touch the Quran as she is not in the state of purity.
I have a CD-ROM called Alim which contains the complete Quran and Hadith.
Am I allowed to read the Qur'an on my computer as I am not physically touching the book, and would I be allowed to touch the CD-ROM considering the information that the disc holds?
Jazak Allah Khairun

Praise be to Allaah.

Wa ‘alaykum al-salaam wa rahmat-Allaahi wa barakaatuhu.

Given that no Qur’aan appears on the surface of the CD-ROM, the rulings concerning the Mushaf do not apply to it, as is also the case with Qur’aan recorded on audio cassettes. On this basis, there is nothing wrong with you running this CD-ROM and reading Qur’aan from the screen. As for ahaadeeth, the menstruating woman is permitted to touch the books of Hadeeth and to read from them.

And Allaah knows best.

Islam Q&A
Sheikh Muhammed Salih Al-Munajjid
_

Volgens Shaykh al-Munaajjid zou 't toegestaan zijn om de Qur'aan via cassettebandjes en/of CD-Roms te beluisteren. En daarmee dus ook mp3'tjes op het internet e.d.

Het verbod zou gesteld zijn op het aanraken van de boeken.

25-06-2009, 14:47

Citaat door Djeny:
Dat doe je in de regel alleen als het een museumstuk betreft




25-06-2009, 14:56

Citaat door mo21:
Ik denk dat je die bladzijdes gewoon moet in halen, na dat je weer rein bent. Heb je weleens de koran uit gelezen in de ramadan?


Jah ik heb het toen ook op deze manier gedaan, maar achteraf is dat superveel lezen....ik wou weten of er mss een andere manier was.

25-06-2009, 14:57

Citaat door TURKje:
Mischien met handschoenen?
Iemand?


Ik hoorde dat dit niet mocht of ben ik mis?

25-06-2009, 14:58

Citaat door Prodigy:
_

Volgens Shaykh al-Munaajjid zou 't toegestaan zijn om de Qur'aan via cassettebandjes en/of CD-Roms te beluisteren. En daarmee dus ook mp3'tjes op het internet e.d.

Het verbod zou gesteld zijn op het aanraken van de boeken.


djazak allahoe gairan, dus ik mag lezen via internet en is nog steeds toegestaan dan?

25-06-2009, 14:59

Citaat door MoslimaForever1:
djazak allahoe gairan, dus ik mag lezen via internet en is nog steeds toegestaan dan?

Dat klopt .

25-06-2009, 14:59
Het is wel veel lezen ja. Maar weet dat je voor elke letter beloond wordt, laat staan als je je best doet om helemaal uit te lezen. Ik denk niet dat er een andere manier is, maar wa Allahoe a3lam!

25-06-2009, 15:00

Citaat door MoslimaForever1:
Ik hoorde dat dit niet mocht of ben ik mis?



Ook al heb je handschoenen aan dan nog raak je de Quran aan en je bent onrein volgens de Quran.


De totale Quran bevat 6226 aya's (afhankelijk van de indeling), dan kun je in de week daarna elke dag gedurende een week zo'n 889 aya's lezen. Dat valt toch mee?

25-06-2009, 15:14



Citaat door Prodigy:
Dat klopt .


ok bedankt, moge Allah je belonen.

25-06-2009, 15:15

Citaat door mo21:
Het is wel veel lezen ja. Maar weet dat je voor elke letter beloond wordt, laat staan als je je best doet om helemaal uit te lezen. Ik denk niet dat er een andere manier is, maar wa Allahoe a3lam!


Bedankt voor je reactie, moge Allah je belonen. Kga het dan ook dit jaar op deze manier doen.

25-06-2009, 15:16

Citaat door Djeny:
Ook al heb je handschoenen aan dan nog raak je de Quran aan en je bent onrein volgens de Quran.


De totale Quran bevat 6226 aya's (afhankelijk van de indeling), dan kun je in de week daarna elke dag gedurende een week zo'n 889 aya's lezen. Dat valt toch mee?


Inderdaad, kga het weer zo doen dan, zoals een broeder hierboven zei, je word beloont voor elke letter dat je leest.
Bedankt voor je reactie, moge Allah je belonen.

Pagina's : [1] 2