Bekijk volle/desktop versie : wie werkt er bij de belasting dienst?



24-06-2009, 09:20
Ik zit momenteel thuis met een 4 maanden oude kind en wou weten of ik nog ergens op recht bijv kinderkorting en hoe heet wat de huisvrouwen krijgen ik hoorde dat ze elke maand een bedrag krijgen van ongeveer 170 euro .

en wat als ik ga werken en mijn kind de opvang breng hoeveel uur krijg ik dan vergoed ?

24-06-2009, 14:23


wat de vrouwen krijgen heet voorlopige teruggave. bel de belastingdienst en vraag om een aanvraag formulier. Nee heb je ja kun je krijgen

24-06-2009, 14:27

Citaat door mijn_leven:
Ik zit momenteel thuis met een 4 maanden oude kind en wou weten of ik nog ergens op recht bijv kinderkorting en hoe heet wat de huisvrouwen krijgen ik hoorde dat ze elke maand een bedrag krijgen van ongeveer 170 euro .

en wat als ik ga werken en mijn kind de opvang breng hoeveel uur krijg ik dan vergoed ?



Wellicht dat je recht hebt op de volgende (overheids)faciliteiten;

- Bijstand (WWB) (kun je aanvragen bij het CWI of afdeling Sociale Zaken van jouw gemeente);
- Huurtoeslag;
- Zorgtoeslag;
- Kinderopvang toeslag;
- Toeslagenwet (TW);
- Kwijtschelding belastingen, als je de gemeentelijke belasting niet kunt betalen, kun je je gemeente vragen om kwijtschelding;
- Bijzondere bijstand;
- Kinderbijslag (AKW);
- Algemene heffingskorting;
- Combinatiekorting;
- Belastingaftrek vrijwillergerswerk;
- Buitengewone uitgaven.

Wat jouw vraag m.b.t. kinderopvangtoeslag betreft, kun je op http://www.toeslagen.nl/reken/toeslagen/hoeveel.html berekenen hoeveel jij mogelijk aan kinderopvangtoeslag kunt ontvangen.

Ik hoop dat je aan bovenstaande wat hebt, e.e.a. is afhankelijk van de betreffende gemeente waar jij woont. Indien je exact wenst te weten aan welke (overheids)faciliteiten je rechten kan ontlenen kun je op http://www.rechtopgeld.nl o.b.v. een aantal uitganstpunten bekijken waar je precies recht op hebt.

Groet,

Abdel

24-06-2009, 14:41
Nou Abdel als je toch bezig bent, ik heb deze week aangifte 2007 gedaan nadat ik een herinnering kreeg waarin stond dat ik aangifte moest doen. Weet je ongeveer hoe lang het duurt voordat de belastingaangifte verwerkt wordt en ik mijn geld krijg?

24-06-2009, 14:50



Citaat door Vlampje:
Nou Abdel als je toch bezig bent, ik heb deze week aangifte 2007 gedaan nadat ik een herinnering kreeg waarin stond dat ik aangifte moest doen. Weet je ongeveer hoe lang het duurt voordat de belastingaangifte verwerkt wordt en ik mijn geld krijg?


Als je vóór 1 april aangifte hebt gedaan dan krijg je voor 1 juli bericht van de Belastingdienst. Meestal krijg je eerst een voorlopige aanslag inkomstenbelasting/premie volksverzekeringen en eventueel een voorlopige aanslag Zorgverzekeringswet. Daarna ontvang je de definitieve aanslag.

Als je [I]ná 1 april aangifte hebt gedaan, ontvang je meestal binnen 3 maanden een bericht. De definitieve aanslag krijg je dan meestal binnen 1 jaar. De Belastingdienst dient uiterlijk binnen 3 jaar na afloop van het jaar een definitieve aanslag te sturen. Als je uitstel hebt, gaat de periode van 3 jaar in na afloop van het uitstel.[/I]

24-06-2009, 14:55

Citaat door R.Abdel:
Als je vóór 1 april aangifte hebt gedaan dan krijg je voor 1 juli bericht van de Belastingdienst. Meestal krijg je eerst een voorlopige aanslag inkomstenbelasting/premie volksverzekeringen en eventueel een voorlopige aanslag Zorgverzekeringswet. Daarna ontvang je de definitieve aanslag.

Als je [I]ná 1 april aangifte hebt gedaan, ontvang je meestal binnen 3 maanden een bericht. De definitieve aanslag krijg je dan meestal binnen 1 jaar. De Belastingdienst dient uiterlijk binnen 3 jaar na afloop van het jaar een definitieve aanslag te sturen. Als je uitstel hebt, gaat de periode van 3 jaar in na afloop van het uitstel.[/I]


Ah fijn, het kan dus nog 3 jaar duren. Bedankt voor je reactie iniedergeval.

24-06-2009, 14:59

Citaat door Vlampje:
Ah fijn, het kan dus nog 3 jaar duren. Bedankt voor je reactie iniedergeval.


Dat is inderdaad zo, de Belastingdienst heeft wettelijk gezien drie jaar de tijd voor het vaststellen van een definitieve (onherroepelijke) aanslag.

20-12-2009, 11:04
waar kan je in de aangifte aangeven dat je een bedrag terug hebt moeten betalen aan de sociale dienst?

Ik heb hier een jaropgave avn de sociale dienst waarin een min bedrag staat, en er staat ddat ik deze opgave moet bewaren voor de aangifte van de belastingdienst.


Weet iemand, waar ik dat precies in kan vullen?