Bekijk volle/desktop versie : Demonstratie Den Haag. Chakib moet vrij!



Pagina's : [1] 2 3

23-06-2009, 00:19
Chakib el-Khayari moet vrij



De vooraanstaande Marokkaanse mensenrechtenactivist Chakib el Khayari zit al sinds 18 februari 2009 in Casablanca in voorarrest. Hoogstwaarschijnlijk zal de rechter van Casablanca aanstaande woensdag 24 juni een uitspraak doen in de zaak van Chakib El Khayari.

Als voorzitter van de Riffijnse Organisatie voor de Rechten van de Mens had hij namelijk verklaard dat hij het drugsbeleid van Marokko te slap vindt. De Marokkaanse overheid staat massale hasjteelt in Noord-Marokko toe, terwijl deze de ontwikkeling van de regio op tal van terreinen belemmert. El Khayari zit dus vast omdat hij voor zijn mening uitkwam en zijn democratisch recht uitoefende.

Sindsdien zit deze in Europa graag geziene gast op allerlei congressen en conferenties, gevangen. Verschillende mensenrechtenorganisaties hebben om zijn vrijlating gevraagd, talrijke brieven zijn naar de Marokkaanse gezagsdragers gestuurd, maar tot nu toe wijst niets erop dat Marokko deze oproepen serieus neemt.

Door terug te grijpen naar censuur, vervalt Marokko in oude reflexen en worden de bange vermoedens van velen bevestigd, zoals het gewelddadige optreden van afgelopen zomer in Sidi Ifni al liet zien. Volgens Human Rights Watch toont de arrestatie van El Khayari hoe Marokko met kritiek omgaat.

Volgens verschillende Marokkaans-Nederlandse organisaties markeert de arrestatie van El Khayari een voorlopig dieptepunt in de toch al kwetsbare mensenrechtensituatie in Marokko.

Aanstaande woensdag 24 juni doet de rechter in Marokko uitspraak in deze zaak. Voor deze organisaties is dit aanleiding om een krachtig protest aan te tekenen tegen deze gang van zaken en ons solidair te verklaren met El Khayari. Daarom wordt a.s. woensdag om 14.00 uur een demonstratie georganiseerd voor de Marokkaanse ambassade in Den Haag onder de titel Chakib moet vrij.

Wij roepen iedereen op om naar Den Haag te komen en aan deze demonstratie mee te doen. Ook kunt u uw steun betuigen aan El Khayari via http://www.freechakib.com

Chakib moet vrij is een initiatief van:
- Forum Euro-Rif (Afdeling Nederland);
- Stem Marokkaanse Democraten Nederland;
- Vereniging Tilelli;
- Stichting Tifawin;
- Stichting Anoual;
- Marokkaanse Culturele Vereniging Bades
- Amazigh Centrum

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Fouad El Haji : 06-47761192
Farid Aouled Lahcen: : 06-10290194 of

23-06-2009, 09:03


Ik wens mijn ergste vijand de marokkaanse gevangenis niet laat staan iemand die goede bedoellingen heeft.

Ik hoop ik dat hij vrij komt inchaAllah.

Ps: kun je niet ergens tekenen voor de mensen die niet naar die demostratie kunnen ?

23-06-2009, 09:08

Citaat door kenpachi:
laat m op een cola flesje zitten het is een terrorist !!!!


Blijf jij maar liggen op kleine meisjes......

23-06-2009, 09:12
ja mensen vergeten soms dat ze niet alles kunnen zeggen in Marokko
en eerlijk gezegd het drugsbeleid heeft Marokko gemaakt tot wat het nu is
hoe denk je anders hoe al die huizen, restaurants, cafees, discotheken en hotels zijn gemaakt??

23-06-2009, 09:23



Citaat door kenpachi:
laat m op een cola flesje zitten het is een terrorist !!!!


Ben jij altijd zo grappig op de vroege ochtend ?

23-06-2009, 15:22
Kijk
Voor dit soort demonstraties kan ik altijd respect opbrengen.
Ik ga me eens inlezen
En wellicht teken ik een petitie.


Heel wat beter dan de verniel rel-tochten wanneer een of andere tasjesrover of messensteker het loodje legt.

23-06-2009, 15:24

Citaat door kenpachi:
laat m op een cola flesje zitten het is een terrorist !!!!



je moeder is een terrorist dat ze je op deze heeft gezet. duidelijk een terreurdaad.

23-06-2009, 15:24

Citaat door deDesman:
Kijk
Voor dit soort demonstraties kan ik altijd respect opbrengen.
Ik ga me eens inlezen
En wellicht teken ik een petitie.


Heel wat beter dan de verniel rel-tochten wanneer een of andere tasjesrover of messensteker het loodje legt.


ga maaar verder slapen...

23-06-2009, 15:25

Citaat door kenpachi:
laat m op een cola flesje zitten het is een terrorist !!!!


Klootzak!

(En ik scheld haast nooit, dus voel je vereerd :moe

23-06-2009, 16:01
deze man was gewoon een spion van spaanse geheim dienst .spanje gebruikt hem om marokko onder de druk te zetten.
hij had zelfs geld gekregen van sommige spaanse kranten die bekend staan als anti marokko kranten.

23-06-2009, 16:45

Citaat door skinhead_maroc:
deze man was gewoon een spion van spaanse geheim dienst .spanje gebruikt hem om marokko onder de druk te zetten.
hij had zelfs geld gekregen van sommige spaanse kranten die bekend staan als anti marokko kranten.


Bewijs?

23-06-2009, 17:09

Citaat door skinhead_maroc:
deze man was gewoon een spion van spaanse geheim dienst .spanje gebruikt hem om marokko onder de druk te zetten.
hij had zelfs geld gekregen van sommige spaanse kranten die bekend staan als anti marokko kranten.


Die man op jouw avatar, inshallah is ie aan het branden nu voor al z'n gruweldaden

23-06-2009, 18:22


http://www.amazightv.net/uitzending/711_amsawal-x-tehcict-di-arrif-ag-chakib-al-khayari.html

Interview in het Tamazight.

23-06-2009, 18:23

Citaat door skinhead_maroc:
deze man was gewoon een spion van spaanse geheim dienst .spanje gebruikt hem om marokko onder de druk te zetten.
hij had zelfs geld gekregen van sommige spaanse kranten die bekend staan als anti marokko kranten.



wahahahahahahahahah....

effe serieus meen je dit ????

23-06-2009, 18:27

Citaat door YASMINA8:
Ik wens mijn ergste vijand de marokkaanse gevangenis niet laat staan iemand die goede bedoellingen heeft.

Ik hoop ik dat hij vrij komt inchaAllah.

Ps: kun je niet ergens tekenen voor de mensen die niet naar die demostratie kunnen ?



Stuur de oproep door naar 20 mensen. is veel beter dan 1 of ander petitie die er niet is.

Pagina's : [1] 2 3