Bekijk volle/desktop versie : Dieven hyven op zoek naar buit



22-06-2009, 23:47
UTRECHT - Fanatieke twitteraars en mensen die op hun Hyves-pagina’s melden wanneer ze op vakantie gaan, lopen de kans dat er bij hen wordt ingebroken.

Ex-inbreker Evert Jansen laat zien hoe veilig of onveilig bepaalde woningen en wijken zijn. FOTO RIANNE DEN BALVERT
Dieven en inbrekers blijken online zeer actief te speuren naar gegevens over geschikte adressen om in te breken. Dat stelt verzekeraar FBTO.

Vroeger waren een stapel post en gedoofde lichten voldoende signaal voor inbrekers dat er iets te halen viel, tegenwoordig gebruiken ze daarvoor het internet. De verzekeraar zegt er vooralsnog geen consequenties aan te verbinden wanneer mensen slordig met hun gegevens omspringen, met een inbraak als gevolg.

bron:http://www.ad.nl/binnenland/3311870/Dieven_hyven_op_zoek_naar_buit.html

22-06-2009, 23:53


Evert heeft een programma op t.v. gehad. Daarbij geeft hij ism met de politie voorlichting in woonwijken om mensen te laten zien hoe gemakkelijk het soms is om in te breken. Ik heb er wel wat aan gehad!

Maar ja, wie gaat er nou op Hyvves zetten wanneer ie op vakantie gaat?

22-06-2009, 23:54
Ik vind het een beetje dom moet ik zeggen.

22-06-2009, 23:55
fbto hoorde ik net weer op de radio met een commercial over reisverzekeringen

22-06-2009, 23:56



Citaat door Hoogervorst:
Ik vind het een beetje dom moet ik zeggen.


Wat vind jij een beetje dom?

22-06-2009, 23:57
Hoe komen die dieven op jouw Hyves terecht? Tenzij het openbaar is lijkt me het makkelijk de dieven op te pakken, het zijn immers je vrienden

23-06-2009, 00:05
Het lijkt me vrij voor de hand liggend dat ook het dievengilde meeverandert met de maatschappij en nu de digitale activiteiten van de burger gebruikt om te achterhalen of een inbraak zinvol is.

23-06-2009, 00:08

Citaat door xDark Angelx:
Hoe komen die dieven op jouw Hyves terecht? Tenzij het openbaar is lijkt me het makkelijk de dieven op te pakken, het zijn immers je vrienden


Hyves is in principe voor iedereen toegankelijk, mensen zijn vaak niet slim met dat soort dingen en zetten hun blog zó open en bloot neer.

Dieven zoeken gewoon willekeurig naar mensen en de kans dat ze wat vinden is eerder groot dan klein.

Afgezien daarvan hebben de boeven wel zo hun methodes om achter dingen te komen als ze dat echt willen. Anders zou er ook geen fraude en andere criminaliteit op het internet zijn.

Het gaat allemaal makkelijker en sneller dan je denkt.

23-06-2009, 00:10

Citaat door Rebel_1963:
Evert heeft een programma op t.v. gehad. Daarbij geeft hij ism met de politie voorlichting in woonwijken om mensen te laten zien hoe gemakkelijk het soms is om in te breken. Ik heb er wel wat aan gehad!

Maar ja, wie gaat er nou op Hyvves zetten wanneer ie op vakantie gaat?


Tja, mensen zijn vaak niet al te slim in dat soort zaken en daarnaast is de beveiliging van pagina's zoals die van Hyves niet al te best.

Zoals vroeger de brievenbus ervoor zorgde dat dieven hun slag konden slaan, zo zorgt het internet daar nu voor. Mensen zijn niet slimmer of dommer geworden dan vroeger, het heeft zich alleen verplaatst van de ene plek naar de andere.

23-06-2009, 00:16

Citaat door Pleeborstel:
Tja, mensen zijn vaak niet al te slim in dat soort zaken en daarnaast is de beveiliging van pagina's zoals die van Hyves niet al te best.

Zoals vroeger de brievenbus ervoor zorgde dat dieven hun slag konden slaan, zo zorgt het internet daar nu voor. Mensen zijn niet slimmer of dommer geworden dan vroeger, het heeft zich alleen verplaatst van de ene plek naar de andere.


Je staat er niet bij stil, je kijkt nl. ook niet met ´dievenogen´, dat probeer ik nu wel..., lukt me niet erg!

Maar het is goed dat zo´n jongen zijn ervaringen op een positieve manier gebruikt, zoals hij trouwens helemaal verandert is,