Bekijk volle/desktop versie : Menstruatie en bevalling.



22-06-2009, 23:08
Pffff, vrouwen in ontwikkelins landen en vrouwen in Sahara of in oorlog.
Ik heb echt respect voor hun!

Ik denk daar zo vaak aan! Hoe doen ze dat toch? Hoe houden ze dat toch vol!

En menstruatie?
Geloof mij heren soms het niet beetje buikpijn, hoe kunnen ze die pijn verdragen ondanks alles.

Of vrouwen die het niet kunnen betalen om na ziekenhuis te gaan of voor maand…… te kopen.

Hoe kunnen hun dat?

Respect, dat zijn pas vrouwen.
Die keihard hun leven leiden.


Mensen die roepen dat vrouwen zwakke wezens zijn die moeten hier maar es stil bij staan.






Citaat:

Dagelijks sterven wereldwijd 1500 vrouwen tijdens een bevalling. Het cijfer is een gemiddelde. Vooral in Afrika en Zuid-Azië is het aantal doden nog steeds hoog. Schandalig hoog, schrijft Chris Brazier in het maartnummer van New Internationalist. Terwijl het sterftecijfer onder kinderen wereldwijd daalt – van 13 miljoen in 1990 naar 9,7 miljoen in 2006 – is de moedersterfte onverminderd hoog gebleven: ruim 500.000 jaarlijks wereldwijd.

In 2000 namen de landen van de Verenigde Naties 10 Millenniumdoelen aan, te verwezenlijken voor 2015. Doel 5 – in 2015 sterven er minder vrouwen door zwangerschap – is het ambitieus. Armoede halveren is het doel van nummer 1. Het sterftecijfer onder kinderen met tweederde terugdringen. Maar doel 5 heeft als doel moedersterfte met 75% terug te dringen. En juist vooruitgang in dit doel is het meest langzaam van alle millenniumdoelen.
De wereld slaagt er niet in de moedersterfte terug te dringen. De beste manier op dit te verwezenlijken is goede gezondheidszorg tijdens bevallingen. Op dit moment geldt dit echter voor 59% van de bevallingen in ontwikkelingslanden. Dit cijfer is voor Zuid-Azië zelfs 49%, en voor Afrika ten zuiden van de Sahara 43%

22-06-2009, 23:09


Het is bijna hetzelfde als jij gaat bevallen in het ziekenhuis. Pijn is even erg, alleen heb jij misschien een schoner omgeving.

22-06-2009, 23:10

Citaat door Fatima4life...:
Het is bijna hetzelfde als jij gaat bevallen in het ziekenhuis. Pijn is even erg, alleen heb jij misschien een schoner omgeving.

Ja sommigen moeten hun kind zelf er uit halen.

22-06-2009, 23:11
klopt grote respect voor hen!!!

22-06-2009, 23:12



Citaat door Push-It:
Yup

Daar kunnen veel "dames" van leren in NL en "mannen", inplaats vaak te klagen over nutteloze dingen...


Ofniet, en maar zeuren over werken en oh hoe slecht ze het hebben.

22-06-2009, 23:12

Citaat door Fatima4life...:
Het is bijna hetzelfde als jij gaat bevallen in het ziekenhuis. Pijn is even erg, alleen heb jij misschien een schoner omgeving.


Ja, dat wil zeggen dat zij veel die-harder zijn dan wij, omdat zij genoegen nemen met een steen als deliverybed.

Ik vind het al erg om te menstrueren als het warm is, of als ik een tijdje in de auto moet zitten, laat staan zij ik heb echt vreselijke dingen gelezen over de vrouwen die zwanger zijn in de oorlog..

22-06-2009, 23:27

Citaat door Tarwila:
Maar door alle omstandigheden lijkt het mij toch zwaarder. Ik heb geen medische opleiding gevolg maar ik denk wel dat de omstandigheden waarin zo een vrouw verkeerd meespeelt bij de hele bevalling. Een bevalling zal een vrouw die ondervoed is veel meer raken (lichamelijk) dan een vrouw die gewoon gezond is denk ik omdat een bevalling en alles eromheen veel energie vergt.

Ik bedoel weeen hebben in een warm bed is toch wel anders dan weeen hebben in een koud vochtig tentje met triljoen mensen op elkaar, lijkt mij hoor.


Ja! en sowieso kan zooo veel gebeuren.
sommige vrouwen hebben keizer snee nodig?
En als ze uitschuurt?
Of de navelstreng om het nekje van de baby is gewikkeld?
Of als de baby te groot is?


Daarom is dat 10 x zwaarder. zonder hulpmiddelen. Hoeft niet altijd slechtere te gaan.
Maar stel dat het verkeerd gaat dan hebben hun niks?

22-06-2009, 23:27

Citaat door Push-It:
(\__/)
(='.'=)
(&quot_(&quot


22-06-2009, 23:28

Citaat door Monaya:
Pffff, vrouwen in ontwikkeling landen en vrouwen in Sahara of in oorlog.
Ik heb echt respect voor hun!

Ik denk daar zo vaak aan! Hoe doen ze dat toch? Hoe houden ze dat toch vol!

En menstruatie?
Geloof mij heren soms het niet beetje buikpijn, hoe kunnen ze die pijn verdragen ondanks alles.

Of vrouwen die het niet kunnen betalen om na ziekenhuis te gaan of voor maand…… te kopen.

Hoe kunnen hun dat?

Respect, dat zijn pas vrouwen.
Die keihard hun leven leiden.


Mensen die roepen dat vrouwen zwakke wezens zijn die moeten hier maar es stil bij staan.


Zou het niet kunne ndat ze het enkel aankunnen, omdat ze in dat milieu opegroeit zijn en dat ze geen andere keuze hebbe dan op die manier te overleven?

22-06-2009, 23:33

Citaat door pikachu:
Zou het niet kunne ndat ze het enkel aankunnen, omdat ze in dat milieu opegroeit zijn en dat ze geen andere keuze hebbe dan op die manier te overleven?

Zeker omdat ze geen ander keus hebben.
Moeten ze wel, maar dat maakt hun ook sterk vind ik.
Natuurlijk zullen hun niet anders gewend zijn ( op sommige plekken).
Maar dat maakt het niet minder erg of minder zwaar.

22-06-2009, 23:34

Citaat door Tarwila:
Ja precies, dan had ik het nog niet over complicaties inderdaad.
Moeders zijn vet steruk.




Ja, zeker.
Trouwens ook gewoon hier in NL or.
Genoeg vrouwen die echt veel doen in huis en buitens huis.
Ik heb zeker veel respect voor dat soort vrouwen.


22-06-2009, 23:41

Citaat door Push-It:



Gek

23-06-2009, 00:42



Citaat door Monaya:
Zeker omdat ze geen ander keus hebben.
Moeten ze wel, maar dat maakt hun ook sterk vind ik.
Natuurlijk zullen hun niet anders gewend zijn ( op sommige plekken).
Maar dat maakt het niet minder erg of minder zwaar.


Inderdaad.

Maar ik geloof dat ieder welke persoon (ongeacht waar die opgegroeit is) als het echt moet veel sterker is dan hij of zij zelf denkt en als het puntje bij paaltje komt iedere persoon in zulke situatie kan "overleven"

23-06-2009, 01:14

Citaat door pikachu:
Inderdaad.

Maar ik geloof dat ieder welke persoon (ongeacht waar die opgegroeit is) als het echt moet veel sterker is dan hij of zij zelf denkt en als het puntje bij paaltje komt iedere persoon in zulke situatie kan "overleven"



Ja je hebt zeker een punt, misschien hebben wij ook wel verborgen ‘’krachten’’ die wij pas kunnen ontdekken in tijden van noot enz.
Maar ik denk wel dat het te maken heeft met leef omgeving en opvoeding.
Want zo een paris hilton type? Niet zij persoonlijk maar zo een type?

Ik vraag me af of zo een type persoon dat zou volhouden?

23-06-2009, 01:38
vrouwenleven is moeilijk