Bekijk volle/desktop versie : Oh, de nostalgie...

09-05-2004, 13:38

Citaat door tagdeth:
Vroeger, toen ik nog heel klein was, waren wij één van de eerste mensen met een echte computer. Het was er eentje met een zwart-groen beeldscherm, een prehistorische versie van Word (met een lawaaiprinter) en veel simpele spelletjes. Terwijl ik op de schoot van mijn vader zat speelde ik alle spelletjes zo goed als ik kon. Na school waren we dan ook soms uren in de 'rommelkamer' te vinden, waar het geval in vol ornaat stond. Maar toen ging de computer stuk, en was het gedaan met de pret. Huilen, schreeuwen, heimwee; drama alom.

En toen, toen kregen we een nieuwe. En die was veel leuker, want die had nog meer kleurtjes dan alleen zwart en groen! Een regenboog aan kleurtjes spetterden me tegemoet zodra ik op het 'pauwerknopje' drukte. Mijn vader speelde op het nieuwe computertje graag Prince of Persia, maar ik speelde een heel ander spel. En daar kon ik me dagenlang mee vermaken. Het was een briljant en geweldig spel.

In dat spel was je een meisje met roze kleertjes, of een jongetje in blauwe kleertjes, dat door een land moest wandelen. In dat land woonden allemaal personages, afkomstig uit liedjes. Humpty-Dumpty, Mary van het moestuintje; allemaal passeerden ze de revu. En ze waren spullen kwijt. Zo was Humpty Dumpty zijn laddertje kwijt om van de muur af te kunnen komen, en zocht Mary haar gieter. En die spullen lagen over heel het land verspreid. En die moest ik dan zoeken en bij de goede personages weer afleveren.

Onlangs had ik het er met vriendje over, en hij had er nog nooit van gehoord. Ik was de naam van het spel vergeten, en zelfs lang nadenken wilde niet helpen. Dus na wat research en navragerij op internet heb ik het teruggevonden. Mixed Up Mother Goose! En het is nog te koop ook, op Ebay onder andere.

En nu mag u raden wat ik ga aanschaffen; want zeg nou zelf, zoiets moois als dit wil je toch niet missen?

Waarvan raak jij in een nostalgische bui?
.

09-05-2004, 13:40

zo mensen zijn in een filosofische bui vandaag

09-05-2004, 13:45
als ik mijn derierre afveeg.. dan denk ik terug aan hoe ik het in de bergen heb gedaan.. je weet wel met zo'n hete (door de zon) kiezelsteen uit een droge rivierbedding

09-05-2004, 13:49
Koop het spel niet. Nu vind je het nog allemaal mooi en prachtig maar als je het aanschaf en ga spelen dan schril je je rot. Je kan er zelfs een trauma van krijgen. Je kan dan gewoon niet geloven dat jij maanden/weken/dagen/uren dit spel heb gespeeld. Je gaat je schuldig voelen dat je zoveel tijd heb verspeeld. Ik raad je dus aan het niet te doen.

Nee ff serieus, meestal valt het dan heel erg tegen. Laat het nu zoals het is.

09-05-2004, 13:52

tetris was mijn game... en mijn eerste kennismaken met verslaving aan de computer.

09-05-2004, 13:52

Citaat:
Origineel gepost door tagdeth

N.

Je achterste afvegen met water en je hand. Dat roept herinneringen op ...

en kotsneigingen..............................

09-05-2004, 13:54

Citaat:
Origineel gepost door inakreb
tetris was mijn game... en mijn eerste kennismaken met verslaving aan de computer.
enige spel die ik nog steeds kan spelen op me game boy (45 kilo). Heel verslavend. Ik had ook gehoord dat een russiche man het spel had uitgevonden, maar er niks aan heeft verdient omdat hij er geen patent op had gezet.

Das balen.......

09-05-2004, 13:57

Citaat:
Jeugdspel in perfecte staat achterlaten is misschien toch beter.

N.
Inderdaad.........maar is wel leuk om dan tegen je kinderen/neefjes/nichtjes te vertellen dat toen jij jong was men veel betere spelletjes hadden.

09-05-2004, 14:03

Citaat:
In de sfeer van Vroegah-was-alles-beter ..

N.
Inderdaad, dat doen ik en wat vrienden nu al. Dan hebben we het over tekenfilms van onze tijd. (jaren 80 en 90)