Bekijk volle/desktop versie : Ik weet bijna niks van de Islam!!!!!

11-11-2002, 11:49
Selaam allemaal!!!

Ik ben een islamitische meisje en weet bijna niks van de Islam af!!! Ik weet dat het vreemd is. Mijn probleem is dat ik geen arabisch kan lezen en wel een beetje kan praten!!! De bekende regels zoals vasten, niet drinken, maagd blijven tot aan het huwelijk weet ik allemaal wel. Ik heb zelfs meegespeelt aan de kwis en mijn score was 30!!! Ik schaam me gewoon ervoor dat ik er niks van afweet. Mijn ouders hebben mij geholpen en het is ook niet gelukt. Ik zit echt met een GROOT PROBLEEM, maar ik weet niet hoe ik het kan oplossen en zo snel mogelijk voordat het te laat is !!!!!! Wie kan mij helpen???????????????????????????????????????????? ????

11-11-2002, 12:03

hey delina ik wil je wel helpen
maar dan moet je wel vragen wat je wil weten en als ik het zelf weet zal ik proberen te antwoorden I PROMISE

hakima

11-11-2002, 15:52
Er zijn vaak lezingen over de islam in het nederlands.....dus als je weet dat er een lezing is dan zou het een goed idee zijn om daar naar toe te gaan!!

veel succes!

hayat

11-11-2002, 15:56

Citaat:
Origineel gepost door delina
Selaam allemaal!!!

Ik ben een islamitische meisje en weet bijna niks van de Islam af!!! Ik weet dat het vreemd is. Mijn probleem is dat ik geen arabisch kan lezen en wel een beetje kan praten!!! De bekende regels zoals vasten, niet drinken, maagd blijven tot aan het huwelijk weet ik allemaal wel. Ik heb zelfs meegespeelt aan de kwis en mijn score was 30!!! Ik schaam me gewoon ervoor dat ik er niks van afweet. Mijn ouders hebben mij geholpen en het is ook niet gelukt. Ik zit echt met een GROOT PROBLEEM, maar ik weet niet hoe ik het kan oplossen en zo snel mogelijk voordat het te laat is !!!!!! Wie kan mij helpen???????????????????????????????????????????? ????
Ga naar bieb en leen daar boeken over de islam...
Heb ik ook gedaan en ik heb echt er heel veel van geleerd

11-11-2002, 16:04

Selaam!!!!

He thanx meiden!!! Bedankt voor jullie hulp!!!!!!!!

11-11-2002, 20:43
Salaam Alaikoem

Het komt met heel erg bekend voor, wat ik bij jouw lees..ik heb hetzelfde gehad een tijdje terug, ik had precies hetzelfde gevoel...maar goed het belangrijkste hierbij is dat je je wend tot Allah SWAT, want alleen Hij SWAT geeft kennis aan wie hij wil, ik zou je aanraden zuster om tijdens het gebed Allah SWAT te vragen jouw kennis te vergroten en om hulp hierbij te krijgen, natuurlijk kun je me altijd mailen als je hulp nodig hebt......maar zuster wanhoop niet, elhemdoulilah wil je meer kennis opdoen, en wat je zoekt zal je InsjaAllah vinden.
Salaam Alaikoem

11-11-2002, 21:46
salam
een ding is heel belangrijk dat de meeste niet doen,
als je iets leest dan eerst met andere mesnen discusseren
en zelf met andere boeken vergelijken.
en vervolgens ga naar praktijk want dat telt.

groetjes
said

12-11-2002, 14:07
luister elke donderdagavond tussen 2100-2200 op 747 AM Radio,

keep it simple, keep it vrijsimpel@HOTMAIL.COM

16-11-2002, 15:01
Salaam eleykoem
ik wist ook eerst niet veel over de islam in een jaar tijd heb ik Alhemdoelilah veel geleerd, ik kan ook geen arabiche maar je hebt veel boeken waar de vertaling in staat echt door te lezen kan je al zeer veel kennis opdoen. ga naar de moskee en woon lezingen bij. schaam je nooit om iets te vragen het is de plicht van een moslim om zijn of haar kennis met jou te delen.
ik hoop dat het je lukt mail me gerust als je er behoefte aan hebt
aleikom salaam shafia

16-11-2002, 17:49
Gelukkig nog iemand die een maffe score had van 30%. Ik ben de volgendedag gelijk naar de bieb geweest voor infomatie. Moet je ook doen.

18-11-2002, 12:34
SELAAM IEDEREEN!!!

IK WIL JULLIE ALLEMAAL BEDANKEN!!! NAAST MIJ IS ER EEN BUURTHUIS WAAR ZE ELKE WOENSDAG 2 UURTJES OVER DE ISLAM PRATEN EN AL JE VRAGEN WORDEN DAN OOK BEANTWOORD DOOR EEN GELEERDE EN BOVENDIEN BEN IK EINDELIJK BEGONNEN MET BIDDEN. IEDEREEN HEEFT GELIJK, ALS JE BIDT KRIJG JE ECHT EEN HEERLIJK GEVOEL EN DAT GEVOEL HEB IK NU OOK. SUKRAN MIJN BROEDERS EN ZUSTERS!!! DIT MEEN IK ECHT SUKRAN, SUKRAN!!!