Bekijk volle/desktop versie : Tegenstrijdig....

08-05-2004, 18:43
Laatst had ik een discussie met mijn neven...ik vroeg aan één van hen "als jouw vriendin niet geaccepteerd wordt door jouw moeder, ga je dan nog met haar trouwen?" vroeg ik...antwoordde de oudste "nee! als mij moeder niet wil trouw ik niet met haar....mijn moeder moet haar goedkeuren, pas als mijn moeder wil dan wil ik ook"

"Maar..." vroeg ik "als ze nou een meisje voor jou heeft uitgekozen, dan weet je zeker dat jouw moeder het goedkeurt"
"Neeee! echt niet....dan trouw ik niet met haar hoor!..ik wil haar zelf uitkiezen" zei hij weer...

Begrijpen jullie het? ikke niet hoor

08-05-2004, 18:51

ewa mannen.........

08-05-2004, 19:02
Hahaha.. ze weten het zelf ook nog niet..

08-05-2004, 20:02
Ze willen zelf hun toekomstige vrouw uitkiezen en de zegen van hun moeder krijgen om met haar te trouwen. Maar wanneer de moeder een meisje uitkiest hebben ze de zegen maar weten ze niet of zij wel het meisje is met wie de rest van hun leven willen delen. Ja toch of ik ben nu

08-05-2004, 21:18

Ach, zulke types willen gewoon 'the MAN' lijken. Daarom zeggen ze dat ze zelf hun vrouwtje willen uitkiezen. Want alleen meisjes worden utgehuwelijkd.
Aan de andere kant is hun moeder wel weer heilig, dus kiezen ze alleen maar een meisje dat in de smaak valt bij mama. Het komt er een beetje op neer dat ze onzeker zijn en daarom maar mama's keus volgen (indirect dan wel).
Terwijl je, als je een echte 'The Man"bent, dat je zo moet redeneren: mijn moeder heeft me goed opgevoed waardoor ik goed in staat ben eem weloverwogen keuze te maken met welk meisje ik mijn leven wil delen. Omdat mijn moeder mij goed heefft opgevoed zal het meisje van mijn keuze dan sowieso bij mams in de smaak vallen!

Dat zou ik zeggen als ik een MAN was.

Greetz,
Amian

09-05-2004, 20:23
you go amian........right to the point toch??.zonder al die onnodige onzin erom heen

09-05-2004, 22:39

Citaat:
Origineel gepost door lelaatje
you go amian........right to the point toch??.zonder al die onnodige onzin erom heen

Of vind jij dat ik de plank mis sla?

Greetz,
Amian

09-05-2004, 22:45

Citaat:
Origineel gepost door marietje
Tuurlijk willen ze de zegen van hun moeder, ik wil ook de zegen van mijn ouders als ik degene heb gevonden met wie ik wil trouwen.

je moet alleen kijken waar de ouders op selecteren, het slaat nergens op als mama gaat selecteren op kookkunsten van toekomstige schoondochter, of dat ze haar afkeurt omdat ze teveel ambities heeft ofzoiets dergelijks.

Maar de mening van mijn ouders is voor mij zeer zeker belangrijk, ook voor mijn broers.
Natuurlijk is het natuurlijk dat wij de zegen willen van onze ouders. Jij vindt het te ver gaan als mams gaat selecteren op kookkunsten en ambities...

Maar is het niet zo dat de meeste moeders daar nu juist op selecteren? En dan heb ik het niet over de 2e generatie moeders, maar echt die-hards die met hun gastarbeidermannetje zijn meegekomen. Die gaan alleen langs met de suiker als ze zeker weten dat hun zoontje-lief net zo goed verzorgd zal worden als zij zelf hun zoon verzorgen. En wat betreft ambities: in de ogen van een schoonmoeder is een vrouw met ambities er een die niet genoeg tijd zal hebben om voor zoontje-lief te zorgen dusss.... geen ideale schoondochter.

Dit is de wereld waarin ik leef, wat ik om me heen zie.

Greetz,
Amian

10-05-2004, 00:59
Salam aleikoum,

Maar zoals jullie weten is het belangrijk om goede contact te houden en blijven houden met de schoonfamilie. Het is een normale reatie, jij zou toch ook willen dat je ouders hun toekomstige schoonzoon accepteren?? Als je de rollen nu eens omdraait?? Volgens mij, zou je dan ook niet trouwen met hem!

Een man heeft een andere relatie met zijn moeder, dit is zelfs wetenschappelijk bewezen. Over het algemeen zoeken mannen zelfs een vrouw die op de moeder lijkt, qua karakter, denkwijze, etc. Freud zegt dat dit door het Oedipus-complex komt (wat het inhoudt zal ik een ander keer uitleggen). Maar als je logisch nadenkt dan zou ik als vrouwzijnde ook een schoonmoeder willen hebben die me accepteert, want je trouwt ook immers met je schoonfamilie!

En schoonmoeders zijn complexe mensen, want ze raken hun lieve zoon kwijt aan een vrouw! De schoonmoeder voelt zich meestal dan gepasseerd en is bang dat haar zoontje-lief niet goed verzorgd zal worden. Daarom bekritiseren schoonmoeders vaak hun schoondochters en willen ze hen " bekijken" opdat de schoondochters later wel goede vrouwen worden voor hun zoon!

Deze zaken zijn normaal en vinden plaats in meerdere culturen. Als de zoon wil trouwen, dan raakt zijn moeder hem kwijt aan de "andere" vrouw en dan zijn ze bezorgd en sommigen voelen zich dan gepasseerd. Jullie weten dat onze ouders het beste voor ons willen, nou dat wilt de moeder ook voor haar zoon en in haar ogen blijft haar zoon altijd een klein manneke waar ze over moet waken.....

Masalama,

10-05-2004, 12:48

Citaat:
Origineel gepost door AHLAM1201
Salam aleikoum,

Maar zoals jullie weten is het belangrijk om goede contact te houden en blijven houden met de schoonfamilie. Het is een normale reatie, jij zou toch ook willen dat je ouders hun toekomstige schoonzoon accepteren?? Als je de rollen nu eens omdraait?? Volgens mij, zou je dan ook niet trouwen met hem!

Een man heeft een andere relatie met zijn moeder, dit is zelfs wetenschappelijk bewezen. Over het algemeen zoeken mannen zelfs een vrouw die op de moeder lijkt, qua karakter, denkwijze, etc. Freud zegt dat dit door het Oedipus-complex komt (wat het inhoudt zal ik een ander keer uitleggen). Maar als je logisch nadenkt dan zou ik als vrouwzijnde ook een schoonmoeder willen hebben die me accepteert, want je trouwt ook immers met je schoonfamilie!

En schoonmoeders zijn complexe mensen, want ze raken hun lieve zoon kwijt aan een vrouw! De schoonmoeder voelt zich meestal dan gepasseerd en is bang dat haar zoontje-lief niet goed verzorgd zal worden. Daarom bekritiseren schoonmoeders vaak hun schoondochters en willen ze hen " bekijken" opdat de schoondochters later wel goede vrouwen worden voor hun zoon!

Deze zaken zijn normaal en vinden plaats in meerdere culturen. Als de zoon wil trouwen, dan raakt zijn moeder hem kwijt aan de "andere" vrouw en dan zijn ze bezorgd en sommigen voelen zich dan gepasseerd. Jullie weten dat onze ouders het beste voor ons willen, nou dat wilt de moeder ook voor haar zoon en in haar ogen blijft haar zoon altijd een klein manneke waar ze over moet waken.....

Masalama,

Mee eens..

10-05-2004, 20:43

Citaat:
Origineel gepost door kaaatje
Ze willen zelf hun toekomstige vrouw uitkiezen en de zegen van hun moeder krijgen om met haar te trouwen. Maar wanneer de moeder een meisje uitkiest hebben ze de zegen maar weten ze niet of zij wel het meisje is met wie de rest van hun leven willen delen. Ja toch of ik ben nu
Daar komt het inderdaad op neer.

10-05-2004, 22:03

Citaat:
Origineel gepost door kaaatje
Ik denk dat dit precies is wat hij heeft bedoeld...

18-04-2005, 21:07

Very interesting..

18-04-2005, 22:36

Citaat door Amian:
Ach, zulke types willen gewoon 'the MAN' lijken. Daarom zeggen ze dat ze zelf hun vrouwtje willen uitkiezen. Want alleen meisjes worden utgehuwelijkd.
Greetz,
Amian
Volgens mij klopt dit niet helemaal. Of ik moet nodig naar bed, want als alleen meisjes worden uitgehuwelijkt, dan worden dus ook de jongens uitgehuwelijkt.

19-04-2005, 08:57

Citaat door Jane77:
Volgens mij klopt dit niet helemaal. Of ik moet nodig naar bed, want als alleen meisjes worden uitgehuwelijkt, dan worden dus ook de jongens uitgehuwelijkt.
Die jongens worden niet ' echt ' uitgehuwelijkt, maar de ouders (moeder vooral) zoeken een ' goed meisje ' voor hem, meestal op eigen verzoek van de jongen zelf.

Als zowel de jongen als meisje een ' gearrangeerde' huwelijk willen, is een geen sprake van een uithuwelijking.