Bekijk volle/desktop versie : Varkensvlees?



Pagina's : [1] 2 3 4 5

19-06-2009, 17:52
Hey Christenen. Ik heb een vraag. Waarom eten jullie (geen?) varkensvlees?

Deuteronomium 14:8

"Ook het varken; want dat verdeelt zijn klauw wel, maar het herkauwt niet; onrein zal het u lieden zijn; van hun vlees zult gij niet eten, en hun kadaver zult gij niet aanroeren."

19-06-2009, 18:22


Volgensmij verwar jij Christenen met niet-gelovige..
Niet alle hollanders zijn christelijk he, de meesten geloven gewoon helemaal niet..

19-06-2009, 18:40
ik eet geen varkensvlees, ik eet sowieso weinig vlees, wel vis.

Hand. 15

Citaat:
19 Daarom ben ik van mening dat we de heidenen die zich tot God bekeren geen al te zware lasten moeten opleggen, 20 maar dat we hun moeten schrijven dat ze zich dienen te onthouden van wat door de afgodendienst bezoedeld is, van ontucht, van vlees waar nog bloed in zit en van het bloed zelf.

19-06-2009, 18:53

Citaat door Ymocro:
Hey Christenen. Ik heb een vraag. Waarom eten jullie (geen?) varkensvlees?

Deuteronomium 14:8

"Ook het varken; want dat verdeelt zijn klauw wel, maar het herkauwt niet; onrein zal het u lieden zijn; van hun vlees zult gij niet eten, en hun kadaver zult gij niet aanroeren."



Ik eet geen varkensvlees: a om bovenstaande en b omdat het gewoon smerig is (vind ik).

19-06-2009, 18:55



Citaat door el_mar:
ik eet geen varkensvlees, ik eet sowieso weinig vlees, wel vis.

Hand. 15



Idd; vlees waar nog bloed in zit is het verstikte. Daar zit de ziel nog in want Leviticus zegt dat de ziel in het bloed is.


Vandaar dat de slacht altijd moet gebeuren (met zachte strakke hand overigens die het dier niet onnodig kwelt en pijnigt) door de halsslagader door te snijden (graag met een zeer scherp en goedsnijdend mes) en het bloed weg te laten vloeien.

Het is zeer ongezond en onrein een dier te eten met bloed!

19-06-2009, 19:01

Citaat door Djeny:
Idd; vlees waar nog bloed in zit is het verstikte. Daar zit de ziel nog in want Leviticus zegt dat de ziel in het bloed is.


Vandaar dat de slacht altijd moet gebeuren (met zachte strakke hand overigens die het dier niet onnodig kwelt en pijnigt) door de halsslagader door te snijden (graag met een zeer scherp en goedsnijdend mes) en het bloed weg te laten vloeien.

Het is zeer ongezond en onrein een dier te eten met bloed!


Ja, bloedworst en dergelijke zal ik dan ook nooit eten, echt goor.
Ik eet af en toe wel vlees, maar heb er niet veel behoefte aan.
En varkensvlees vind ik ook smerig, heb het al jaren niet meer gegeten.

19-06-2009, 19:08

Citaat door el_mar:
Ja, bloedworst en dergelijke zal ik dan ook nooit eten, echt goor.
Ik eet af en toe wel vlees, maar heb er niet veel behoefte aan.
En varkensvlees vind ik ook smerig, heb het al jaren niet meer gegeten.




Ja we hadden er hier al eerder over in een soortgelijk topic.


Maar ik ben geen vleeseter en vis vind ik ook niet echt geweldig Hoewel gedroogde zoute vis door de rijst en dan met groenten daar mag je me voor wakker maken!

19-06-2009, 19:12
Praktiserende Christenen eten ook geen varkensvlees, die blijven ook gewoon maagd voor het huwelijk. De rest is net zoals mening moslim slechts Christen in naam.

19-06-2009, 19:16
Hoe komt het dan dat er christenen zijn die varkensvlees eten en ze dan naar ons (de moslims) komen om ons te vragen waarom we varkensvlees eten terwijl we dat doen uit onderwerping aan Allah omdat hij een boek (al-Quran) heeft gestuurd uit bevestiging van wat er al bij jullie was?

19-06-2009, 19:21
Ask them en toon hen daarbij dit bewijs. Misschien dat het ook aan de verschillende stromingen binnen het geloof ligt. Als het goed is mogen de vrouwen er ook niet onbedekt bijlopen. Allah'awlem.

19-06-2009, 19:30

Citaat door Oemm_Soelayman:
Praktiserende Christenen eten ook geen varkensvlees, die blijven ook gewoon maagd voor het huwelijk. De rest is net zoals mening moslim slechts Christen in naam.


dat kan je nog net niet met elkaar vergelijken hoor! onder moslims is het algemeen bekend dat het eten van varkensvlees verboden is, de meesten doen dat dan ook niet. de islam is zeer duidelijk in haar richtlijnen en in de voorwaarden van het moslim zijn. en niet alle zonden plaatsen je uit de islam

19-06-2009, 19:33

Citaat door MonkeyD__:
dat kan je nog net niet met elkaar vergelijken hoor! onder moslims is het algemeen bekend dat het eten van varkensvlees verboden is, de meesten doen dat dan ook niet. de islam is zeer duidelijk in haar richtlijnen en in de voorwaarden van het moslim zijn. verder plaatsen niet alle zonden je uit de islam

Maar mening moslim eet wel een big Mac, want dit is rundvlees. Of een kiploempia, want dit is kip en geen varkensvlees, wat dus op hetzelfde slaat. Ik vind het dus wel een gepaste vergelijking, denk ook niet alleen aan Soennitische moslims hé! Zo heb je ook zat moslims die weten dat het gebed verplicht is, zichzelf wel moslim noemen maar het gebed niet verrichten. Of elk jaar tijdens de Ramadaan ineens maagklachten krijgen. Dit (vind ik) slechts de namelijke moslims.

19-06-2009, 19:42



Citaat door Oemm_Soelayman:
Maar mening moslim eet wel een big Mac, want dit is rundvlees. Of een kiploempia, want dit is kip en geen varkensvlees, wat dus op hetzelfde slaat. Ik vind het dus wel een gepaste vergelijking, denk ook niet alleen aan Soennitische moslims hé! Zo heb je ook zat moslims die weten dat het gebed verplicht is, zichzelf wel moslim noemen maar het gebed niet verrichten.


nee, ik vind niet dat je het kan vergelijken. moslims in het algemeen weten precies wat toegestaan is en wat verboden is, dat is iets waar de islam gewoon duidelijk in is. bij christenen is dat een totaal ander verhaal.

19-06-2009, 19:44

Citaat door Ymocro:
Hoe komt het dan dat er christenen zijn die varkensvlees eten en ze dan naar ons (de moslims) komen om ons te vragen waarom we varkensvlees eten terwijl we dat doen uit onderwerping aan Allah omdat hij een boek (al-Quran) heeft gestuurd uit bevestiging van wat er al bij jullie was?



Er zijn christenen die geloven dat de wet is weggedaan en plaats heeft gemaakt voor een andere die zegt dat een christen niet meer onder de wet is maar onder de genade. En dat men ook qua voeding alles mag eten. Ik persoonlijk geloof dit ook echter ik geloof tevens dat de oude wetten van Mozes in zich heilig en goed zijn. En dat God heel goed weet wat goed voor ons is. Het is ieders persoonlijke verantwoordelijkheid.

Verder zijn er christenen die maar wat doen en de vraag waarom moslims geen varkensvlees eten is een domme vraag want een christen zou beter moeten weten; enfin er zijn ook velen die ten onder gaan door gebrek aan kennis. En dat is ook een persoonlijke verantwoordelijkheid.

19-06-2009, 19:46
Veel Christenen eten wel varkensvlees omdat ze zich niet aan de spijswetten uit het oude testament van de bijbel houden. Ze geloven dat dat niet nodig is omdat de wetten zijn herroepen (ze gebruiken zelf geloof ik een andere term) door Jezus.
Ook aan allerlei kledingvoorschriften die in het oude testament staan houden christenen zich vaak niet.

Pagina's : [1] 2 3 4 5