Bekijk volle/desktop versie : Robinho verstaat ploegmaten niet vanwege vuvuzela



19-06-2009, 13:31
PRETORIA (ANP) - De Braziliaanse aanvaller Robinho heeft zich gemengd in de discussie over de vuvuzela, de traditionele toeter uit Zuid-Afrika die voor een oorverdovend kabaal zorgt op de tribunes tijdens het toernooi om de Confederations Cup.

,,We kunnen onze trainer Dunga nauwelijks verstaan, ik hoor zelfs bijna niet wat de middenvelders naar me roepen'', aldus de ster van Manchester City.

Robinho scoorde donderdag in Pretoria één keer in de met 3-0 gewonnen groepswedstrijd tegen de Verenigde Staten. ,,Ik ben niet iemand die eist dat de vuvuzela verboden moet worden'', zei de spits na dat duel. ,,Maar andere instrumenten zijn denk ik beter, zoals de sambatrommels. Die beïnvloeden het spel minder. De vuvuzela stoort echt in het veld.''

Eerder klaagde de Spaanse middenvelder Xabi Alonso over de harde toeters. FIFA-voorzitter Joseph Blatter heeft het probleem erkend, maar wil de vuvuzela niet verbieden voor het aankomende wereldkampioenschap. ,,Dat kan simpelweg niet'', aldus de preses van de wereldvoetbalbond.



19-06-2009, 13:51



Citaat door MISTERFUNKSTYLE:
bron?

http://www.bnr.nl/artikel/11812730/robinho-verstaat-ploegmaten-niet-vanwege-vuvuzela

19-06-2009, 13:53
Wejoo ik ben blind ik dacht er stond verlaat ipv verstaat.