Citaat:
Origineel gepost door NahlaGirl
Bonsoir.
Moebarak Ramadan.
Ik ben Nahla & ben 14 jaar.
En ik heb paar vraagjes over ons geloof.
1.Vanaf hoe oud moet je officieel vasten tijdens ramadan?
2.Ik ben 14 jaar & draag geen islamitische kleding & sluier, fout?
3.Hoe moet ik mijn vriend behandelen, moet ik slaafs voor hem zijn?
Moet ik doen wat hij van me vraagt?
Mag ik hem tegenspreken?
Moet ik zijn had zoenen als hij iets voor me doet (ik heb thuis geleerd om dat bij oudere mannen te doen).
4.Mag ik sieraden dragen?
Shukran alvast.
Au revoir.
XxX Nahla
1. vanaf je je voelt dat je volwassen begint te worden, je mag als kind of als jonge meisje altijd een paar dagen mee proberen om te voelen hoe het is.
2. Elk jongen en meisje die nog in hun jeugdjaren zitten, is het zeker niet fout om gewone kledij te dragen, en ps, er bestaat iets niet zoals islamitische kledij. En een sluier draag jij wanneer je je er goed bij voelt en wanneer je zelf inziet dat je een goede stap hebt gezet
3.Je mag geen relatie hebben buiten het huwelijk, en voor de normale vrienden, je neemt wat ze je geven, en bent daar tevreden over( figuurlijk), wees behulpzaam, en verwacht niets daarvoor. wees lief tegen je vrienden en respecteer ze zodat je respect terug krijgt. Vraagt er iemand iets waarbij jeje niet goed zou voelen of denken dat het misschien verkeerd is, doe het dan liever niet.
Als het over je ouders gaat, moet je natuurlijk gehoorzamen, profeet zegt, jij en je bezit zijn van je ouders,.. sowiso niet tegenspreken, is het een vriend, dus zoals erboven stond, hangt van jou af wat je verkeerd vind of juist vind, tracht het goede te onderscheiden van het slechte.
Je mag familieleden zoenen, zoals, alle vrouwen in de familie, je mag de broers van je moeder zoenen, je mag je grootouders zoenen langs beide kanten (mama en papa), je neven laat je best opzij, broers van je vader ook.
Als iemand iets voor je doet, zeg je gewoon bedankt uit beleefdheid, zoenen is een overbodig iets en moet niet perse hoor.
4. Je mag sieraden dragen als je nog niet volwassenheid hebt bereikt, eens je volwassen bent, geldt het ook voor jou, om je op te maken enkel voor je man en voor je familieleden, zoals vader, oom, broers, etc.