Bekijk volle/desktop versie : Theorie: Maagdelijkheid moet uit marokkaanse cultuur worden verbannen



Pagina's : [1] 2 3 4 5

17-06-2009, 13:45
Het maagd zijn moet uit de Marokkaanse cultuur worden verbannen wil je dat het weer goed gaat met de Marokkaanse volk. Het heeft totaal geen waarde aangezien er velen op los xxxxxx wat los en vast zit voor zowel de mannen als de vrouwen.

Het brengt alleen scheinheiligheid met zich mee, problemen, ellende etc etc (genoeg stof in deze rubriek). De mannen moeten naar andere eigenschappen van de vrouw kijken in plaats van dat een maagde vrouw per definitie een goede vrouw is. maagd of neit maagd is puur voor haar zelf.

Wie is het hiermee eens?

17-06-2009, 13:47


mee,eens maar ik hoef ook geen zwembad daar onder te treffen..

17-06-2009, 13:47
volgens mij is ie al verbannen

17-06-2009, 13:48
behalve het cultuur wat betreft het culinaire, kunst ,etc mag het hele marokaanse cultuur afgeschaft worden.
Het is toch niet in lijn met Islamitische regels.

17-06-2009, 13:50


Maagdelijkheid heeft niks met de Marokkaanse cultuur te maken, maar met het geloof.

De Mraghba's hebben van de Islam een eigen versie gemaakt..

17-06-2009, 13:51
Oneens.


Een vrouw die maagd is (maar dan spreek ik ook over écht maagd, dus niet jezelf ontmaagd hebben, orale (pxxpen en dat soort ongein ) heeft zelfrespect voor haar lichaam en voor zichzelf. Als ze vrouw haar zichzelf respecteert, vind ik haar een goede vrouw!

Daarnaast is het maagdelijkheid geen deel van een cultuur ( vaak wordt het wel zo gezien ) maar is het een deel van de Islam voor de vrouw. Om haar kuisheid te bewaren.

17-06-2009, 13:52
maagdelijkheid is onderdeel van islam en niet van de cultuur

wat ze wel moeten wegdoen is de scheinheiligheid ,deze hoort alleen bij de cultuur.

nooit dat ik een ontmaagde vrouw accepteer,al moet ik een maagd van ethiopie halen.

17-06-2009, 13:53

Citaat door Al3ayla_:
Oneens.


Een vrouw die maagd is (maar dan spreek ik ook over écht maagd, dus niet jezelf ontmaagd hebben, orale (pxxpen en dat soort ongein ) heeft zelfrespect voor haar lichaam en voor zichzelf. Als ze vrouw haar zichzelf respecteert, vind ik haar een goede vrouw!

Daarnaast is het maagdelijkheid geen deel van een cultuur ( vaak wordt het wel zo gezien ) maar is het een deel van de Islam voor de vrouw. Om haar kuisheid te bewaren.



!

17-06-2009, 13:56

Citaat door motorola:
Het maagd zijn moet uit de Marokkaanse cultuur worden verbannen wil je dat het weer goed gaat met de Marokkaanse volk. Het heeft totaal geen waarde aangezien er velen op los xxxxxx wat los en vast zit voor zowel de mannen als de vrouwen.

Het brengt alleen scheinheiligheid met zich mee, problemen, ellende etc etc (genoeg stof in deze rubriek). De mannen moeten naar andere eigenschappen van de vrouw kijken in plaats van dat een maagde vrouw per definitie een goede vrouw is. maagd of neit maagd is puur voor haar zelf.

Wie is het hiermee eens?


Oneens.
Maagdelijkheid is niet cultuur- maar geloofsgebonden.
Verder heeft het met zelfrespect te maken. Iemand die zoals jij zegt erop los heeft xxx heeft geen waarden en principes en kun je in mijn ogen hooguit een vrouw noemen!

17-06-2009, 13:58

Citaat door Nisrin2:
Oneens.
Maagdelijkheid is niet cultuur- maar geloofsgebonden.
Verder heeft het met zelfrespect te maken. Iemand die zoals jij zegt erop los heeft xxx heeft geen waarden en principes en kun je in mijn ogen hooguit een vrouw noemen!


maar daty is niet zo.
In de cultuur is het ok voor een jongen om geen maagd te zijn en voor een meid niet.
Cultuur is sowieso bullshit en dus zou maagdelijkheid daar niks mee te maken moeten hebben.
Geloof en maagdelijkheid dat gaat weer wel samen.

17-06-2009, 13:58

Citaat door Al3ayla_:
Oneens.


Een vrouw die maagd is (maar dan spreek ik ook over écht maagd, dus niet jezelf ontmaagd hebben, orale (pxxpen en dat soort ongein ) heeft zelfrespect voor haar lichaam en voor zichzelf. Als ze vrouw haar zichzelf respecteert, vind ik haar een goede vrouw!

Daarnaast is het maagdelijkheid geen deel van een cultuur ( vaak wordt het wel zo gezien ) maar is het een deel van de Islam voor de vrouw. Om haar kuisheid te bewaren.


Jij ziet de maagdelijkheid ruimer. als dit echt waar is hebt mijn respect (ik ga je mijn agenda pmmen zodat ik weet wanneer ik lan langskomen bij je ouders ) Ik denk dat er maar een zeer lage percentage zo over denkt en is!!

Ik had het juist in de algemene zin geschreven om achter te komen hoe men hierover denkt. Veel vrouwen die aan pippi-touch hebben gedaan zien zich als maagd. voor mij ben je al geen maagd meer als een man boven de kleren haar heeft laten genieten. je weet immers wat sex is.

17-06-2009, 14:06

Citaat door mnl_oma:
maar daty is niet zo.
In de cultuur is het ok voor een jongen om geen maagd te zijn en voor een meid niet.
Cultuur is sowieso bullshit en dus zou maagdelijkheid daar niks mee te maken moeten hebben.
Geloof en maagdelijkheid dat gaat weer wel samen.


Klopt, cultuur trekt op niets en het spijtige van de zaak is dat sommige jongens zelfs denken dat zij daarop niet gestraft zullen worden enkel en alleen omdat ons cultuur het stilzwijgend goedkeurt.

17-06-2009, 14:09


Nee totaal niet.

17-06-2009, 14:11

Citaat door Nisrin2:
Klopt, cultuur trekt op niets en het spijtige van de zaak is dat sommige jongens zelfs denken dat zij daarop niet gestraft zullen worden enkel en alleen omdat ons cultuur het stilzwijgend goedkeurt.


precies, ik vind dat sowieso genoeg dingen van de marokkaanse cultuur absoluut niet kloppen met de Islam.
Precies ja.
Dus is dat niet iets waar je je op moet baseren.

17-06-2009, 14:38

Citaat door Mocro_Moker:
Nou nee, hier ben ik het mee oneens.

Het is een feit als een vrouw jou wil bedriegen, dus beweren dat ze maagd is dat jij als man zijnde het nooit maar ook nooit het tegendeel kan bewijzen! Ik heb het dus over vrouwen die weten wat ze willen en geen sporen achterlaten. Best een enge gedachte eigenlijk

Pagina's : [1] 2 3 4 5