Bekijk volle/desktop versie : Hoe om te gaan met vliegAngst???



17-06-2009, 10:52
Ik ga altijd hyperventileren mensen denken stel je niet aan maar het zit diep bij mij.

heeft iemand tips hoe ik mezelf rustig kan houden

17-06-2009, 10:55


Heb ik ook last van. Ik vlieg sinds de afgelopen jaar best vaak, maar ik begin dan echt te janken in het vliegtuig. Ik vind het zo eng! Ik ga liever een maand lang reizen met de auto dan drie uurtjes vliegen. Al weet ik heel goed dat er vaker ongelukken gebeuren op de snelweg dan in de lucht. Maar toch, in het vliegtuig voel ik mij zo machteloos, zo klein...ik heb gewoon geen controle.

17-06-2009, 10:59
als je hyperventileert adem diep in en uit in het vliegtuigzakje. Zoek afleiding, neem een mp3 mee, lees wat. Ga veel lopen, maak een praatje met de crew. Die meiden kunnen je veel helpen. En het helpt altijd om er over te praten. Kijk niet op je horloge van hoe lang nog. Neem lekkere dingen mee aan boord. Praat met de mensen naast je. Vraag of je in de cockpit mag kijken. Voor je t weet ben je r al. suc6.

17-06-2009, 11:00
ik heb 16 jaar niet gevlogen, als kind had ik vliegangst.

sinds de verongelukte airbus in de atlantische oceaan, ga ik never nooit vliegen.

17-06-2009, 11:05



Citaat door Maryam22:
als je hyperventileert adem diep in en uit in het vliegtuigzakje. Zoek afleiding, neem een mp3 mee, lees wat. Ga veel lopen, maak een praatje met de crew. Die meiden kunnen je veel helpen. En het helpt altijd om er over te praten. Kijk niet op je horloge van hoe lang nog. Neem lekkere dingen mee aan boord. Praat met de mensen naast je. Vraag of je in de cockpit mag kijken. Voor je t weet ben je r al. suc6.


Bij mij werkt dat niet...of maar voor heel even. Ik blijf denken, dat komt ook omdat ik best veel rapportages heb gezien over aircrashes. Zelfs mijn man kan mij niet afleiden.

17-06-2009, 11:42

Citaat door Maryam22:
als je hyperventileert adem diep in en uit in het vliegtuigzakje. Zoek afleiding, neem een mp3 mee, lees wat. Ga veel lopen, maak een praatje met de crew. Die meiden kunnen je veel helpen. En het helpt altijd om er over te praten. Kijk niet op je horloge van hoe lang nog. Neem lekkere dingen mee aan boord. Praat met de mensen naast je. Vraag of je in de cockpit mag kijken. Voor je t weet ben je r al. suc6.


ja dat van diep in en uit ademen ken ik wel. Heb altijd wel dingen bij me maar ik kan me niet concentreren. Maarja drie uurtjes bang zijn en dan ben ik in Marokko, als het goed is