Bekijk volle/desktop versie : Wat vinden jullie van deze sollicitatie brief?



16-06-2009, 21:35
Ik heb me 2 weken geleden pas aangemeld voor school en start 31 augustus, moet nu razend snel sollicitatiebrieven versturen die ik in geen eeuwen meer heb geschreven. Wat vinden jullie van onderstaand brief, graag goede kritiek/aanvullingen want ik ben nog alles behalve tevreden. Het is gewoon een open brief die ik ga versturen naar meerdere hotelletjes, campings misschien etc...



Citaat:


xxx, 16 juni 2009


Betreft: sollicitatie.


Geachte heer/mevrouw,

Laat ik beginnen met mezelf in het kort voor te stellen. Mijn naam is xxxx xxx, in augustus a.s. start ik met mijn opleiding als front office manager. Deze opleiding richt zich op de gastvrijheid en dan in het bijzonder in de sector toerisme. Aangezien deze opleiding één dag in de week plaats vindt, ben ik op zoek naar een functie van circa 32 uur.

Ik zou graag ervaring op komen doen bij uw bedrijf als front office manager. Werken bij Hotel xxx spreekt mij erg aan door het dagelijkse contact met gasten. Ook het contact met overige afdelingen en de administratieve werkzaamheden maakt het werk veelzijdig. Hierdoor blijft het voor mij een uitdaging blijft en daar hou ik van.

Ik heb voorheen eerder gewerkt als receptioniste bij een groot wellness bedrijf. Dit werk heb ik altijd met veel plezier gedaan.Ik ga accuraat en efficiënt te werk en ben flexibel ingesteld. Door dit kan ik altijd goed op zaken kan inspelen. Verder vind ik het erg belangrijk om klanten goed te woord te staan en service te bieden.

In een sollicitatiegesprek wil ik graag met u bespreken hoe ik een positieve bijdrage aan uw organisatie kan leveren. Een uitnodiging voor dit gesprek zie ik met belangstelling tegemoet.


Met vriendelijke groet,

xhandtekeningx

16-06-2009, 22:20


Ede, 16 juni 2009


Betreft: open sollicitatie.


Geachte heer/mevrouw,

Vandaag was ik met veel interesse uw website aan het bekijken. Hetgeen ik las heeft mij enthausiast gemaakt en aangezet tot een sollicitatie.

Ik ben Jan met de Korte Achternaam, 22 jaar en aankomend student. In augustus a.s. begin ik met de opleiding Front Office Manager, gericht op de toerisme branche. Dit is een deeltijd opleiding, wat inhoudt dat ik 1 dag per week lessen volg en de rest van de week wil fungeren als Front Office Manager.

Het imago wat bij jullie bedrijf past spreekt mij heel erg aan en dat wil ik graag vertegenwoordigen. Een carriere in een hotelketen lijkt me interessant, leerzaam en uitdagend. Dit door het vele contact met de gasten die veel van je verwachten. Ik houd er van om druk bezig te zijn, ben absoluut geen stilzitter of afwachter. Mijn initiatieftonend en enthousiaste karakter maken mij tot een goede werknemer.

Bij een groot welnessbedrijf heb ik in het verleden de functie als receptionist bekleed. Dit heb ik als prettig en leerzaam ervaren omdat ik veel contact had met de klanten beheers ik hier de vaardigheden en ervaring voor. Verder ben ik erg flexibel, nauwkeurig en energiek.

Ik heb mijn CV bijgevoegd voor meer persoonlijke informatie. Ik kijk er graag naar uit om mijn CV en brief verder toe te lichten in een persoonlijk gesprek.


Met vriendelijke groet,

xhandtekeningx

Jan met de Korte Achternaam

17-06-2009, 11:12
Ok heel erg bedankt

17-06-2009, 12:07
In een sollicitatiebrief moet je jezelf niet meer voorstellen, omdat al je gegevens al in je cv staan.. Je moet onderaan de brief dan een vermelding schrijven met
Bijlage: Curriculum vitae of gwn simpelweg cv

je begint dus beter met:

Geachte mevrouw
Geachte heer

Met veel aandacht heb ik uw advertentie gelezen en ik heb onmiddellijk besloten me kandidaat te stellen als...

en dit:
Door dit kan ik altijd goed op zaken kan inspelen. Verder vind ik het erg belangrijk om klanten goed te woord te staan en service te bieden.

In een sollicitatiegesprek wil ik graag met u bespreken hoe ik een positieve bijdrage aan uw organisatie kan leveren. Een uitnodiging voor dit gesprek zie ik met belangstelling tegemoet.

zou beter dit zijn:

Hierdoor kan ik altijd doelgericht op dergelijke zaken inspelen. Verder vind ik een goede communicatie erg belangrijk alsook een goede service.

Ik hoop dat mijn cv samen met deze brief een aanleiding kan zijn voor een gesprek. Op uw uitnodiging zal ik graag ingaan.

Hoogachtend

17-06-2009, 12:17



Citaat door Mademoiselle__:
In een sollicitatiebrief moet je jezelf niet meer voorstellen, omdat al je gegevens al in je cv staan.. Je moet onderaan de brief dan een vermelding schrijven met
Bijlage: Curriculum vitae of gwn simpelweg cv

je begint dus beter met:

Geachte mevrouw
Geachte heer

Met veel aandacht heb ik uw advertentie gelezen en ik heb onmiddellijk besloten me kandidaat te stellen als...

en dit:
Door dit kan ik altijd goed op zaken kan inspelen. Verder vind ik het erg belangrijk om klanten goed te woord te staan en service te bieden.

In een sollicitatiegesprek wil ik graag met u bespreken hoe ik een positieve bijdrage aan uw organisatie kan leveren. Een uitnodiging voor dit gesprek zie ik met belangstelling tegemoet.

zou beter dit zijn:

Hierdoor kan ik altijd doelgericht op dergelijke zaken inspelen. Verder vind ik een goede communicatie erg belangrijk alsook een goede service.

Ik hoop dat mijn cv samen met deze brief een aanleiding kan zijn voor een gesprek. Op uw uitnodiging zal ik graag ingaan.

Hoogachtend


Ok, bedankt. Ik had het al aangepast, het is nu dit geworden....



Naam + adres bedrijf


Sint Oedenrode, 16 juni 2009


Geachte heer/mevrouw,

Hierbij reageer ik op uw vacature front office manager zoals vermeld op http://www.kenwerk.nl en wil mij graag hiervoor kandidaat stellen. Bij het lezen van uw advertentie meen ik over de juiste eigenschappen te beschikken om bij de uitoefening van de door u geboden functie een zeer nuttige bijdrage te kunnen leveren binnen uw organisatie.

Augustus a.s. begin ik met de opleiding Front Office Manager. Dit is een BBL opleiding, wat inhoudt dat ik één dag per week lessen volg en de rest van de week wil fungeren als Front Office Manager. Het imago wat bij uw bedrijf past spreekt mij heel erg aan en dat wil ik graag vertegenwoordigen. Een carrière in een hotelketen lijkt me interessant, leerzaam en uitdagend. Dit door het vele contact met de gasten die veel van je verwachten. Ik houd er van om druk bezig te zijn, ben absoluut geen stilzitter of afwachter. Mijn initiatieftonende en enthousiaste karakter maken mij tot een goede werknemer.

In het verleden heb ik bij een groot wellness bedrijf de functie van receptioniste bekleed. Daar heb ik veel ervaring opgedaan aan de balie, waaronder de telefoon aannemen, gasten ontvangen en adviseren en eventuele klachten netjes afhandelen. Ook was ik verantwoordelijk voor het inplannen van de verschillende arrangementen en het verkoop van huidverzorgingsproducten. Ook als front office manager is het belangrijk om goed met gasten om te gaan en efficiënt te werken.

In de bijlage treft u mijn CV aan, welke ik graag nader aan u zal willen toelichten door middel van een persoonlijk gesprek. Indien u ook meent dat deze voldoende beantwoord aan de door u gestelde eisen heb ik de overtuiging dat er goede kansen bestaan voor een positieve bijdrage en samenwerking met uw bedrijf.


Graag verneem ik nader van u.

Met vriendelijke groet,


Naam + achternaam

17-06-2009, 15:25
Ook was ik verantwoordelijk voor het inplannen van de verschillende arrangementen en het =de verkoop van huidverzorgingsproducten

17-06-2009, 16:00

Citaat door Princess_N:
Ook was ik verantwoordelijk voor het inplannen van de verschillende arrangementen en het =de verkoop van huidverzorgingsproducten


Haha ja ik twijfelde al daartussen, maar words verbeterde me niet en in google kon ik ook niks terug vinden