Bekijk volle/desktop versie : 'Buitenaardse' bacterie tot leven gewekt



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6

16-06-2009, 18:22
'Buitenaardse' bacterie tot leven gewekt



Wetenschappers van de Pennsylvania State University hebben een bacterie tot leven gewekt, die 120.000 jaar lang in een ijslaag op Groenland heeft gezeten. Het organisme is Herminiimonas glaciei genoemd, en werd enkele maanden geleden aangetroffen in de ijslaag.

Toen de bacterie werd aangetroffen, bevond deze zich in een slaaptoestand. Het microscopisch kleine diertje werd vervolgens elf maanden opgewarmd, en is zich nu weer aan het vermenigvuldigen. De vindingen staan in het Britse blad New Scientist, en tonen aan dat bacterieën waarschijnlijk ook kunnen overleven op andere planeten met extreem lage temperaturen.

Buitenaards

De wetenschappers vermoeden dat H. glaciei makkelijker in extreme omstandigheden kan overleven dan andere bacterieën, omdat hij kleiner is. Ze stellen tevens dat dergelijke organismen waarschijnlijk ook te vinden zijn op andere planeten, zoals op de polen van Mars. "IJs is de meest geschikte methode om organismen te conserveren. In principe zou je dergelijke bacterieën ook kunnen aantreffen in een buitenaardse omgeving", laat hoofdonderzoekster Jennifer Loveland-Curtze weten.

Bron

16-06-2009, 18:36


Tamelijk linke bezigheid......

16-06-2009, 18:42

Citaat door Stavast:
Tamelijk linke bezigheid......


Yep, had er net met de dochter nog over...

maar aplat is vast buiten spelen, anders was jij de tweede die had geageerd

16-06-2009, 18:49
Beetje misleidende kop, het suggereert groter nieuws dan het is. Er zijn al eerder levende bacteriën gevonden die nog ouder zijn.

Echt een bizar idee dat een levend wezen honderdduizenden of zelfs miljoenen jaren oud kan worden. Die soort is zo succesvol dat het zich niet of nauwelijks hoeft te reproduceren om te kunnen bestaan.

Laten we hopen dat we de ontdekking van buitenaardse extremofielen nog mogen meemaken.

16-06-2009, 19:09


Sommige alternatieve genezers geloven dat mensen dit ook kunnen, het afstoten en reproduceren van cellen...

Alleen is reproduceren daar niet het juiste woord...

16-06-2009, 19:12
Heeft iemand Mulder al geïnformeerd?

16-06-2009, 19:14
Als de wetenschap nu eens een manier bedacht om de parasieten uit de WW en bijstand te krijgen.

16-06-2009, 19:21
de aarde is volgens mij ook buitenaards

16-06-2009, 19:22
Meen je niet........

16-06-2009, 19:56

Citaat door misbaksel:
de aarde is volgens mij ook buitenaards

Lijkt mij in jouw geval logisch.
---
Van welke planeet kom jij?

16-06-2009, 20:05

Citaat door eyecandy:
Lijkt mij in jouw geval logisch.
---
Van welke planeet kom jij?



ik meende toch dat er velen hier nogal darwinistisch ingestel waren en toch geloven in de big bang enzo......?

de aarde maakt al een poosje deel uit van het heelal en vele zaken die in het heelal voorkomen, komen ook op de aarde voor.
de aarde is maar een radertje in een groter geheel. niet zo gek dat er bacterieën uit het heelal voorkomen hier als ze elders ook voor komen

16-06-2009, 20:11

Citaat door Sp0okrijder:
..vraag me af waarom al die planeten rond zijn...


vanwege de ronddraaiende bewegingen?

16-06-2009, 20:13



Citaat door misbaksel:
ik meende toch dat er velen hier nogal darwinistisch ingestel waren en toch geloven in de big bang enzo......?

de aarde maakt al een poosje deel uit van het heelal en vele zaken die in het heelal voorkomen, komen ook op de aarde voor.
de aarde is maar een radertje in een groter geheel. niet zo gek dat er bacterieën uit het heelal voorkomen hier als ze elders ook voor komen


Zie het maar als het allochtoon/autochtoon verhaal. Kom je van buiten de planeet hier wonen, dan ben je buitenaards. Plant jij je vervolgens voort, dan zijn jouw nakomelingen aards.
---
Even ter info... Darwinisme en big bang hebben nada met elkaar te maken.

Mork calling Olson anyone?

16-06-2009, 20:14
Mag dat eigenlijk wel zomaar.......ben benieuwd naar de regels die dat toelaten......maar wel bijzonder dat het kan......echt top zolang er maar geen ellende van terecht komt....

16-06-2009, 20:17

Citaat door eyecandy:
Zie het maar als het allochtoon/autochtoon verhaal. Kom je van buiten de planeet hier wonen, dan ben je buitenaards. Plant jij je vervolgens voort, dan zijn jouw nakomelingen aards.
---
Even ter info... Darwinisme en big bang hebben nada met elkaar te maken.

Mork calling Olson anyone?



je bent maar slecht geïnformeerd over jou nog slechter voorbeeld.

even terug naar de inhoud; alles wat buiten is, kun je ook binnen verwachten.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6