Bekijk volle/desktop versie : Iraans radiostation in Amsterdam maakt overuren



Pagina's : [1] 2

16-06-2009, 16:30
Iraans radiostation in Amsterdam maakt overuren 16-06-09




Voor veel Iraniërs is radio Zamaneh de manier om op de hoogte te blijven van wat er in Iran gebeurt.

Het Perzisch-talige radiostation zendt uit vanuit Amsterdam, omdat de Iraanse staat onafhankelijke media niet toelaat.

Blogs
De radio-makers aan de Linnaeusstraat in Amsterdam maken overuren vanwege de situatie in hun land. Zij houden contact met mensen in Iran via hun netwerk op blogs en websites als Facebook.

De hoofddoelgroep van het station is de jonge Iraniër. Meer dan de helft van de Iraniërs is namelijk jonger dan 28.

De redacteuren krijgen veel materiaal binnen van hun correspondenten in Iran. Zo ontvangen zij onder meer filmpjes en foto's van het geweld tegen demonstranten.

Steeds moeilijker
De medewerkers van radio Zamaneh merken dat het journalisten in Iran steeds moeilijker wordt gemaakt om te berichten over de situatie.

"Ze zijn bang en durven hun namen niet meer te geven. Dus ze gebruiken liever een pseudoniem om te vertellen wat er in Iran gebeurt, of ze blijven anoniem", zegt een medewerker van Zamaneh.

http://www.nos.nl/nosjournaal/artikelen/2009/6/16/160609_iraans_radiostation.html

16-06-2009, 16:31


Ik hoop dat het daar goed komt. Iraniers zijn zulke vriendelijke mensen.

16-06-2009, 17:04

Citaat door lap_doek:
Ik hoop dat het daar goed komt. Iraniers zijn zulke vriendelijke mensen.


Wat betekent voor jou "goedkomen"? Is dat voor jou bijv. dat de dictatuur opgeheven wordt en die ayatolahs niet meer de dienst uitmaken?

16-06-2009, 18:30
Lapdoek geeft geen antwoord, jammer.

Maar het is maar goed dat vanuit hier een radiozender uitzendt in Iran. Precies hetzelfde als in de tijd van de sovjetdictatuur toen westerse radiozenders ook daar konden uitzenden terwijl de dictatuur zelf streng censureerde

16-06-2009, 18:57



Citaat door tompouce:
Lapdoek geeft geen antwoord, jammer.

Maar het is maar goed dat vanuit hier een radiozender uitzendt in Iran. Precies hetzelfde als in de tijd van de sovjetdictatuur toen westerse radiozenders ook daar konden uitzenden terwijl de dictatuur zelf streng censureerde




Twitter stelt onderhoud uit omwille van situatie in Iran.dat staat telezen op de officiele blog van Twiiter.
de microblogdienst speelt momenteel een grote rol in Iran demomstranten maken hier gretig gebruik van om mekaar op de hoogte tehouden van de meest recente ontwikkelingen.

16-06-2009, 19:00

Citaat door pollewop:
Twitter stelt onderhoud uit omwille van situatie in Iran.dat staat telezen op de officiele blog van Twiiter.
de microblogdienst speelt momenteel een grote rol in Iran demomstranten maken hier gretig gebruik van om mekaar op de hoogte tehouden van de meest recente ontwikkelingen.


Via youtube en twitter kunnen we de demonstranten een hart onder de riem steken, bijna de hele wereld is daar mee bezig

16-06-2009, 19:23

Citaat door tompouce:
Via youtube en twitter kunnen we de demonstranten een hart onder de riem steken, bijna de hele wereld is daar mee bezig

dank je

16-06-2009, 20:49

Citaat door tompouce:
Via youtube en twitter kunnen we de demonstranten een hart onder de riem steken, bijna de hele wereld is daar mee bezig



Yep....laten we hopen dat het een beetje helpt...dat we het hier ook weten.

16-06-2009, 20:51
ik hoop dat de ayatolahs meer dienst zullen uitmaken en de relschoppers hard aanpakken want autos in de brand steken en gebouwen is fout!

16-06-2009, 20:53

Citaat door pizatie:
ik hoop dat de ayatolahs meer dienst zullen uitmaken en de relschoppers hard aanpakken want autos in de brand steken en gebouwen is fout!


Kinderen ophangen is fout.

16-06-2009, 20:55

Citaat door Abudais:
Kinderen ophangen is fout.

heb ik het over ophangen ?

16-06-2009, 20:57

Citaat door pizatie:
heb ik het over ophangen ?


Je hebt het over fout.

16-06-2009, 20:59



Citaat door Abudais:
Je hebt het over fout.


ja de relschoppers gewoon hard aanpakken!

16-06-2009, 21:01

Citaat door pizatie:
ja de relschoppers gewoon hard aanpakken!


Je moet de relschoppers vergeven

16-06-2009, 21:02
41. Maar er is geen verwijt tegen hen die zich verdedigen nadat hun onrecht is aangedaan.

42. Het verwijt is slechts tegen hen, die de mensen onrecht aandoen en ten onrechte in het land opstand veroorzaken. Dezen zullen een pijnlijke straf ontvangen.

43. En hij die geduldig is en vergeeft, - dat is voorzeker een (teken) van een sterk karakter.


Pagina's : [1] 2