Bekijk volle/desktop versie : opvoeding's vraagje



Pagina's : [1] 2

15-06-2009, 23:00
hallo dames


ik heb een vraagje aan alle moeders onder ons



het zit zo
mijn zoontje adam gaat nu naar school en de boterhammen die k hem mee geef ( probeer en doe ook elke dag anders soort beleg ) eet hij niet op het heeft te maken met het feit dat hij dan te druk heeft met spelen zeggen ze



en onbijten doet hij liever niet het is altijd een batle bij het ontbijttafel

heeft iemand tips of triick's ( medicatie )

en natuurlijk valt hij steeds meer af wat hij dan weer wel veel doet is drinken

15-06-2009, 23:01



Citaat door aytoesia:
hallo dames


ik heb een vraagje aan alle moeders onder ons



het zit zo
mijn zoontje adam gaat nu naar school en de boterhammen die k hem mee geef ( probeer en doe ook elke dag anders soort beleg ) eet hij niet op het heeft te maken met het feit dat hij dan te druk heeft met spelen zeggen ze



en onbijten doet hij liever niet het is altijd een batle bij het ontbijttafel

heeft iemand tips of triick's ( medicatie )

en natuurlijk valt hij steeds meer af wat hij dan weer wel veel doet is drinken



aha subhanallah ik heb dat ook met mijn kind ..ik heb van alles geprobeert niets helpt.

15-06-2009, 23:04
Zit hij nu in groep 1 of nog bij de peuters. Ik dacht dat peuters en kleuters altijd in de kring eten. Begrijp niet wat ze bedoelen met te druk met spelen. De meeste juffen controleren ook de broodtrommels, de kinderen worden aangemoedigd om hun broodje op te eten.

15-06-2009, 23:06

Citaat door mama_lief:
up voor jou!!



thanx hbiba

Citaat door mevrouwtje_20:
aha subhanallah ik heb dat ook met mijn kind ..ik heb van alles geprobeert niets helpt.



ja he je wordt er zo machteloos van he ? ik heb ook alles geprobeerd


van eieren naar kaas , panekoeken etc etc etc

als hij nou niet zoooo mager was ok




hij eet wel als ik puch
maar zelfstandig niet

15-06-2009, 23:06


eten is op zo'n leeftijd echt heel erg moeilijk bij heel veel kinderen!

Wat misschien zal helpen is zelf zijn boterhammen laten smeren.. je hebt ook van die figuurtjes.. dan heeft hij broodfiguurtjes.. maak er een soort feestje van.

mijn dochtertje ontbijt niet als ik standaard ontbijt maak.. dus alleen boterhammen.. bij haar moet ik echt het ontbijttafel helemaal dekken met fruit en pannekoeken en poffertjes.. warme pistoletjes croisantjes enz en dan ontbijt ze heeel erg goed.
zo ook met het avond eten. ik kook gewoon elke keer uitgebreid en dan eet ze heel goed mee


en als ze niet goed ontbijt dan zorg ik wel dat ze een flesje goedemorgen ofzo opdrinkt.. dat gaat er moeiteloos in.. zo heeft ze toch iets binnegekregen

15-06-2009, 23:07
Ik zou met zijn juf overleggen en vragen of ze manieren weet om je kind aan het eten te krijgen. Alle factoren kunnen namelijk een rol spelen?
Daarom een paar vragen naar jou gericht:

eet je kind thuis brood?
heeft je kind gezegd waarom het niet wil eten?
kan het zijn dat je kind zich (nog niet) veilig voelt op school en daarom geen behoefte heeft om te eten?

Ik zou aan de leerkracht vragen of ze je kind wil observeren tijdens het eten. En als ze hem die extra aandacht geeft door het brood misschien eerst in stukken te geven en als het brood op is, een beloning van de juf en mama. bijvoorbeeld stickertjes op een kaart en als de kaart vol is, dan mag je kind wat uitzoeken. Of gewoon een lekker koekje bij het brood doen.

15-06-2009, 23:08
Tis zn leeftijd, niks om je druk over te maken. Ik werd er helemaal gek van. Nu eet hij alhamdoelilah weer goed.

15-06-2009, 23:11

Citaat door MamaVanM:
Zit hij nu in groep 1 of nog bij de peuters. Ik dacht dat peuters en kleuters altijd in de kring eten. Begrijp niet wat ze bedoelen met te druk met spelen. De meeste juffen controleren ook de broodtrommels, de kinderen worden aangemoedigd om hun broodje op te eten.

nou nee hier in belgie dus niet

hij is 2.5


en ze eten niet in het kringetje helaas

gewoon in een soort aula


ze zeggen dat ik me niet druk moet maken want het is ook nieuw voor hem school en nieuwe vriendjes etc

thuis bij het avond eten dan moet hij eten anders mag hij zelfs niet van zijn stoel en krijgt hij zijn toetje ook niet die ik voor zijn neus leg


en dat werkt uitstekend maar zodra hij opstaat ontbijt hij slecht en de middag maal is er niemand die hem blijkbaar dwingt


fruit eet hij extreem veel van

maar ja daar word je ook niet voller van

15-06-2009, 23:23

Citaat door Roumaiss:
Ik zou met zijn juf overleggen en vragen of ze manieren weet om je kind aan het eten te krijgen. Alle factoren kunnen namelijk een rol spelen?
Daarom een paar vragen naar jou gericht:

eet je kind thuis brood?
heeft je kind gezegd waarom het niet wil eten?
kan het zijn dat je kind zich (nog niet) veilig voelt op school en daarom geen behoefte heeft om te eten?

Ik zou aan de leerkracht vragen of ze je kind wil observeren tijdens het eten. En als ze hem die extra aandacht geeft door het brood misschien eerst in stukken te geven en als het brood op is, een beloning van de juf en mama. bijvoorbeeld stickertjes op een kaart en als de kaart vol is, dan mag je kind wat uitzoeken. Of gewoon een lekker koekje bij het brood doen.

oh jawel hoor maar als hij aan het spelen is of als er niemand hem zegt dat hij moet eten dan zoekt hij andere bezigheden

en ik ga hun zeker vragen om hem te observeren


maar hij voelt zich juist heel goed daar heeft veel vriendjes speelt met iedereen en doet met alles mee

hij is wel een baaas spelertje van de klas en als niemand naar hem luistert ja dan mag die niet mee doen

maar vreemd genoeg is hij zo enkel op school

16-06-2009, 00:03

Citaat door aytoesia:
oh jawel hoor maar als hij aan het spelen is of als er niemand hem zegt dat hij moet eten dan zoekt hij andere bezigheden

en ik ga hun zeker vragen om hem te observeren


maar hij voelt zich juist heel goed daar heeft veel vriendjes speelt met iedereen en doet met alles mee

hij is wel een baaas spelertje van de klas en als niemand naar hem luistert ja dan mag die niet mee doen

maar vreemd genoeg is hij zo enkel op school


veel kids van zijn leeftijd zijn sowieso moeilijke eters.. dat kan een fase zijn van lange of korte termijn, hangt totaal van je zoontje af. je kunt door middel van mijn genoemde voorbeelden wel zijn eetgedrag stimuleren. (eten=belonen d.m.v een klein gebaar of complimenten) en anders kun je altijd je vraag stellen aan een opvoedbureau als je er echt niet uit komt.

16-06-2009, 00:32
Mijn broertje had een periode dat hij niets at. Als je tegen hem zei kom eten kwam hij met zijn slimme antwoord: 'Ik heb gister al gegeten.'

Het was serieus een gevecht iedere dag aan tafel, maar wat hij at kotste hij uit. Op school moest hij eten van zijn juffrouw, anders niet naar buiten en dat deed hij dan ook.

Ik zou die lerares aanspreken en zeggen dat hij moet eten op school. Kindjes zijn meestal toch geneigd om te luisteren naar wat zij zegt. Pas de hoeveelheden aan aan hem. Snijd brood wat je hem ook geeft in stukjes, en vertel hem: Kijk, het zijn 4 stukjes, als je al 3 eet, wordt je al heeeeeeel groot. Gewoon overdreven doen, vinden ze leuk.

Je moet m niet pushen en boos worden. Het helpt niet. Op een gegeven moment zal hij wel weer eten insjaAllah/

16-06-2009, 09:13
nou vanochtend is het goed gegaan en heb dan ook de lerares er op aan gesproken ze verteld dat hij minuten met een boterham aan tafel zit ze heeft geprobeerd hem appart te zetten maar dat hielp niet

en zoiezo al hij niet wil eten krijgt hij zijn danoontje niet
dus het is afwachten

16-06-2009, 09:22


mijn dochtertje van 4 vind het juist heerlijk om op school te eten.Het probleem is alleen dat ze thuis vertikt te ontbijten alleen in het weekend.Dan zegt ze mama ik ga op school eten.

16-06-2009, 09:24
ik merk toch dat je er een enorme strijd van maakt, zo gaat hij helemaal zijn best niet doen vrees ik...

je pakt het met het toetje goed aan, niet eten is geen toetje! goed zo

maar je helemaal uitsloven tijdens het eten zodat hij ook maar iets eet gaat te ver, geloof me hij krijgt vanzelf honger en dan eet hij als een paard!

hang overal een consequentie aan: niet eten op school betekent niet buitenspelen, niet eten thuis betekent geen toetje.....

geef hem een verder een klein bordje met van alles een lepeltje...serveer dit leuk voor hem (denk aan vissticks in een vorm, wortels in een bolletje enzenz.) dat bordje lijkt dan minder te zijn dan een normaal bord maar is een goed begin...eettijd voorbij(jullie zijn dus allemaal klaar) bordje weghalen, honger? dan wacht je maar tot het volgende eetmoment, je tijd is geweest! dan ook neit pushen maar volledig van hem laten komen

dit klinkt misschien hard maar is wel een goede remedie om te laten zien wie de baas is....dit is gewoon een fase waar veel kinderen doorheen bijten....komt wel goed meid!


let verder op wat je hem de rest van de dag aanbiedt: geen zoete melkdrankjes, goedemorgen drinkontbijt is wel een goed begin maar hij is pas 2.5?? probeer eens een bordje pap, meusli, crackertje, bordje fruit eventueel met yoghurt of kwark, ontbijtkoek, gebakken eitje al dan niet met brood
let ook op met tussendoortjes, deze zul je tijdelijk moeten minimaliseren totdat hij weer normaal eet, anders komt dat hongergevoel niet

hoe de school het aanpakt vind ik heel bijzonder: hoe kun je van een 2.5 jarige verwachtten dat het zelfstandig eet??????

bespreek het eens met andere moeders, hoe ervaren zij dit? is er een mogelijkheid dit te veranderen tot eten in de kring oid???

succes!

16-06-2009, 14:27

Citaat door Yasmina1:
ik merk toch dat je er een enorme strijd van maakt, zo gaat hij helemaal zijn best niet doen vrees ik...

je pakt het met het toetje goed aan, niet eten is geen toetje! goed zo

maar je helemaal uitsloven tijdens het eten zodat hij ook maar iets eet gaat te ver, geloof me hij krijgt vanzelf honger en dan eet hij als een paard!

hang overal een consequentie aan: niet eten op school betekent niet buitenspelen, niet eten thuis betekent geen toetje.....

geef hem een verder een klein bordje met van alles een lepeltje...serveer dit leuk voor hem (denk aan vissticks in een vorm, wortels in een bolletje enzenz.) dat bordje lijkt dan minder te zijn dan een normaal bord maar is een goed begin...eettijd voorbij(jullie zijn dus allemaal klaar) bordje weghalen, honger? dan wacht je maar tot het volgende eetmoment, je tijd is geweest! dan ook neit pushen maar volledig van hem laten komen

dit klinkt misschien hard maar is wel een goede remedie om te laten zien wie de baas is....dit is gewoon een fase waar veel kinderen doorheen bijten....komt wel goed meid!


let verder op wat je hem de rest van de dag aanbiedt: geen zoete melkdrankjes, goedemorgen drinkontbijt is wel een goed begin maar hij is pas 2.5?? probeer eens een bordje pap, meusli, crackertje, bordje fruit eventueel met yoghurt of kwark, ontbijtkoek, gebakken eitje al dan niet met brood
let ook op met tussendoortjes, deze zul je tijdelijk moeten minimaliseren totdat hij weer normaal eet, anders komt dat hongergevoel niet

hoe de school het aanpakt vind ik heel bijzonder: hoe kun je van een 2.5 jarige verwachtten dat het zelfstandig eet??????

bespreek het eens met andere moeders, hoe ervaren zij dit? is er een mo
gelijkheid dit te veranderen tot eten in de kring oid???

succes!



ja je hebt gelijk maar waaar ik moeite mee ga hebben is dat als wij klaar zijn met eten dat hij dan nog honger heeft
en ik dan zijn boord ook maar weg moet nemen ??

ik zal al blij zijn dat hij honger heeft

en tussendoortje daar ga ik even mee stoppen

en met onybijt ga ik eens pap of musli proberen


ik heb vandaaag cous cous gemaakt dat is het enig marrokaans eten dat hij lekker vindt


Pagina's : [1] 2