Bekijk volle/desktop versie : Het epileren van wenkbrauwen.



Pagina's : [1] 2 3

07-05-2004, 13:19
Nog steeds zie ik Vele vrouwen willen die hun schepping veranderen naar een
wens die zij willen bereiken, hierbij begaan zij een zonde door de macht van
Allah proberen na te doen. Het is overduidelijk dat het niet is toegestaan,
maar toch gebeurd het, wa Allahoe Moesta'aan..

" En ik (shaytan) zal hen doen dwalen en ik zal hun ijdelheid opwekken en ik
zal hen bevelen de oren van het vee te snijden en ik zal hen bevelen de
schepping van Allah te veranderen". En wie in plaats van Allah de Satan tot
beschermer neemt, die zal waarlijk een duidelijk verlies lijden."
(( Soerat An-niessa-e aya 119 ))

Overgeleverd door Abdoullah (moge Allah's tevredenheid met hem zijn) heeft
de boodschapper van Allah (Allah's vrede en zegen zij met hem) gezegd:
"Allah vervloekt vrouwen die zich laten tatoeëren, vrouwen die tatoeages bij
anderen aanbrengen, vrouwen die wenkbrauwen epileren, vrouwen die
wenkbrauwen bij anderen epileren en vrouwen die hun tanden vijlen om hun
schoonheid te vergroten en daarmee Allah's schepping veranderen..."
(( Moesliem 3966 ))

Wa Allahoe A3lam....

07-05-2004, 13:26


Jeetje, het gaat maar gewoon over epileren van wenkbrauwen hoor? Sinds wanneer heeft algemene hygiene, properheid en verzorging te maken met "van schepping veranderen"? Bij ijdelheid moet je het zeker niet zoeken. Gewoon algemene verzorging. En weet je, spijtig dat je zulke "bronnen" nodig hebt gewoon voor onbenullig onderwerp als "wenkbrauwen epileren". En als je het dan toch wil hebben over wat "mag" en niet "mag"==> HYGIENE en VERZORGING en PROPERHEID is verplicht, dus lees je boekje nog maar eens na. bah

07-05-2004, 13:33
Bovendien mag je epileren als het maar geen dunne touwtjes worden of zo een potloodlijntje, maar je hebt vrouwen die redelijke overbehaarde wenkbrauwen hebben, voor hun man is dat ook niet aantrekkelijk.

Dus er zijn uitzonderingen schat, je moet alleen niet zo overdrijven daarover!

07-05-2004, 13:34
je mag je wenkbrauwen bij werken door aan de boven en onderkant te epileren.maar je mag ze niet dunner maken of ze een andere vorm te geven.dat heb ik laatst op de zender IQRAA van een geleerde moslima gehoord,

07-05-2004, 13:53



Citaat:
Origineel gepost door guercifia
je mag je wenkbrauwen bij werken door aan de boven en onderkant te epileren.maar je mag ze niet dunner maken of ze een andere vorm te geven.dat heb ik laatst op de zender IQRAA van een geleerde moslima gehoord,
Ach, je bedoeld toch niet dat ene oud vrouwtje??? Ze raaskalen maar wat op tv. Alles wat zij doen is halal en wat ze niet doen is haram.

Het is wel degelijk haram om te epileren. Over het epileren van wenkbrauwen zegt de profeet in een hadith die overgeleverd door Abdoullah (moge Allah's tevredenheid met hem zijn) :"Allah vervloekt vrouwen die zich laten tatoeëren, vrouwen die tatoeages bij anderen aanbrengen, vrouwen die wenkbrauwen epileren, vrouwen die wenkbrauwen bij anderen epileren en vrouwen die hun tanden vijlen om hun schoonheid te vergroten en daarmee Allah's schepping veranderen..." (Moesliem 3966).

Bovenstaande hadith is juist.


Citaat:
En als je het dan toch wil hebben over wat "mag" en niet "mag"==> HYGIENE en VERZORGING en PROPERHEID is verplicht, dus lees je boekje nog maar eens na. bah


Hygiëne is verplicht, maar als je niet epileert betekend het nog niet wat je niet hygiënisch bezig bent, wel dat je haram bezig bent.

Sheig moslih heeft gezegd dat het epileren van wenkbrauwen alleen maar mag ALS de wenkbrauwen je in de ogen komen. dan zelfs mag je alleen maar het gedeelte epileren dat je in de weg zit. Andere gezichtsbeharing is wel toegestaan om te verwijderen.

07-05-2004, 13:55
Overbodige haartjes...rond je wenkbrauwen..horen niet bij je WENKBRAUWEN...dus als je die weghaalt, epileer je je wenkbrauwen niet..je haalt overbodige haartjes weg..

als je er vrom in brengt, dan epileer je het!

07-05-2004, 13:57
ik dacht dat overbeharing wel weg moet zowel als wenkbrauwen als je benen...en dat je je man tevreden moet houden...

er zullen altijd geruchten de wereld rond gaan..nix van aantrekken...

07-05-2004, 14:00

Citaat:
Origineel gepost door mercedesje
Bovendien mag je epileren als het maar geen dunne touwtjes worden of zo een potloodlijntje, maar je hebt vrouwen die redelijke overbehaarde wenkbrauwen hebben, voor hun man is dat ook niet aantrekkelijk.

Dus er zijn uitzonderingen schat, je moet alleen niet zo overdrijven daarover!
Het epileren van de wenkbrauwen is HARAM of je het nou leuk vind of niet.....

En geef maar een daliel dat het mag???

07-05-2004, 14:00

Citaat:
Origineel gepost door zahouania81
ik dacht dat overbeharing wel weg moet zowel als wenkbrauwen als je benen...en dat je je man tevreden moet houden...

er zullen altijd geruchten de wereld rond gaan..nix van aantrekken...
ja dat d8 ik ook..kijk als je er zelf een vrom in gaat brengen ..dan mag het niet nee

althans dat is wat ik heb gehoord

07-05-2004, 14:02

Citaat:
Origineel gepost door mocro_souhaila
Overbodige haartjes...rond je wenkbrauwen..horen niet bij je WENKBRAUWEN...dus als je die weghaalt, epileer je je wenkbrauwen niet..je haalt overbodige haartjes weg..

als je er vrom in brengt, dan epileer je het!
Inderdaad

07-05-2004, 14:03
Wat sheig Moslih (een man weeral) ook mag beweren, persoonlijk vind ik dat een vrouw met borstelige wenkbrauwen of wenkbrauwen die doorlopen (nog erger!) een heel onverzorgd aanzicht. Het is helemaal niet netjes en geen teken van zelfrespect. Er zijn meisjes die haargroei op de bovenlip hebben, ook laten bebossen allemaal?

07-05-2004, 14:06

Citaat:
Origineel gepost door esiyaa
Ach, je bedoeld toch niet dat ene oud vrouwtje??? Ze raaskalen maar wat op tv. Alles wat zij doen is halal en wat ze niet doen is haram.

Het is wel degelijk haram om te epileren. Over het epileren van wenkbrauwen zegt de profeet in een hadith die overgeleverd door Abdoullah (moge Allah's tevredenheid met hem zijn) :"Allah vervloekt vrouwen die zich laten tatoeëren, vrouwen die tatoeages bij anderen aanbrengen, vrouwen die wenkbrauwen epileren, vrouwen die wenkbrauwen bij anderen epileren en vrouwen die hun tanden vijlen om hun schoonheid te vergroten en daarmee Allah's schepping veranderen..." (Moesliem 3966).

Bovenstaande hadith is juist.



Hygiëne is verplicht, maar als je niet epileert betekend het nog niet wat je niet hygiënisch bezig bent, wel dat je haram bezig bent.

Sheig moslih heeft gezegd dat het epileren van wenkbrauwen alleen maar mag ALS de wenkbrauwen je in de ogen komen. dan zelfs mag je alleen maar het gedeelte epileren dat je in de weg zit. Andere gezichtsbeharing is wel toegestaan om te verwijderen.
ik ken die hadith ook en je hebt gelijk hij is juist.maar heb je ooit gehoord van interpretatie. als ik mijn wenkbrauwen zo epileer dat het de vorm van mijn gezicht(schepping van allah swt) niet verandert maar dat het toch verzorgt oogt(omdat ik getrouwd ben wil het oog van me man ook wat) dan noem ik dat is dat niet haram. en by the way het vrouwtje dat dit heeft gestuurd is afgestudeerd aan de El Azhar universiteit. dat is DE universiteit waar aller grote geleerden gestudeerd hebben.zoals : sheik El qardaoui, amro Khaled.dat zijn zeker ook van die oude mannetjes die maar wat verzinnen, of niet?

07-05-2004, 14:06


volgende onderwerp......:-S

07-05-2004, 14:09

Citaat:
Origineel gepost door xMojox
volgende onderwerp......:-S
HmM laten we het hebben over space in jou wereldje:blauwkus:

07-05-2004, 14:21

Citaat:
Origineel gepost door Saartje20
Wat sheig Moslih (een man weeral) ook mag beweren, persoonlijk vind ik dat een vrouw met borstelige wenkbrauwen of wenkbrauwen die doorlopen (nog erger!) een heel onverzorgd aanzicht. Het is helemaal niet netjes en geen teken van zelfrespect. Er zijn meisjes die haargroei op de bovenlip hebben, ook laten bebossen allemaal?
Wil je het niet begrijpen of ben je gewoon dom???
Het is HARAM om je wenkbrauwen te epileren en voor zover ik weet mag wel ander overtollig haar weghalen zoals je snor Wa Allahoe A3lam (Allah weet het beste)
En als je het erger vind om met "borstelige wenkbrauwen te lopen dan in de hel te branden, nou dan moet je het zelf maar weten.
Hiermee oordeel ik niet, dat mag alleen Allah .

Pagina's : [1] 2 3